Του Γιώργου Μπαΐρα, μέλους των Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών και καθηγητή Αγγλικών σε Γυμνάσιο.
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
(Με αφορμή το άρθρο-κριτική του συναδέλφου Παναγιώτη Γαλιάτσου στο alfavita)
Πράγματι ο νέος τρόπος εξέτασης των ξενόγλωσσων μαθημάτων έχει γεμίσει με άγχος και εκνευρισμό τους συναδέλφους, όπως επίσης είναι πράγματι μεταρρύθμιση μόνο προς την χειρότερη κατεύθυνση και κατά τη γνώμη μου θα είναι και πιλοτική και για άλλα μαθήματα.
Ας πάρουμε όμως από την αρχή τα πράγματα και να απαριθμήσουμε τα δεδομένα στα οποία γίνεται αυτή η αντιμεταρρύθμιση.
Το μάθημα των αγγλικών είναι δίωρο (μείωση για την Α' τάξη μιας ώρας) την εβδομάδα στην καλύτερη περίπτωση. Μείον περίπατος, απεργία, ασθένεια, δίωρη εξέταση τετραμήνου, «ενημέρωση» υποψηφίων αιρετών κ.α., ουσιαστικά, το 1/3 των ωρών πάει «περίπατο». Το υπουργείο σύμφωνα με την εγκύκλιό του ισχυρίζεται θεωρώντας το ιδανικό ωράριο ως πραγματικό, ότι με το τέλος της Γ' Γυμνασίου οι μαθητές θα πρέπει να κατακτήσουν το επίπεδο Β1-Β2 γνώσης. Το υπουργείο επίσης ισχυρίζεται ότι μέσα σ’ αυτό το ωράριο θα πρέπει: Οι μαθητές, παράλληλα με το βιβλίο του οργανισμού (το οποίο, πέρα από το πώς το κρίνουμε, δεν έχει καμία σχέση με τον τρόπο εξέτασης του ΚΠΓ), θα πρέπει να «διδαχτούν» από εμάς για να κριθούν σε εξετάσεις τύπου ΚΠΓ σε «ΜΗ διδαγμένα - άγνωστα κείμενα και ασκήσεις» ποσοτικά πολλαπλάσια του παλιού τύπου εξετάσεων θέματα. Και σαν να μην φθάνει αυτό, να δίνουμε ταυτόχρονα δύο επιπέδων θέματα σε κάθε τάξη, συν την προφορική εξέταση για τους μαθητές με δυσλεξία. ΤΟ ΑΚΡΟΝ ΑΩΤΟΝ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ !!!
ΜΗΠΩΣ ΤΡΕΛΑΘΗΚΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ;
ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΟΧΙ!!!
Γράφει, κρίνοντας, ο συνάδελφος Παναγιώτης Γαλιάτσος: «Επίσης η κριτική σε μια τόσο σοβαρή υπόθεση που αφορά άμεσα σε μέγιστο βαθμό το μάθημά μας πρέπει απαραίτητα να μείνει έξω από κάθε κομματική προτίμηση ή πολιτική ιδεολογία που θα μπορούσε να επηρεάσει την κρίση του οποιουδήποτε και να σπεύσει άκριτα να καταδικάσει ή να υπερθεματίσει υπέρ της συγκεκριμένης αλλαγής».
Όχι συνάδελφε, η πολιτική του υπουργείου είναι πολιτική και όχι τυχαία και ΜΟΝΟ με πολιτική πρέπει να αντιμετωπιστεί.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΥ:
1. Ρίχνει τις ευθύνες στους εκπαιδευτικούς για την σίγουρη αποτυχία των μαθητών (έχουμε ήδη τα πρώτα αποτελέσματα των διαγωνισμάτων με το 70% των μαθητών σε ένα μεσοαστικό σχολείο κάτω από τη βάση).
2. Κλείνει πονηρά το μάτι στα φροντιστήρια που έχουν το χρόνο να προετοιμάσουν τους μαθητές φυσικά «επί χρήμασι» και όποιος έχει να πληρώσει.
3. Καταργεί πρακτικά το δωρεάν βιβλίο (εξοικονόμηση χρημάτων) και μας παραπέμπει στην αποτυχημένη τράπεζα θεμάτων (σχεδόν όλοι οι συνάδελφοι χρησιμοποίησαν υλικό από παλιές εξετάσεις του ΚΠΓ) γεμίζοντας για μια ακόμη φορά τους μαθητές μας με φωτοτυπίες (βλέπε Διαμαντοπούλου).
4. Ορθώνει νέους ταξικούς φραγμούς στους μη έχοντες (χρήματα και μορφωσιογόνο περιβάλλον). Μύθος λοιπόν η κατάργηση των εξετάσεων Μαΐου.ΔΙΑΦΩΝΩ λοιπόν πλήρως με τις απόψεις του συναδέλφου οι οποίες κινούνται σε επικίνδυνα συντεχνιακό επίπεδο - το δικό μας μάθημα, το δικό μας ωράριο, η δική μας αναβάθμιση, ΕΚΤΟΣ από την διαπίστωσή του: «Είναι γνωστή άλλωστε η «μανία» των γονέων για την απόκτηση «πτυχίων», έστω και χωρίς καμία πρακτική αξία».
Όπως επίσης διαφωνώ με το ότι ο συνάδελφος εξωραΐζει ουσιαστικά την κυβέρνηση με τις προτάσεις συνεργασίας μαζί της.
Οι πραγματικές προτάσεις πού πρέπει να έχει το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών - μαθητών - γονέων είναι:
Μείωση μαθητών στο τμήμα.
Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών με ανθρώπινο ωράριο και αξιοπρεπείς μισθούς.
Όχι στο σχολείο εξεταστικό κέντρο.
ΟΧΙ στους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση.
Δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.
Μόρφωση- δουλειά για όλους.Σέρρες 29-12-2016
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου