1)Η
«επιστήμη» απεφάνθη! Τα επιχειρήματα ακράδαντα και επιστημονικώς τεκμηριωμένα:
«ο πληθυσμός
των παιδιών φαίνεται πως κινδυνεύει λιγότερο και μεταδίδει λιγότερο».
Για αυτό είναι απόλυτα ασφαλές να ανοίξουν οι σχολικές μονάδες. Οι ίδιες που
πριν από ένα μήνα αποτελούσαν υγειονομική βόμβα!
Τα δεδομένα όμως άλλαξαν. Η
οικονομία -τους- δεν μπορεί να περιμένει άλλο. Δεν μπορούν να δίνουν άλλο
άδειες στους γονείς για να κρατάνε τα παιδιά στο σπίτι. Αρκετά κέρδη «χάθηκαν»
για τον περιορισμό της μετάδοσης του ιού. Τα γρανάζια της αγοράς πρέπει να
ξαναπάρουν μπρος και να συντονιστούν με τα γρανάζια των εργοστασίων που δεν
σταμάτησαν ούτε δευτερόλεπτο να δουλεύουν. Οι μάσκες το μεγαλύτερο όπλο μας
από δω και πέρα
απέναντι στην πανδημία. Τελικά προστατεύουν (!) κατέληξε η
επιστήμη μετά από αρκετό καιρό, προβληματισμού και «μισών» διευκρινήσεων.
«Τα σχολεία μπορούν να
ανοίξουν». Το σύνολο της Επιστημονικής Επιτροπής παίρνει αυτήν την θέση.
Μόνο μια λευκή ψήφος υπήρξε στην ψηφοφορία. Η επιστήμη είναι αποφασισμένη. «Τα
σχολεία μπορούν να ανοίξουν». Αλλά παράλληλα υπογραμμίζουν : «εμείς
εισηγούμαστε (!), δεν θέλουμε να πάθουν κάτι κακό τα παιδιά», η κυβέρνηση
αποφασίζει. Η κυβέρνηση αποφάσισε. Και η «επιστήμη» τους έκανε το παν για να
στρώσει το έδαφος και να στηρίξει αυτήν την απόφαση.
2)Ο
Υπουργός επικρατείας, κος Γεραπετρίτης δήλωσε: «η επιστροφή στο καθεστώς της
φυσικής εκπαίδευσης έχει να κάνει και με την ψυχική ισορροπία
των παιδιών και με την κοινωνικότητά τους και με ένα καθεστώς ισότητας στη
γνώση εν τέλει».
Άρα τελικά η τηλεκπαίδευση
παράγει ανισότητες στην εκπαίδευση; Δεν ήταν αυτοί που μας λέγαν τόσο καιρό ότι
το σύνολο σχεδόν των παιδιών συμμετέχει ενεργά στο πετυχημένο εγχείρημα της
τηλεκπαίδευσης, ότι είναι πραγματικά σαν να βρίσκονται στην φυσική τάξη; Μάλλον
βέβαια αυτό το αφήγημα δεν κολλάει με την κεντρική γραμμή και πρέπει να
προσαρμοστεί εκ νέου.
Μην γελιόμαστε βέβαια. Δεν
ανησυχεί ο υπουργός, ούτε κανείς από την κυβέρνηση για τις κοινωνικές
ανισότητες που αναπαράγονται στην εκπαίδευση. Αντίθετα με το ιδεολογικό όπλο το
ότι «η εκπαίδευση αποτελεί ατομική ευθύνη και υπόθεση» επιδιώκουν να
διευρύνουν τα ταξικά χάσματα στο πλαίσιό της.
3)Εν τέλει
λοιπόν πώς, λέγεται, ότι θα λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες; Κάποιοι μαθητές
θα παρακολουθούν δια ζώσης και κάποιοι -αυτοί που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες,
τα ΑΜΕΑ κτλ- με τηλεκπαίδευση! Έτσι θα προχωρήσει κανονικά η ύλη! Εδώ πάλι η
«ανισότητα στην γνώση» εξαφανίστηκε ως δια μαγείας! Για να μην ρωτήσουμε βέβαια
για το ποιοι θα αναλάβουν να παραδώσουν δυο φορές το ίδιο μάθημα. Αφού ως
γνωστόν οι εκπαιδευτικοί τα απογεύματα «κάθονται και τεμπελιάζουν».
Σίγουρα θα υπάρχουν και δηλώσεις
που μας έχουν «ξεφύγει». Σίγουρα επίσης θα δούμε και πολλά άλλα τέτοια
«μαργαριτάρια» το επόμενο διάστημα. Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι όλες αυτές
οι αντιφατικές δηλώσεις φανερώνουν σύγχυση και προχειρότητα. Υπάρχει και αυτή η
πλευρά αλλά δεν είναι η κυρίαρχη.
Πρώτα από
όλα πρέπει να διαπιστώσουμε ότι ο καπιταλισμός είναι ένα σύστημα το οποίο
κύριος στόχος του είναι η παραγωγή και αναπαραγωγή των κερδών του. Δεν το
ενδιαφέρει η υπεράσπιση και προστασία της ανθρώπινης ζωής. Δεν το διακατέχει
καμία ανησυχία για το δικαίωμα στην εκπαίδευση των παιδιών των φτωχών
οικογενειών, ούτε θέλει να ακούγονται λόγια για εργασιακά δικαιώματα. Όλες οι
λειτουργίες της κοινωνίας πρέπει να υποταχθούν και να υπηρετούν την βασική του
επιδίωξη. Αν οι λαοί δουν τα πράγματα από αυτή την μεριά θα μπορέσουν να εξηγήσουν
αυτές τις αντιφάσεις. Και να δράσουν και ανάλογα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου