Αντίσταση - οργάνωση – αγώνας

Μόνιμη και σταθερή δουλειά, μισθοί, ασφάλιση-περίθαλψη, σπουδές, ελευθερίες ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Με σωματεία όργανα αντίστασης και διεκδίκησης ενάντια στην υποταγή, τη συνδιαχείριση και το συμβιβασμό

Σάββατο 28 Ιουνίου 2008

Απόφαση της ΕΛΜΕ Πειραιά σχετικά με την οδηγία για το λεγόμενο «Προγραμματισμό εκπαιδευτικού έργου»


ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ως ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ!


Στάλθηκε στα σχολεία από το ΥΠΕΠΘ έγγραφο-οδηγία με τον εύηχο τίτλο «Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου», ένα τίτλο που δεν μπορεί να κρύψει τις πραγματικές επιδιώξεις του υπουργείου.

Είναι πραγματικά προκλητικό ότι η πολιτική ηγεσία που είναι υπεύθυνη για το χάος στη λειτουργία των σχολείων τιτλοφορεί τις νέες αντιεκπαιδευτικές της ρυθμίσεις «προγραμματισμό λειτουργίας»!

Θυμίζουμε ότι είναι η ίδια ηγεσία που:
  • αφήνει κενά στα σχολεία μέχρι τα τέλη Φλεβάρη,
  • συντηρεί την απαράδεκτη κατάσταση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων με τους αναπληρωτές και τους (μονίμως απλήρωτους και πρόωρα απολυόμενους) ωρομίσθιους,
    εκδίδει βιβλία απαράδεκτα για τους νέους μαθητές (και τα ζητάει και πίσω για να επαναχρησιμοποιηθούν!),
  • εφαρμόζει όλο και μεγαλύτερες περικοπές λειτουργικών εξόδων των σχολείων στο γενικό πλαίσιο διάλυσης της δημόσιας δωρεάν παιδείας
  • δεν έχει ακόμα ορίσει σοβαρά ζητήματα για την επαγγελματική εκπαίδευση, αφήνοντας ξεκρέμαστους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς των σχολείων αυτών,
  • με έντονους ταξικούς φραγμούς σπρώχνει τα παιδιά στα φροντιστήρια και την ιδιωτική εκπαίδευση.
Θυμίζουμε, επίσης, ότι είναι η ίδια πολιτική ηγεσία που τους τελευταίους μήνες:
  • Επιχείρησε να νομιμοποιήσει την αξιολόγηση μέσω της εγκυκλίου για την επιλογή των υποδιευθυντών.
  • Προσπάθησε να τιμωρήσει τις μαθητικές καταλήψεις επιδιώκοντας τη λεγόμενη «αναπλήρωση ύλης».
  • Απόλυσε άρον άρον στις 21 Ιούνη τους ωρομίσθιους συναδέλφους, το πιο «μαύρο» εκμεταλλευόμενο τμήμα της εκπαίδευσης.
  • Αμφισβήτησε τη δωρεάν διανομή βιβλίων μέσω της οδηγίας για επιστροφή τους στο τέλος της χρονιάς και επαναχρησιμοποίησής τους την επόμενη.
  • Με πλήθος πρωτοβουλιών, προσπάθησε να προωθήσει εφαρμογή διατάξεων του «καθηκοντολογίου».
Αυτή η ηγεσία, λοιπόν, αυτή η κυβέρνηση έστειλε το λεγόμενο «Προγραμματισμό εκπαιδευτικού έργου», με πολλές… αξιοθαύμαστες απαιτήσεις:

«Οι εγγραφές των μαθητών στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι την ημερομηνία λήξης του τρέχοντος διδακτικού έτους στις 30 Ιουνίου 2008
… Έως την 5η Σεπτεμβρίου 2008 θα πρέπει να καταρτιστεί το ωρολόγιο πρόγραμμα της κάθε σχολικής μονάδας και να αποσταλεί έως τις 6 Σεπτεμβρίου 2008 στο αρμόδιο Γραφείο ή Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπ/σης…
Οι διδάσκοντες θα πρέπει να συντάξουν πριν από την έναρξη των μαθημάτων αναλυτικό σχέδιο προγραμματισμού της ύλης, ανά τρίμηνο για το Γυμνάσιο και ανά τετράμηνο για το Λύκειο και το ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ, σύμφωνα με το συνημμένο πίνακα.
Αντίγραφα των σχεδίων προγραμματισμού της ύλης θα πρέπει να αποσταλούν στο Γραφείο Σχολικών Συμβούλων της οικείας Διεύθυνσης και στη συνέχεια στον Προϊστάμενο Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης…
…Στην προγραμματισμένη τακτική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων έως την 11η Σεπτεμβρίου, μετά από διεξοδική διαλογική συζήτηση αποφασίζονται τα παρακάτω
:

- η καταγραφή στα πρακτικά των αναλυτικών σχεδίων προγραμματισμού της ύλης των μαθημάτων τα οποία προηγουμένως θα έχουν υπογραφεί από τον Διευθυντή
- ο προγραμματισμός της δημιουργίας τάξεων υποδοχής και φροντιστηριακών τμημάτων… Τα στοιχεία θα πρέπει να αποσταλούν στο ΥΠ.Ε.Π.Θ. μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2008
- ο προγραμματισμός των πάσης φύσεως προβλεπόμενων μετακινήσεων των μαθητών εντός και εκτός της χώρας…

Γονείς – κηδεμόνες και μαθητές πρέπει να ενημερωθούν από το Διευθυντή και το Σύλλογο Διδασκόντων μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2008 σε προγραμματισμένη συνάντηση, στην οποία παρίσταται, όπου αυτό είναι εφικτό ο Σχολικός Σύμβουλος που έχει τη γενική Παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου, για τα παρακάτω θέματα:

- Την αντιμετώπιση συμπεριφοράς η οποία παρεκκλίνει από την προσήκουσα…

Αντίγραφα των θεμάτων των τεστ, των πρόχειρων διαγωνισμάτων καθώς και της ύλης στην οποία εξετάστηκαν οι μαθητές θα κοινοποιούνται στο Σχολικό Σύμβουλο ειδικότητας, ο οποίος θα συντάσσει μηνιαία έκθεση με τις παρατηρήσεις, τα σχόλια και τις πιθανές παρεμβάσεις του, την οποία και θα διαβιβάζει στον Προϊστάμενο Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης. Ο Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, αφού λάβει γνώση των εκθέσεων,θα τις διαβιβάζει στον Περιφερειακό Διευθυντή

…Υπάρχει δυνατότητα διάθεσης εκπαιδευτικών σε γειτονικές σχολικές μονάδες, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, καθώς και δυνατότητα διάθεσης εκπαιδευτικών ειδικοτήτων Ξένων Γλωσσών, Εικαστικών, Φυσικής Αγωγής και Πληροφορικής για την κάλυψη των αναγκών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης…

…προτάσεις θα συμπεριληφθούν στην ετήσια Έκθεση Λειτουργίας Σχολείων

…Στη συνεδρίαση τα μέλη του σχολικού συμβουλίου θα επεξεργαστούν επίσης προτάσεις, για να προσδιορίσουν τον τρόπο που θα αναπληρωθούν οι χαμένες διδακτικές ώρες που πιθανόν θα προκύψουν από καιρικά φαινόμενα ή άλλες αιτίες»

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Οι παραπάνω απαιτήσεις ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ απλές ανοησίες που μπορεί όμως να βασίζονται σε κάποιο τύπο «αγαθών προθέσεων» του ΥΠΕΠΘ. Αποτελούν τη φυσική συνέχεια της συνολικής πολιτικής που εφαρμόζει ενάντια σε μαθητές και εκπαιδευτικούς:
1. Το υπουργείο ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ότι δεν είναι δυνατόν στις 5 Σεπτέμβρη να συνταχθούν ωρολόγια προγράμματα και προγραμματισμοί. Μέσω των τραβηγμένων και ανεφάρμοστων «χρόνων», επιδιώκει να είναι ΟΛΟΙ ΕΝΟΧΟΙ και μετά –κατά το δοκούν- να πιέζει τον κλάδο.
2. Το υπουργείο προσπαθεί να κλιμακώσει τις πιέσεις, τον έλεγχο και την πειθάρχηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων. Ο κεντρικός έλεγχος των τεστ και των διαγωνισμάτων (με τη συνενοχή του Διευθυντή και του Συλλόγου) έχει σκοπό την εμπέδωση ενός κλίματος πιέσεων καχυποψίας και σπασίματος οποιουδήποτε κλίματος ελευθερίας στον τρόπο που κάνουν τη δουλειά τους οι εκπαιδευτικοί. Και κάνει ένα ακόμα βήμα για την εφαρμογή της αξιολόγησης – χειραγώγησης του κλάδου.
3. Το υπουργείο ξέρει πολύ καλά ότι οι εκπαιδευτικοί ρυθμίζουν την ύλη και καθορίζουν τα διαγωνίσματα ισορροπώντας ανάμεσα στις πιέσεις-οδηγίες του υπουργείου, στη (μη) ποιότητα των βιβλίων και στα πραγματικά δεδομένα που έχουν στην τάξη. Ξέρει ακόμα το υπουργείο ότι αυτά γίνονται γνωστά μόνο μέσα την τάξη στη διάρκεια της χρονιάς. Γιατί τότε ζητάει προγραμματισμό και κεντρικό έλεγχο των διαγωνισμάτων; Ο λόγος είναι απλός. Για να ξανατριβελίζουν τα λεγόμενα «στελέχη» της εκπαίδευσης τα μυαλά των εκπαιδευτικών με πράγματα που «δεν έκαναν» κι ας μη γινόταν να γίνουν. Για να νιώθουν ένοχοι ξανά αυτοί που είναι τα μόνιμα θύματα (οι εκπαιδευτικοί). Για να ελέγχουν οι θύτες της κατάστασης τα θύματα. Για να περνάει η καθημερινότητα των εκπαιδευτικών υπό τη σκιά του φόβου παράλογων παρατηρήσεων, όπου θα πρέπει να αποδείξουν ότι «δεν είναι ελέφαντες».
4. Ο έλεγχος του μηχανισμού θα είναι παρών και στη συνάντηση με τους γονείς, όπου θα ελέγχεται η… «μη προσήκουσα συμπεριφορά» (οι επιλεγμένες εκφράσεις αποκαλύπτουν και τις πραγματικές προθέσεις)!
5. Επισημοποιεί τη φημολογία για το χτύπημα εργασιακών κεκτημένων του κλάδου μέσω της υποχρεωτικής τοποθέτησης συναδέλφων στην Πρωτοβάθμια.
6. Οι «ετήσιες εκθέσεις λειτουργίας σχολείων» μπορεί να αποτελέσουν μοχλό λιτότητας και πίεσης των σχολείων στα πρότυπα των αντίστοιχων «συμβάσεων» που περιλαμβάνει ο αντιδραστικός νόμος πλαίσιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
7. Τίθεται προκαταβολικά η δέσμευση αναπλήρωσης της ύλης αφού «θα αναπληρωθούν οι χαμένες διδακτικές ώρες που πιθανόν θα προκύψουν από καιρικά φαινόμενα ή άλλες αιτίες». Ουσιαστικά δηλαδή τρομοκρατούν προκαταβολικά μαθητές και εκπαιδευτικούς από πιθανές καταλήψεις ή απεργίες. Οσο για τα… καιρικά φαινόμενα, φαίνεται ότι οι… πολυδιαφημιζόμενες «καλές εργασιακές συνθήκες» των εκπαιδευτικών είναι παρελθόν. Αλήθεια, σε ποια άλλη δουλειά ζητείται αναπλήρωση της εργασίας που χάθηκε λόγω χιονιού;

Συμπερασματικά:
Η οδηγία του ΥΠΕΠΘ αποτελεί μια απαράδεκτη, σχεδιασμένη και επιθετική ενέργεια που στοχεύει να κάνει ένα ακόμα βήμα στην κατεύθυνση της δημιουργίας ενός φτηνού, πειθαρχημένου σχολείου που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Ενάντια σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Το συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει οργανωμένα να απαιτήσει την ΑΝΑΚΛΗΣΗ της οδηγίας.
  • ΟΧΙ στην πειθάρχηση – αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Απαιτούμε την άμεση ανάκληση της οδηγίας.
  • Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει τα αναγκαία μέτρα και να οργανώσει τις απαραίτητες κινητοποιήσεις για να ανακληθεί κεντρικά η οδηγία.
  • Καλούμε τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά να μην προχωρήσει σε καμία εφαρμογή της οδηγίας. Το ΔΣ της ΕΛΜΕ θα καλέσει σε παράσταση στη Δευτεροβάθμια τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου.
  • Κανένας συνάδελφος - κανένα σχολείο δε θα εφαρμόσει την οδηγία. Καλούμε τους συναδέλφους να ενημερώσουν την ΕΛΜΕ για οποιαδήποτε προσπάθεια εφαρμογής της οδηγίας.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι θα τα ξαναπούμε το Σεπτέμβρη.
Καλή ξεκούραση και καλό καλοκαίρι!
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά

Δεν υπάρχουν σχόλια: