tag:blogger.com,1999:blog-37306804.post4033653745235501087..comments2023-02-17T12:29:32.793+02:00Comments on Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών: Βροχή προτάσεων “διάσωσης των ταμείων” από παντού Μια αναφορά στους στόχους των ΑΔΕΔΥ-ΟΛΜΕ και ΠΑΜΕΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝhttp://www.blogger.com/profile/10039238514547551612noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-37306804.post-45433688848312499902016-02-15T21:37:30.988+02:002016-02-15T21:37:30.988+02:00Μπαΐρας Γιώργος,
Μέλος ΚΚΕ(μ-λ) και Αγωνιστικών Κ...Μπαΐρας Γιώργος, <br />Μέλος ΚΚΕ(μ-λ) και Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών.<br />«Δια του λόγου το αληθές» του άρθρου των Αγ. Κιν. Εκπ. «Βροχή Προτάσεων Διάσωσης των Ταμείων» που αναρτήθηκε στο αντίστοιχο BLOG.” <br /> Μια προσωπική και κυρίως ιστορική αναδρομή των σχετικά πρόσφατων κινημάτων, επιβεβαιώνει πρακτικά και την αναλυτική τοποθέτηση των Αγωνιστικών κινήσεων.<br /> Βέβαια οι σταθμοί του κινήματος προϋποθέτουν δύο βασικούς παράγοντες : το ταξικό επίπεδο των μαζών τη συγκεκριμένη στιγμή και τη μορφή του αιτήματος αιχμής.<br /> Σαν φοιτητής της εποχής του κινήματος κατάργησης του νόμου 815, το αίτημα δεν ήταν μια πρόταση αναδιαμόρφωσης του εξεταστικού συστήματος ( τέτοιες προτάσεις είχαν καταψηφιστεί από τις μαζικές Γεν Συνελεύσεις των φοιτητών), αλλά το αίτημα ΚΑΤΩ/ΟΧΙ στο ν. 815. Η ένταση και η μαζικότητα του αγώνα ανάγκασε την τότε κυβέρνηση να τον καταργήσει, και οι πρωτοετείς φοιτητές να μην χάσουν την Γ΄ εξεταστική τους περίοδο.<br /> Την περίοδο του 80, οι δικοί μου καθηγητές γυμνασίων με αίτημα μείωση ωραρίου και μαθητών ανά τμήμα μετά από πολύμηνο μαζικό αγώνα νίκησαν. Δεν έκαναν προτάσεις που θα βρεθούν τα λεφτά και οι αίθουσες διδασκαλίας για να ικανοποιηθεί το αίτημά τους (και δεν ήταν δα και κάποιο ταξικά συνειδητοποιημένο στρώμα).<br /> Η πολυήμερη μαζική απεργία την άνοιξη του 88 των καθηγητών είχε αίτημα «αύξηση 20000 δρχ στον βασικό μισθό», κι ας ήμασταν στο ενιαίο μισθολόγιο. Δεν προτείναμε ειδικό μισθολόγιο ούτε ιδιαίτερη μεταχείριση του κλάδου. Η έκβαση ήταν νικηφόρα παρά την μη-πλήρη ικανοποίηση του αιτήματος.<br /> Στο μαζικό φοιτητικό κίνημα της μη κατάργησης του άρθρου 16 του συντάγματος για δημόσια δωρεάν παιδεία, δημιουργήθηκε και κίνημα συμπαράστασης από λαϊκά στρώματα και σωματεία. Δεν έκαναν οι φοιτητές προτάσεις για το πώς θα διευθετηθεί η ιδιωτική εκπαίδευση.<br /> Για το αίτημα του «ενιαίου δωδεκάχρονου σχολείου» που πλασάρεται από πολλές πλευρές, θα πρέπει και να περιγραφεί κιόλας αυτό το σχολείο με όλες τις λεπτομέρειές του (έχει όμως ξεπεραστεί ήδη από την δεύτερη φορά αριστερά κυβέρνηση :συν δύο χρόνια προσχολική υποχρεωτική ίσον δεκατετράχρονη).<br /> Το αίτημα στον αντίποδα αυτού του αιτήματος είναι «όχι στους ταξικούς φραγμούς, μόρφωση-δουλειά για όλους- δημόσια δωρεάν εκπαίδευση» που δεν μπορεί να αφομοιωθεί από το σύστημα, διότι η κάθε επιμέρους πτυχή του μπορεί να δημιουργήσει κίνημα με συγκεκριμένους στόχους (από το ζήτημα των μαθητικών εισιτηρίων …όχι στο κλείσιμο σχολείων…. λιγότεροι μαθητές στην τάξη… μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών… όχι στο κλείσιμο τομέων των ΕΠΑΛ, όχι στην τράπεζα θεμάτων- εντατικοποίηση σπουδών, ελεύθερη διέξοδος στα ΑΕΙ κ.ο.κ) αιτήματα που δημιούργησαν στο παρελθόν και μπορεί να δημιουργήσουν και στο μέλλον κίνημα.Μ.Γ. συνταξιούχος εκπαιδευτικοςhttps://www.blogger.com/profile/14280767793644418235noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-37306804.post-51294184408821180342016-02-15T21:36:12.955+02:002016-02-15T21:36:12.955+02:00Μπαΐρας Γιώργος,
Μέλος ΚΚΕ(μ-λ) και Αγωνιστικών Κ...Μπαΐρας Γιώργος, <br />Μέλος ΚΚΕ(μ-λ) και Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών.<br />«Δια του λόγου το αληθές» του άρθρου των Αγ. Κιν. Εκπ. «Βροχή Προτάσεων Διάσωσης των Ταμείων» που αναρτήθηκε στο αντίστοιχο BLOG.” <br /> Μια προσωπική και κυρίως ιστορική αναδρομή των σχετικά πρόσφατων κινημάτων, επιβεβαιώνει πρακτικά και την αναλυτική τοποθέτηση των Αγωνιστικών κινήσεων.<br /> Βέβαια οι σταθμοί του κινήματος προϋποθέτουν δύο βασικούς παράγοντες : το ταξικό επίπεδο των μαζών τη συγκεκριμένη στιγμή και τη μορφή του αιτήματος αιχμής.<br /> Σαν φοιτητής της εποχής του κινήματος κατάργησης του νόμου 815, το αίτημα δεν ήταν μια πρόταση αναδιαμόρφωσης του εξεταστικού συστήματος ( τέτοιες προτάσεις είχαν καταψηφιστεί από τις μαζικές Γεν Συνελεύσεις των φοιτητών), αλλά το αίτημα ΚΑΤΩ/ΟΧΙ στο ν. 815. Η ένταση και η μαζικότητα του αγώνα ανάγκασε την τότε κυβέρνηση να τον καταργήσει, και οι πρωτοετείς φοιτητές να μην χάσουν την Γ΄ εξεταστική τους περίοδο.<br /> Την περίοδο του 80, οι δικοί μου καθηγητές γυμνασίων με αίτημα μείωση ωραρίου και μαθητών ανά τμήμα μετά από πολύμηνο μαζικό αγώνα νίκησαν. Δεν έκαναν προτάσεις που θα βρεθούν τα λεφτά και οι αίθουσες διδασκαλίας για να ικανοποιηθεί το αίτημά τους (και δεν ήταν δα και κάποιο ταξικά συνειδητοποιημένο στρώμα).<br /> Η πολυήμερη μαζική απεργία την άνοιξη του 88 των καθηγητών είχε αίτημα «αύξηση 20000 δρχ στον βασικό μισθό», κι ας ήμασταν στο ενιαίο μισθολόγιο. Δεν προτείναμε ειδικό μισθολόγιο ούτε ιδιαίτερη μεταχείριση του κλάδου. Η έκβαση ήταν νικηφόρα παρά την μη-πλήρη ικανοποίηση του αιτήματος.<br /> Στο μαζικό φοιτητικό κίνημα της μη κατάργησης του άρθρου 16 του συντάγματος για δημόσια δωρεάν παιδεία, δημιουργήθηκε και κίνημα συμπαράστασης από λαϊκά στρώματα και σωματεία. Δεν έκαναν οι φοιτητές προτάσεις για το πώς θα διευθετηθεί η ιδιωτική εκπαίδευση.<br /> Για το αίτημα του «ενιαίου δωδεκάχρονου σχολείου» που πλασάρεται από πολλές πλευρές, θα πρέπει και να περιγραφεί κιόλας αυτό το σχολείο με όλες τις λεπτομέρειές του (έχει όμως ξεπεραστεί ήδη από την δεύτερη φορά αριστερά κυβέρνηση :συν δύο χρόνια προσχολική υποχρεωτική ίσον δεκατετράχρονη).<br /> Το αίτημα στον αντίποδα αυτού του αιτήματος είναι «όχι στους ταξικούς φραγμούς, μόρφωση-δουλειά για όλους- δημόσια δωρεάν εκπαίδευση» που δεν μπορεί να αφομοιωθεί από το σύστημα, διότι η κάθε επιμέρους πτυχή του μπορεί να δημιουργήσει κίνημα με συγκεκριμένους στόχους (από το ζήτημα των μαθητικών εισιτηρίων …όχι στο κλείσιμο σχολείων…. λιγότεροι μαθητές στην τάξη… μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών… όχι στο κλείσιμο τομέων των ΕΠΑΛ, όχι στην τράπεζα θεμάτων- εντατικοποίηση σπουδών, ελεύθερη διέξοδος στα ΑΕΙ κ.ο.κ) αιτήματα που δημιούργησαν στο παρελθόν και μπορεί να δημιουργήσουν και στο μέλλον κίνημα.<br />Μ.Γ. συνταξιούχος εκπαιδευτικοςhttps://www.blogger.com/profile/14280767793644418235noreply@blogger.com