Αντίσταση - οργάνωση – αγώνας

Μόνιμη και σταθερή δουλειά, μισθοί, ασφάλιση-περίθαλψη, σπουδές, ελευθερίες ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Με σωματεία όργανα αντίστασης και διεκδίκησης ενάντια στην υποταγή, τη συνδιαχείριση και το συμβιβασμό

Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2007

Η εγκύκλιος για τους υποδιευθυντές: ΠΡΕΛΟΥΔΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ! ΝΑ ΤΟ ΑΡΝΗΘΟΥΜΕ!

Η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας για τον ορισμό των υποδιευθυντών σχολικών μονάδων που απαιτεί από τους συλλόγους διδασκόντων να εκλέξουν (sic) υποδιευθυντές… προτείνοντας στα ΠΥΣΔΕ συναδέλφους που τελικά θα τους επιλέξουν τα κατά τόπους ΠΥΣΔΕ μετά από… συνέντευξη, δεν αποτελεί μόνο μια προσπάθεια νομιμοποίησης με «ολίγον από» διαδικασίες βάσης της - έτσι και αλλιώς - διάτρητης «εκλογής στελεχών της εκπαίδευσης».
Ο στόχος αυτός εξυπηρετείται αλλά είναι παράπλευρος.

Το πλέον ύπουλο στοιχείο αυτής της διάτρητης διαδικασίας είναι ότι βάζει στο παιχνίδι της αξιολόγησης το σύνολο των συναδέλφων στους συλλόγους διδασκόντων καθώς η «καινοτομία» της νέας εγκυκλίου βρίσκεται στην υποχρέωση δικαιολόγησης της προτίμησης με βάση τα προσόντα!
Ανοίγει ή όχι έτσι ο κύκλος της αξιολόγησης - χειραγώγησης;
Ποιος θα ορίσει αυτά τα προσόντα; Η μήπως δεν γνωρίζουμε τι θεωρεί προσόν η… «διοίκηση»;
Και γιατί να περιοριστεί η διαδικασία μόνο στους υποδιευθυντές;
Μήπως δεν υπάρχει έτοιμο (από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ) το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης - χειραγώγησης; Θεσμικό πλαίσιο (νόμος για την «αποκέντρωση» του 2003) που προβλέπει αξιολόγηση και… αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων;
Μήπως ο Υπουργός Παιδείας της ΝΔ Στυλιανίδης, δεν δήλωνε πρόσφατα στο Βήμα (2.10.07) ότι το επόμενο βήμα είναι η εφαρμογή των προτάσεων του ΕΣΥΠ στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση (προβλέπουν 40ωρο ωράριο εκπαιδευτικών μέσα στ` άλλα) και της αξιολόγησης;
Κοινή θέση και των δύο κομμάτων δεν είναι εξάλλου ότι «η αξιολόγηση θα ξεκινήσει από τα στελέχη»;
Ήδη οι παραβιάσεις ωραρίου, τόσο επίσημες (ωράριο νηπιαγωγών) όσο και ανεπίσημες (υπερωρίες, ελλείψεις, κενά) είχαν την…τιμητική τους φέτος και συνεχίζονται με προϊσταμένους που πιέζουν για υποχρεωτικές υπερωρίες και καθηκοντολόγια.
Να αρνηθούμε να συναινέσουμε σε αυτό το ύπουλο παιχνίδι του ΥΠΕΠΘ!
Ακόμα και αν σε κάποιους συλλόγους διδασκόντων υπήρχε «παράδοση» τέτοιων προτάσεων η διαδικασία της εγκυκλίου θα ανοίξει τον φαύλο κύκλο της ανθρωποφαγίας, των ατομικών αντιθέσεων και της αυτοενοχοποίησης.

Να γίνει σαφές σε κάθε συναδέλφισσα κα συνάδελφο ότι η διαδικασία της εγκυκλίου του ΥΠΕΠΘ χρησιμοποιεί αυτή την παράδοση και τις αυταπάτες για τη δήθεν συμμετοχή των συλλόγων διδασκόντων στην εκπαιδευτική πράξη προκειμένου να επιβάλλει τον αυταρχισμό και τον μεγαλύτερο έλεγχο του εκπαιδευτικού σώματος. Ταυτόχρονα κονιορτοποιεί αυτές τις αυταπάτες.
  • ΝΑ ΑΠΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΤΡΗΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ!
  • ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΟΥΜΕ ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΛΙΜΑΤΟΣ «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΝ» ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
  • ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΡΟΣΟΝ ΠΟΥ… ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΣΚΕΨΗΣ - ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!

Δεν υπάρχουν σχόλια: