Αντίσταση - οργάνωση – αγώνας

Μόνιμη και σταθερή δουλειά, μισθοί, ασφάλιση-περίθαλψη, σπουδές, ελευθερίες ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Με σωματεία όργανα αντίστασης και διεκδίκησης ενάντια στην υποταγή, τη συνδιαχείριση και το συμβιβασμό

Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2008

Απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της ΕΛΜΕ Πειραιά


Τετάρτη 1/10/2008

Η πρωτοφανής επίθεση σε όλα τα κοινωνικά μέτωπα δημιουργεί εκρηκτικές καταστάσεις στη βάση της κοινωνίας. Τα λαϊκά στρώματα στενάζουν σε μια καθημερινότητα ακρίβειας, λιτότητας και ανεργίας ενώ ένα ασφυκτικό θεσμικό πλαίσιο που διαθέτει το σύστημα προσπαθεί ουσιαστικά να βγάλει εκτός νόμου όποιον αντιστέκεται.

Το σύστημα και η κυβέρνησή του κάνουν απανωτές μαζικές επιχειρήσεις αναδιανομής του πλούτου κάνοντας τους φτωχούς φτωχότερους και τους (λίγους) πλούσιους πλουσιότερους. Δεν έφτανε η ακρίβεια και η λιτότητα, η κυβέρνηση προχωρά σε νέα φοροεπιδρομή σε βάρος της εργατικής τάξης και του λαού. Ο μήνας, πια, βγαίνει δύσκολα για τη μεγάλη πλειοψηφία του λαού.

Ενώ η παγκόσμια κρίση του καπιταλισμού διαλύει και τα τελευταία ιδεολογήματα - απάτες που χρησιμοποιούσε η κυρίαρχη αστική τάξη.

Την ίδια στιγμή, οι Αμερικάνοι ιμπεριαλιστές -μέσω των εγκληματικών τυχοδιωκτισμών τους και στον Καύκασο- παίρνουν την πρωτοβουλία για την όξυνση των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών σε επικίνδυνο επίπεδο. Οι ανταγωνισμοί αυτοί είναι εντελώς ενάντια στα συμφέροντα των λαών του κόσμου, οι οποίοι πρέπει να είναι έξω από τη λογική επιλογής ιμπεριαλιστή - «προστάτη».

Το εκπαιδευτικό τοπίο

· Η υποχρηματοδότηση στραγγαλίζει την εκπαίδευση.
· Οι μισθοί και οι συντάξεις μας ξέχασαν το λήμμα «αυξήσεις».
· Τα ΚΕΣ περικυκλώνουν το δημόσιο Πανεπιστήμιο.
· Η βάση του «10» και η στρόφιγγα των Πανελλαδικών δημιουργούν νέα αναχώματα για τα παιδιά των φτωχών.
· Τα νηπιαγωγεία κλείνουν τις πόρτες τους στα πιτσιρίκια, ενώ το ΥΠΕΠΘ ετοιμάζεται να τα παραδώσει στους ιδιώτες.
· Αλλού ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και αλλού υπεραριθμίες, ως αποτέλεσμα της πολιτικής του συστήματος.
· Οι νεοδιόριστοι μόνοι και αβοήθητοι μαθαίνουν στα ΠΕΚ τι εστί αξιολόγηση.
· Τα νέα βιβλία τεμαχίζουν τη γνώση σε πληροφορία, υμνούν τις εταιρείες και το ευρωπαϊκό πνεύμα και απευθύνονται στο αυριανό ελαστικό εργατικό δυναμικό.
· Το κράτος κάνει κοινωνική πολιτική για τους πολύτεκνους σε βάρος των εκπαιδευτικών και του σχολείου.
· Η ΤΕΕ ρημάζει, η εργασιακή περιπλάνηση γενικεύεται.
· Το φθηνό, ευέλικτο, πειθαρχημένο σχολείο είναι το «όραμά» τους.
Με λίγα λόγια, όλες οι βαθμίδες της εκπαίδευσης βρίσκονται στο στόχαστρο αντιδραστικών αλλαγών. Σε αυτή την αντιδραστική καταιγίδα συναινούν όλα τα κέντρα εξουσίας: κυβέρνηση και ΠΑΣΟΚ, αστική τάξη, Ευρωπαϊκή Ένωση, Μέσα Μαζικής Παραπληροφόρησης.

Να σηκώσουμε τώρα ένα μεγάλο κύμα απεργιακών αγώνων που θα διαπερνά όλο το εκπαιδευτικό τοπίο και θα συσπειρώσει εξαρχής και από τη βάση τους εκπαιδευτικούς. Η κυρίαρχη πολιτική πρέπει να ηττηθεί στους δρόμους και όχι να υποταχτεί στους κεντρικούς σχεδιασμούς του κεντρικού πολιτικού σκηνικού.
Με επίκεντρο το οικονομικό και «επικουρικά» όλα τα βασικά μας αιτήματα:
· Ασφαλιστικό
· Δημόσια Παιδεία
· Εργασιακά
· Αξιολόγηση

Τις επόμενες εβδομάδες να προετοιμαστούμε
Να ανοίξει η συζήτηση για δημιουργία απεργιακών επιτροπών και απεργιακών ταμείων!
Να ετοιμάσουμε τον αγώνα, τη διαχείρισή του από τη βάση του κλάδου και τη χειραφέτησή του από τους ελιγμούς της συνδικαλιστικής ηγεσίας!

ΤΕΕ - εργασιακά - τοπικά

Η λειτουργία των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) και των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ) επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις ότι ο νόμος 3475/2006 αποτέλεσε μια αντιδραστική εξέλιξη, ένα επιθετικό βήμα ταξικής κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών, χτυπήματος εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων αλλά και μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων των μαθητών μας.

Η εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής (περικοπές, παραπέρα αμφισβήτηση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, ταξικοί φραγμοί) μέσω της εφαρμογής του νόμου 3475/2006 (ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ), των εγκυκλίων για τις αναθέσεις, των συνεχών πιέσεων για αύξηση της αναλογίας των μαθητών ανά εκπαιδευτικό σε αίθουσες και εργαστήρια, τις συμπτύξεις τμημάτων κ.λπ., έχει οδηγήσει ένα μεγάλο αριθμό συναδέλφων μας σε καθεστώς ομηρίας από τη διοίκηση (υπεραριθμίες, διάθεση).

Είναι ξεκάθαρο ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουμε καμία ευθύνη για τα σοβαρά προβλήματα που έχουν προκύψει. Αυτά είναι αποτέλεσμα της κυρίαρχης πολιτικής στην κοινωνία και την εκπαίδευση.

Δε θα επιτρέψουμε να παραδοθεί ούτε ένας εκπαιδευτικός αιχμάλωτος στη… μεγαλοψυχία των στελεχών της διοίκησης και των πάσης φύσης μηχανισμών εκδουλεύσεων και χειρισμών.

Στον εμφύλιο πόλεμο που θέλει να δημιουργήσει στο εσωτερικό του κλάδου, η κυβέρνηση πρέπει να μείνει μόνη της. Κανένας συνάδελφος -πιεσμένος από την εργασιακή ανασφάλεια- δεν πρέπει να τσιμπήσει στην άθλια αυτή πολιτική του "διαίρει και βασίλευε".
Για την ενιαία αντιμετώπιση του προβλήματος και την ανατροπή του κλίματος εργασιακής ανασφάλειας και εκβιασμών αντιστεκόμαστε στις απόπειρες μετατόπισης της ευθύνης για τα δήθεν αδιέξοδα στους συναδέλφους και απαιτούμε τη λήψη άμεσων και πρακτικών μέτρων, έτσι ώστε κανένας εκπαιδευτικός να μην υποχρεώνεται να βρίσκεται εκτός αίθουσας διδασκαλίας ή εργαστηρίου.
· Ισόρροπη μείωση ωραρίων (μοίρασμα υπεραριθμίας).
· Μείωση του ορίου για δεύτερο συνάδελφο στα εργαστήρια (με ισότιμη μεταχείριση των κλάδων) και προαιρετικά σε περίπτωση σοβαρά μειωμένου ή μηδενικού ωραρίου να μπαίνει χωρίς όριο δεύτερος.
· Μείωση ωραρίου για όλους τους υπεύθυνους εργαστηρίων.
· Καμία βλαπτική εργασιακή μεταβολή - Καμία αλλαγή βάρδιας.
· Καμία σύμπτυξη τμημάτων - Να λειτουργήσουν ολιγομελή τα τμήματα.
· Καμία θέση εργασίας να μη χαθεί - Κατοχύρωση όλων των οργανικών θέσεων.
· Κανένας αυθαίρετος χαρακτηρισμός εργαστηριακών μαθημάτων σαν "θεωρητικά".
· Κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων ΤΕ και ΔΕ.
· Καμία υποχρεωτική τοποθέτηση στην πρωτοβάθμια.
  • Αντιστεκόμαστε στις απόπειρες μετατόπισης της ευθύνης στους συναδέλφους.
  • Δεν αποδεχόμαστε την κατηγοριοποίηση σχολείων ή εκπαιδευτικών.
  • Υπερασπιζόμαστε τα εργασιακά μας δικαιώματα: σταθερή, μόνιμη δουλειά για όλους.
  • Αποκρούουμε τις προσπάθειες συμφιλίωσης της νεολαίας με την πραγματικότητα του φτηνού ευέλικτου εργάτη.
  • Να κατοχυρωθούν όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα των μαθητών στο πτυχίο και χωρίς προαπαιτούμενα τα ένσημα που τους παραδίδουν βορά στην απληστία της αγοράς που συνθλίβει δικαιώματα και απαιτεί σύγχρονους σκλάβους.
  • ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ 3475/2006 (ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ).
  • Συμμετέχουμε – επιδιώκουμε συντονισμούς των ΕΛΜΕ για το παραπάνω πρόβλημα.
Αγωνιζόμαστε:

· Να ανακληθεί η εγκύκλιος για το λεγόμενο «προγραμματισμό». ΟΧΙ στην αξιολόγηση–χειραγώγηση. Υπερασπιζόμαστε εργασιακά δικαιώματα, συνδικαλιστικές και πολιτικές ελευθερίες.
· Να ανακληθεί άμεσα η εγκύκλιος για την «επιμόρφωση γονέων» που μετατρέπει το δημόσιο σχολείο σε πωλητή υπηρεσιών ιδιωτικών συμφερόντων.
· Να ανακληθεί άμεσα η Υ.Α. και η σχετική εγκύκλιος για τις αναθέσεις.

Για τους συναδέλφους στα νησιά:

· Δωρεάν μετακίνηση των συναδέλφων χωρίς καμία επιβάρυνση των Συλλόγων Γονέων.

Για την ΕΛΜΕ:

· Ενεργοποίηση του δικτύου αντιπροσώπων της ΕΛΜΕ στα σχολεία. Σύσκεψη του δικτύου αυτού μέχρι 20 Οκτωβρίου.

Κινητοποίηση:

- Στάση εργασίας στις 14 Οκτωβρίου.
- Παράσταση στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας στις 14 Οκτωβρίου στις 12 μ. και μετά ΠΟΡΕΙΑ στους δρόμους του Πειραιά - Κάλεσμα στους Συλλόγους Δασκάλων και στην Ομοσπονδία Γονέων να συμμετέχουν στην πορεία με τα δικά τους πλαίσια και αιτήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: