Αντίσταση - οργάνωση – αγώνας

Μόνιμη και σταθερή δουλειά, μισθοί, ασφάλιση-περίθαλψη, σπουδές, ελευθερίες ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Με σωματεία όργανα αντίστασης και διεκδίκησης ενάντια στην υποταγή, τη συνδιαχείριση και το συμβιβασμό

Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2014

Προώθηση του θεσμικού πλαισίου αυτοαξιολόγησης - αξιολόγησης

baner new
Προώθηση του θεσμικού πλαισίου αυτοαξιολόγησης - αξιολόγησης
Καλή και «άγια» η ανυπακοή…
Για συγκρότηση κινήματος πότε θα μιλήσουμε;
Ενώ ο χρόνος για τους συναδέλφους που είναι σε διαθεσιμότητα εκπνέει και πεντακόσιοι τουλάχιστον από αυτούς οδεύουν προς την απόλυση, ενώ η εφαρμογή του «νέου λυκείου» προχωράει, η κυβέρνηση προωθεί με ταχείς ρυθμούς το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης ξεκινώντας με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, για την οποία καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να συγκροτήσουν ομάδες εργασίας.
Η αξιολόγηση σε όλες τις μορφές της έρχεται για να επιβάλει ένα καθεστώς τρόμου στα σχολεία, για να παγιώσει την κατηγοριοποίησή τους, για να δώσει άλλοθι στην πολιτική των απολύσεων. Αποτελεί κεντρική επιλογή του συστήματος (μάλιστα ενιαία όλων των κέντρων του – ΕΕ – ΔΝΤ - αστικά κόμματα - κεφάλαιο) γιατί υπηρετεί τον κατακερματισμό των εργασιακών σχέσεων και το τσάκισμα της ραχοκοκαλιάς της δυνατότητας συγκρότησης συνδικαλιστικού κινήματος αντίστασης.
Το λέμε αυτό για να γίνει φανερό ότι η ανατροπή της αξιολόγησης (καθώς και των απολύσεων και του «νέου» λυκείου) δεν μπορεί να επιτευχθεί είτε με συμβολικές κινήσεις είτε με μάχες οπισθοφυλακής είτε επειδή οι εκπαιδευτικοί θα εκφράσουμε απλώς την αντίθεσή μας.
Η ΟΛΜΕ κατέληξε σε μια εισήγηση προς τον κλάδο, στην οποία (μέχρι τώρα) καλεί σε κινήσεις απειθαρχίας και ανυπακοής ενάντια στην εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης: «πρακτικά αντίθεσης των συλλόγων διδασκόντων, μπλόκο στα σεμινάρια, κανένας αξιολογητής στην τάξη, έξω οι αξιολογητές από τα σωματεία».
Καλά και «άγια» όλα αυτά. Όσο μας αφορά, θα στηρίξουμε ανεπιφύλακτα όλες αυτές τις κινήσεις. Εχουμε, ωστόσο, την υποχρέωση να επισημάνουμε μερικά πράγματα.
1.       Ο χώρος που εκφράζονται οι εργαζόμενοι είναι οι γενικές συνελεύσεις των σωματείων. Οι σύλλογοι διδασκόντων αποτελούν διοικητική δομή, όπου μπορεί το κράτος με μια σειρά μεθοδεύσεις και απειλές (τόσο κεντρικά όσο και διευθυντών σχολείων) να υφαρπάξει επιθυμητές αποφάσεις καθώς βρίσκεται στην «έδρα» του.
2.       Οι εκπαιδευτικοί έχουμε εκφραστεί καθαρά ενάντια στην αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση, Σε μαζικές γενικές συνελεύσεις, σε συνέδρια, σε ποικίλες αποφάσεις συνδικαλιστικών οργάνων – στις ίδιες διαδικασίες πρέπει να ξαναεκφραστούμε.
3.       Η κυβέρνηση δε θα κάνει πίσω επειδή ακόμα και αν οι σύλλογοι διδασκόντων δεν προχωρήσουν σε ορισμό ομάδων εργασίας, ακόμα κι αν διαλυθούν τα σεμινάρια. Ακόμα και αν επαναληφθεί το (ηθικό) χαστούκι που έφαγε όταν κάλεσε σε εθελοντική εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης και δε βρήκε πρόθυμους (αν και το περιβάλλον σήμερα είναι πολύ πιο δυσμενές και τρομοκρατικό), θα προχωρήσει σήμερα παρακάμπτοντας τον… εθελοντισμό και εφαρμόζοντας την πρακτική του «εντέλλεσθε».
Με βάση τα παραπάνω θεωρούμε ότι η συζήτηση που πρέπει να γίνει είναι το πώς θα συγκροτηθούν οι αγώνες του κινήματος για την ανατροπή του θεσμικού πλαισίου αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης, για το πώς θα ανατραπούν οι απολύσεις και το «νέο» λύκειο. ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΑΜΦΘΕΙ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΤΕΙ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΑΠΟ ΣΥΜΒΟΛΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΘΡΗΝΗΤΕΣ ΑΥΤΑΠΑΤΕΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ ΠΟΥ ΔΙΕΞΑΓΕΤΑΙ. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ. Εκτός αν η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ απλώς θέλει να βγει από την υποχρέωση και να καταφύγει στο γνωστό παραμύθι (στο οποίο αρέσκεται η κοινοβουλευτική αριστερά), ότι «οι αγώνες δεν έχουν αποτέλεσμα μιας και ο κόσμος δεν καταλαβαίνει».
Όσο μας αφορά, θεωρούμε ότι πρέπει στα σωματεία μας να προετοιμάσουμε επειγόντως ένα μεγάλο απεργιακό αγώνα, να συντονίσουμε από τα κάτω τις κινήσεις μας με όλους τους κλάδους που μπαίνουν στο ντορβά της αξιολόγησης και των απολύσεων, με δυο λόγια να ισχυροποιήσουμε τη δική μας πλευρά στην ιστορικών διαστάσεων μάχη που διεξάγεται. Γιατί όλα είναι συσχετισμός δύναμης.
Ακούγεται δύσκολο… Είναι δύσκολο. Αλλά είναι η μόνη ρεαλιστική διέξοδος. Όλα τα άλλα είναι θλιβερές αυταπάτες συνδικαλιστικών ηγεσιών που αρέσκονται στα μεγάλα λόγια και στα μικρά έργα.
·         ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ – ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ - ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ και οι ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΙΣΩ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ – ΟΛΟΙ οι ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΙΣΩ ΣΤΙΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΤΟΥΣ
·         ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ – ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΘΑΡΧΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ – ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΕΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
·         ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
·        Να γίνουν άμεσα γενικές συνελεύσεις και να αποφασίσουν απεργιακές κινητοποιήσεις
deltioake.blogspot.com                                                                                                                                       11/1/2014

Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών

Δεν υπάρχουν σχόλια: