Την τελευταία βδομάδα εκπαιδευτικοί στην Λέρο κινητοποιήθηκαν ενάντια στην τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, που παγιώνει την τηλεκπαίδευση και εισάγει την «ζωντανή αναμετάδοση» του μαθήματος, καθώς και στην κατάθεση του πολυνομοσχεδίου για την εκπαίδευση.
Την Τρίτη 2/6 το απόγευμα, μετά από συζήτηση καλέστηκε και πραγματοποιήθηκε μια πρώτη συγκέντρωση διαμαρτυρίας και παρέμβαση. Γύρω στους 20 εκπαιδευτικοί συγκεντρώθηκαν έξω από το δημαρχείο της Λέρου, άνοιξαν πανό, φώναξαν συνθήματα ενάντια στο πολυνομοσχέδιο, καθώς και για την υπεράσπιση του δικαιώματος στην εκπαίδευση αλλά και στην δουλειά.
Μοίρασαν την προκήρυξη στον κόσμο που περνούσε και κατέβηκαν στο λιμάνι της Αγίας Μαρίνας και μίλησαν με τον κόσμο που βρισκόταν εκείνη την στιγμή στις καφετέριες. Η ανταπόκριση από τον κόσμο ήταν πολύ ενθαρρυντική και υποστηρικτική.
Αυτή η πρώτη κίνηση έπαιξε κομβικό ρόλο στην ενεργοποίηση κόσμου για να έχει επιτυχία η απεργία. Έτσι στην απεργιακή συγκέντρωση την Τρίτη 9/06 γύρω στους 40 εκπαιδευτικούς από α’βαθμια και β’ βάθμια μαζεύτηκαν έξω από το δημαρχείο για να διαδηλώσουν. Έτσι συγκρότησαν ένα μπλοκ και με συνθήματα για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση, για το δικαίωμα στην μόνιμη σταθερή δουλειά για τους αναπληρωτές κατηφόρισαν με πορεία προς το λιμάνι. Κατά την διάρκεια της διαδήλωση γινόταν κάλεσμα σε γονείς και μαθητές να στηρίξουν τον αγώνα μας ενάντια σε τροπολογία και πολυνομοσχέδιο.
Η διαδήλωση ολοκληρώθηκε στο λιμάνι, όπου κρεμάστηκε το πανό σε κεντρικό σημείο της Αγίας Μαρίνας.
Την Πέμπτη 11/06
παρόλη την υπονόμευση της όποιας συνέχειας των κινητοποιήσεων από τις συνδικαλιστικές ηγεσίες (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ), και τους δύσκολους όρους τους οποίους δημιούργησε το κάλεσμα για στάση εργασίας -κυριολεκτικά- την τελευταία στιγμή, γύρω στους 20 εκπαιδευτικούς πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας. Ανάμεσα στα γνωστά συνθήματα που κυριάρχησαν ακούστηκαν και συνθήματα για συνέχιση της απεργίας και του αγώνα.
Οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών από την πρώτη στιγμή που άνοιξαν τα σχολεία έθεσαν το ζήτημα της αναγκαιότητας πραγματοποίησης γενικών συνελεύσεων στα σωματεία για απεργιακή κινητοποίηση. Με την παρέμβασή τους αυτή επιδιώκουν να αναδείξουν τις πραγματικές στοχεύσεις του συστήματος και της κυβέρνησης τόσο για το ζήτημα της εξ αποστάσεως «ψευτοεκπαίδευσης» όσο και για το πολυνομοσχέδιο. Θεωρούμε ότι οι κινήσεις που έγιναν αυτές τις μέρες είναι ενθαρρυντικές και κινούνται σε σωστή κατεύθυνση για την έκφραση της οργής και της αγανάκτησης των εκπαιδευτικών.
Οι φωνές που ακούστηκαν και ζητούν να συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις και οι απεργίες δείχνουν ότι ένα -σημαντικό- κομμάτι των συναδέλφων αναζητά το δίκιο του στον συνεχή αγώνα. Αυτό που οφείλει να ξεπεραστεί είναι η εναπόθεση της ελπίδας για απεργία στις συνδικαλιστικές ηγεσίες που έχουν δείξει διαχρονικά ότι είναι ενάντια σε αυτή την κατεύθυνση. Ο μόνος δρόμος μπορεί να χαραχτεί μέσα από τις γενικές συνελεύσεις των σωματείων, μέσα από την κινητοποίηση των ίδιων των εκπαιδευτικών των γονιών και των μαθητών. Αυτήν την κατεύθυνση θα συνεχίζουν να προπαγανδίζουν οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών.
Ακολουθεί το κείμενο που μοιραζόταν σε όλες αυτές τις κινητοποιήσεις:
Διεκδικούμε Δουλειά με δικαιώματα
Θέλουμε Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση για όλα τα παιδιά
Η πρόσφατη τροπολογία που πέρασε το Υπουργείο φέρνει δυο πράγματα:
Α) την καθιέρωση της ζωντανής αναμετάδοσης του μαθήματος (σε περίπτωση επιδημιών), που χτυπά τα ατομικά δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών
Β) την καθιέρωση και αξιοποίηση της τηλεκπαίδευσης σε κάθε περίσταση. Ένα μέτρο που αποκλείει χιλιάδες μαθητές από το σχολείο διευρύνοντας τις κοινωνικές ανισότητες, που καταργεί την κάθε φυσική διάδραση μεταξύ καθηγητή και μαθητή, που θα χρησιμοποιηθεί για να καλύψει εκπαιδευτικά κενά χωρίς να πάρει εκπαιδευτικούς
.
Προσπαθούν να δημιουργήσουν μια εκπαίδευση «χωρίς σχολείο». Από την μία μας λένε ότι το κάνουν «για το καλό των παιδιών», αλλά από την άλλη παραδέχονται ανοικτά ότι δεν μπορούν όλοι οι μαθητές να ανταπεξέλθουν
Το πολυνομοσχέδιο που προωθεί και θέλει να ψηφίσει το υπουργείο φέρνει τρομακτικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Από το νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο δημιουργεί ένα περιβάλλον πλήρους εντατικοποίησης του σχολείου για τους μαθητές. Η επαναφορά της τράπεζας θεμάτων σε όλες τις τάξεις του γενικού λυκείου, θυμίζοντάς μας τα τρομακτικά αποτελέσματα της προηγούμενής της εφαρμογής (40% «αποτυχία» σε μερικά μαθήματα), θα έρθει να αποθαρρύνει μαζικά κόσμο από το Γενικό Λύκειο και άρα κατ’ επέκταση από την πρόσβαση στην τριτοβάθμια. Η θέσπιση κατώτερου ορίου μαθητών για τα παιδιά του δημοτικού θα δημιουργήσει περισσότερες συμπτύξεις τμημάτων με ότι σημαίνει αυτό για τους μαθητές αλλά και για τους εκπαιδευτικούς. Παράλληλα έχουν ήδη ανακοινώσει ότι είναι στα σκαριά νομοσχέδιο για την τεχνική εκπαίδευση (ΕΠΑΛ)
Φτιάχνουν ένα σχολείο για λίγους και εκλεκτούς! Στο οποίο η εκπαίδευση δεν θα αποτελεί δικαίωμα για όλα τα παιδιά, αλλά θα μετριέται ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες της κάθε οικογένειας. ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ!
Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές έχουμε κάθε δικαίωμα, αλλά και υποχρέωση να κινητοποιηθούμε μαζί και να παλέψουμε. Μόνο με την μαζική κινητοποίησή μας μπορούμε να βάλουμε φρένο σε αυτά που φέρνει η κυβέρνηση στην εκπαίδευση.
Διεκδικούμε:
Να καταργηθεί η τροπολογία
Να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο
Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση για όλα τα παιδιά-Δουλειά με δικαιώματα
Πρωτοβουλία Αγώνα Εκπαιδευτικών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου