Η «αναβάθμιση» των ΕΠΑΛ και η πραγματικότητα
Επιστολή εκπαιδευτικών ΕΠΑΛ
Παγκόσμια πρωτοτυπία αποτελεί η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας(νόμος4473/2017ΦΕΚ Α΄78) να εφαρμοστεί τη φετινή σχολική χρονιά στα ΕΠΑΛ η διαδικασία «της συνδιδασκαλίας μαθημάτων».
Μαθητές που τη φετινή χρονιά πρέπει να επαναλάβουν την Γ΄τάξη των ημερησίων ΕΠΑΛ ή την Δ΄ των εσπερινών λόγω απουσιών, διδάσκονται τα μαθήματα ειδικότητας την ίδια διδακτική ώρα, μαζί με τους μαθητές της φετινής Γ ή Δ αντίστοιχα, μόνο που αρκετά μαθήματα είναι διαφορετικά !!!
Ενδεικτικά :
Υποτυπώσεις Ναυσιπλοΐας (Κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας του μαθήματος «Υποτυπώσεις Ναυσιπλοΐας» του ν. 4386/2016 θα πραγματοποιείται παράλληλα και η διδασκαλία του εργαστηριακού μέρους του μαθήματος «Ναυσιπλοΐα ΙΙ» του ν. 4186/2013 και του
εργαστηριακού μέρους του μαθήματος «Τήρηση Φυλακής Γέφυρας ΙΙ» του ν. 4186/2013)
Εγκατάσταση, Διαχείριση και Συντήρηση Υπολογιστικών Συστημάτων
(Κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας του μαθήματος θα πραγματοποιείται παράλληλα και η
διδασκαλία του εργαστηριακού μέρους του μαθήματος «Πληροφοριακά Συστήματα σε Επιχειρήσεις και Οργανισμούς» του ν. 4186/2013. Οι μαθητές/-τριες του ν. 4186/2013 θα παρακολουθούν τις 3 ώρες από τις 4 ώρες του μαθήματος του ν. 4386/2016. Την 4η ώρα θα παρακολουθούν το μάθημα «Αγγλικά Ειδικότητας» από κοινού με τη Β ́ τάξη)
Κατά τη διάρκεια διδασκαλίας του μαθήματος «Οργάνωση και λειτουργία Ξενοδοχειακών επιχειρήσεων¨»(2Θ+2Ε) οι μαθητές του Ν. 4186/2013 θα πρέπει να διδάσκονται το μάθημα «Εφαρμογές στον Τουρισμό» (Ε)
Το μάθημα Συσκευασία Τροφίμων και Ποτών διδάσκεται ταυτόχρονα με το μάθημα Ασφάλεια Τροφίμων.
Είναι γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας με όλα τις εξωδιδακτικές εργασίες που φορτώνει τους εκπαιδευτικούς τους αντιμετωπίζει σαν πολυεργαλεία, αλλά με τη λεγόμενη συνδιδασκαλία διαφορετικών μαθημάτων μάλλον θεωρεί ότι μπορούν και να κλωνοποιούνται για κάποιες ώρες!!
Και αν ο καθηγητής είναι «για το μαθητή»,όπως συνηθίζουν να λένε οι διάφοροι παράγοντες του υπουργείου, το σίγουρο είναι ότι το μοίρασμα της ώρας διδασκαλίας σε δυο διαφορετικά μαθήματα δεν είναι υπέρ των μαθητών!!
Πραγματικά η εφευρετικότητα του ΥΠΕΠΘ προκειμένου να εξοικονομήσει εκπαιδευτικούς δεν έχει όρια. Στην ίδια κατεύθυνση εφαρμόζονται και οι ηλεκτρονικές εγγραφές που μεταφέρουν μαθητές απ’ το ένα σχολείο στο άλλο για να μην μικρύνουν τα τμήματα. Στον ίδιο στόχο αποβλέπουν και οι ενοποιήσεις των ειδικοτήτων κι ας διδάσκει ένας καθηγητής μάθημα που δεν είναι στο αντικείμενο του.
Τα 3 τελευταία χρόνια μαθητές και καθηγητές των ΕΠΑΛ βομβαρδίζονται με νόμους και εγκυκλίους που λένε πως «αναβαθμίζουν» τα ΕΠΑΛ.
Συνεχής αλλαγή μαθημάτων ειδικοτήτων και διδακτέας ύλης των γενικών μαθημάτων και μάλιστα στα μέσα της σχολικής χρονιάς. Ενοποίηση ειδικοτήτων εκπαιδευτικών και αλλαγές στις αναθέσεις μαθημάτων. Αλλαγή των πανελλαδικών μαθημάτων. Κάθε χρόνο τα βιβλία ειδικοτήτων μοιράζονται μετά από 2 μήνες που έχουν ξεκινήσει τα μαθήματα. Τα βιβλία ειδικοτήτων στον ναυτιλιακό τομέα ήρθαν στα σχολεία στις 21 Φεβρουαρίου 2018.!!!!!!! Οι δε αναπληρωτές καθηγητές προσλαμβάνονται αργοπορημένα ,ακόμη και Φεβρουάριο.
Έχει γίνει καθεστώς η κατάργηση -μη εγγραφή μαθητών σε ολιγομελή τμήματα τομέων ή ειδικοτήτων και μεταφορά τους απ’ την επαρχία στο κέντρο.
Στοιχειωδώς για τη φετινή χρονιά ζητάμε οι μαθητές των παρελθόντων ετών να διδάσκονται τα διαφορετικά μαθήματα σε άλλη διδακτική ώρα από τους μαθητές της φετινής Γ τάξης.
Χανιά, Φεβρουάριος 2018
Οι Καθηγήτριες, ες
- Θάνου Γεωργία
- Χαριστάκη Κατερίνα
- Μπούρας Γιάννης
- Αγγελάκης Γιάννης
- Κουράκη Κατερίνα
- Φρονιμάκη Αναστασία
- Γλυνιαδάκη Θηρεσία
- Μπιχάκης Φώτης
Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/pagkosmia-prototypia-apotelei-i-apofasi-toy-ypoyrgeioy-paideiasnomos44732017fek#ixzz58TdXUFPW
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου