Εννιά ερωτήσεις, μια η απάντηση: ΑΠΟΧΗ
Όχι στην ΑΠΑΤΗ της Συνδιοίκησης!
· Τι όργανα είναι τα Υ.Σ.; Κρατικά όργανα, εισηγητικά, εκτελεστικά, πειθαρχικά με αναβαθμισμένο τελευταία τον πειθαρχικό-αξιολογικό τους ρόλο, επιφορτισμένα με το καθήκον υλοποίησης – εφαρμογής της κυβερνητικής πολιτικής. Η μειοψηφική συμμετοχή αιρετών των εργαζομένων σ’ αυτά, αποτελεί μόνο επίφαση δημοκρατικότητας και στοχεύει στη χειραγώγηση του κλάδου.
· Γιατί δεν απαιτούμε να αυξηθεί η συμμετοχή μας; Το αστικό κράτος αποφασίζει τη δημιουργία, τους όρους λειτουργίας τους, καθώς επίσης τη διάλυσή τους και τη δημιουργία άλλων οργάνων όταν δεν εξυπηρετούν την κυβερνητική πολιτική. Το πλήρες πέρασμα του ελέγχου των εκλογών τους στο κράτος πριν λίγα χρόνια ήταν τέτοιου τύπου αναπροσαρμογή.
· Μα δεν είναι κατάκτηση του συνδικαλιστικού κινήματος η συμμετοχή στα όργανα αυτά; Εδώ η έννοια κατάκτηση χάνει τη σημασία της. Γυρίζουμε πίσω τη δεκαετία του ’80 που το ΠΑΣΟΚ μοίραζε …«γεύση εξουσίας» στους συνδικαλιστές της εποχής, ενισχύοντας ουσιαστικά τα δεσμά υποταγής του συνδικαλιστικού κινήματος με το κράτος και τις εκάστοτε κυβερνήσεις του. Τις συνέπειες τις βιώνουμε σήμερα με την αποσυγκρότηση του κινήματος και την κυριαρχία της γραμμής της υποταγής και της συναίνεσης.
· Να μη μαθαίνουμε τι γίνεται; Όποια απόφαση εναντιώνεται στα συμφέροντα και τις κατακτήσεις του κλάδου δεν αποκρύπτεται. «Κοινοποιείται» σε όλους μας δια της υλοποίησης-εφαρμογής της. «Αυτιά και μάτια» δεν έχει ανάγκη ο κόσμος της εκπαίδευσης. Γιατί και βλέπουμε και ακούμε, βιώνουμε την επίθεση που εξελίσσεται ενάντιά μας και «γνωρίζουμε» τα νέα σχέδια που εξυφαίνονται. Αντίσταση απαιτείται, και όχι συνδιαλλαγή και υποταγή.
· Μα δεν πρέπει να είμαστε μέσα στα πράγματα; Μέσα στα «πράγματα» μπήκαν αρκετοί και …έμειναν εκεί. Ξεκινάς από «συνδικαλιστής», μπαίνεις στα …πράγματα, και γίνεσαι διοίκηση. Μέσα στις αγωνίες και τα προβλήματα των συναδέλφων πρέπει το συνδικαλιστικό κίνημα να είναι και κόντρα στην κυρίαρχη κατάσταση πραγμάτων.
· Δεν πρέπει να ελέγχουμε τις αποφάσεις της διοίκησης; Ακριβώς το αντίθετο επιτυγχάνεται. Συμβολή στη νομιμοποίηση των αυθαιρεσιών και στην άμβλυνση των αντιδράσεων, εμπόδια στον πραγματικό και αποτελεσματικό έλεγχο. Αυτόν που μόνο το συνδικαλιστικό κίνημα, με τα δικά του όργανα (ΕΛΜΕ και Διδ/κοί Σύλλογοι), με τις δικές του διαδικασίες και τα δικά του μέσα μπορεί να διασφαλίσει.
· Και γιατί δεν απέχουμε από κάθε εκλογική διαδικασία; Μα όσοι ισχυρίζονται αυτά τους διαφεύγει ότι τα Α/βάθμια και Β/θμια όργανα είναι η κατάκτησή μας. Εκεί μπορούμε να συζητήσουμε, να αποφασίσουμε να οργανώσουμε αγώνες. Η ενίσχυση των μαζικών διαδικασιών του κλάδου είναι πρωταρχικός όρος για τη συγκρότηση μαχητικού εκπαιδευτικού κινήματος.
· Και γιατί δίνεται μια μέρα άδεια για να ψηφίσουμε; (και τρεις έως πέντε! μέρες στους υποψήφιους;) Εξαγορά απαραίτητη για να δοθεί κύρος σε μια διαδικασία που η συμμετοχή σε αυτή, ήταν πριν μικρότερη του 50%. Οι διαδικασίες για τα Υ.Σ. πάντοτε θεωρούνταν – και ήταν – διαδικασίες ενταγμένες πλήρως στο διοικητικό μηχανισμό. Για αυτό και το υπουργείο ολοκλήρωσε τα χαρακτηριστικά τους τροποποιώντας τους όρους συμμετοχής σε αυτές και βασικά την προϋπόθεση να είναι ο εκπαιδευτικός μέλος των πρωτοβάθμιων ενώσεων. Ούτε μέλος ΕΛΜΕ ή Συλλόγου, οπότε ούτε εισφορά, επιπλέον ούτε εργασία αλλά άδεια. Ζητείται η ψήφος για να δοθεί κύρος και νομιμοποίηση στη λειτουργία των Υ.Σ., καθιστώντας συνυπεύθυνους καθηγητές και δασκάλους.
· Και γιατί ΑΠΟΧΗ από τις εκλογές για τα Υ.Σ.; Για να καταδειχθεί, ο παλιός και ο νέος, ρόλος των οργάνων αυτών. Για να καταδειχθεί η ανάγκη ενίσχυσης των πραγματικών συνδικαλιστικών οργάνων του κλάδου. Για να αναδειχθεί η αξία της υπεράσπισης των δικαιωμάτων μας μέσα από μαζικές, αγωνιστικές και κινηματικές διαδικασίες. Για να μη νομιμοποιήσουμε αυτά τα κρατικά φερέφωνα. Για να γίνουν βήματα χειραφέτησης από τη διοίκηση. Για να ενισχυθεί η κατεύθυνση της οικοδόμησης ενός ανεξάρτητου από την κυβέρνηση και συνολικά από το κράτος, συνδικαλιστικού κινήματος. Που οι μόνες του εξαρτήσεις θα είναι τα συμφέροντα των εκπαιδευτικών και του λαού.
· Γιατί δεν απαιτούμε να αυξηθεί η συμμετοχή μας; Το αστικό κράτος αποφασίζει τη δημιουργία, τους όρους λειτουργίας τους, καθώς επίσης τη διάλυσή τους και τη δημιουργία άλλων οργάνων όταν δεν εξυπηρετούν την κυβερνητική πολιτική. Το πλήρες πέρασμα του ελέγχου των εκλογών τους στο κράτος πριν λίγα χρόνια ήταν τέτοιου τύπου αναπροσαρμογή.
· Μα δεν είναι κατάκτηση του συνδικαλιστικού κινήματος η συμμετοχή στα όργανα αυτά; Εδώ η έννοια κατάκτηση χάνει τη σημασία της. Γυρίζουμε πίσω τη δεκαετία του ’80 που το ΠΑΣΟΚ μοίραζε …«γεύση εξουσίας» στους συνδικαλιστές της εποχής, ενισχύοντας ουσιαστικά τα δεσμά υποταγής του συνδικαλιστικού κινήματος με το κράτος και τις εκάστοτε κυβερνήσεις του. Τις συνέπειες τις βιώνουμε σήμερα με την αποσυγκρότηση του κινήματος και την κυριαρχία της γραμμής της υποταγής και της συναίνεσης.
· Να μη μαθαίνουμε τι γίνεται; Όποια απόφαση εναντιώνεται στα συμφέροντα και τις κατακτήσεις του κλάδου δεν αποκρύπτεται. «Κοινοποιείται» σε όλους μας δια της υλοποίησης-εφαρμογής της. «Αυτιά και μάτια» δεν έχει ανάγκη ο κόσμος της εκπαίδευσης. Γιατί και βλέπουμε και ακούμε, βιώνουμε την επίθεση που εξελίσσεται ενάντιά μας και «γνωρίζουμε» τα νέα σχέδια που εξυφαίνονται. Αντίσταση απαιτείται, και όχι συνδιαλλαγή και υποταγή.
· Μα δεν πρέπει να είμαστε μέσα στα πράγματα; Μέσα στα «πράγματα» μπήκαν αρκετοί και …έμειναν εκεί. Ξεκινάς από «συνδικαλιστής», μπαίνεις στα …πράγματα, και γίνεσαι διοίκηση. Μέσα στις αγωνίες και τα προβλήματα των συναδέλφων πρέπει το συνδικαλιστικό κίνημα να είναι και κόντρα στην κυρίαρχη κατάσταση πραγμάτων.
· Δεν πρέπει να ελέγχουμε τις αποφάσεις της διοίκησης; Ακριβώς το αντίθετο επιτυγχάνεται. Συμβολή στη νομιμοποίηση των αυθαιρεσιών και στην άμβλυνση των αντιδράσεων, εμπόδια στον πραγματικό και αποτελεσματικό έλεγχο. Αυτόν που μόνο το συνδικαλιστικό κίνημα, με τα δικά του όργανα (ΕΛΜΕ και Διδ/κοί Σύλλογοι), με τις δικές του διαδικασίες και τα δικά του μέσα μπορεί να διασφαλίσει.
· Και γιατί δεν απέχουμε από κάθε εκλογική διαδικασία; Μα όσοι ισχυρίζονται αυτά τους διαφεύγει ότι τα Α/βάθμια και Β/θμια όργανα είναι η κατάκτησή μας. Εκεί μπορούμε να συζητήσουμε, να αποφασίσουμε να οργανώσουμε αγώνες. Η ενίσχυση των μαζικών διαδικασιών του κλάδου είναι πρωταρχικός όρος για τη συγκρότηση μαχητικού εκπαιδευτικού κινήματος.
· Και γιατί δίνεται μια μέρα άδεια για να ψηφίσουμε; (και τρεις έως πέντε! μέρες στους υποψήφιους;) Εξαγορά απαραίτητη για να δοθεί κύρος σε μια διαδικασία που η συμμετοχή σε αυτή, ήταν πριν μικρότερη του 50%. Οι διαδικασίες για τα Υ.Σ. πάντοτε θεωρούνταν – και ήταν – διαδικασίες ενταγμένες πλήρως στο διοικητικό μηχανισμό. Για αυτό και το υπουργείο ολοκλήρωσε τα χαρακτηριστικά τους τροποποιώντας τους όρους συμμετοχής σε αυτές και βασικά την προϋπόθεση να είναι ο εκπαιδευτικός μέλος των πρωτοβάθμιων ενώσεων. Ούτε μέλος ΕΛΜΕ ή Συλλόγου, οπότε ούτε εισφορά, επιπλέον ούτε εργασία αλλά άδεια. Ζητείται η ψήφος για να δοθεί κύρος και νομιμοποίηση στη λειτουργία των Υ.Σ., καθιστώντας συνυπεύθυνους καθηγητές και δασκάλους.
· Και γιατί ΑΠΟΧΗ από τις εκλογές για τα Υ.Σ.; Για να καταδειχθεί, ο παλιός και ο νέος, ρόλος των οργάνων αυτών. Για να καταδειχθεί η ανάγκη ενίσχυσης των πραγματικών συνδικαλιστικών οργάνων του κλάδου. Για να αναδειχθεί η αξία της υπεράσπισης των δικαιωμάτων μας μέσα από μαζικές, αγωνιστικές και κινηματικές διαδικασίες. Για να μη νομιμοποιήσουμε αυτά τα κρατικά φερέφωνα. Για να γίνουν βήματα χειραφέτησης από τη διοίκηση. Για να ενισχυθεί η κατεύθυνση της οικοδόμησης ενός ανεξάρτητου από την κυβέρνηση και συνολικά από το κράτος, συνδικαλιστικού κινήματος. Που οι μόνες του εξαρτήσεις θα είναι τα συμφέροντα των εκπαιδευτικών και του λαού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου