Αναστάτωση έχει προκληθεί στους εκπαιδευτικούς αλλά και στους μαθητές από το Πέραμα από την πληροφορία ότι, εν κρυπτώ, το Υπουργείο Παιδείας κινείται στην κατεύθυνση να μετατρέψει το ΕΠΑΛ Περάματος σε «πρότυπο».
Αυτό σημαίνει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών από το Πέραμα θα αποκλείονται από το ΕΠΑΛ της περιοχής τους μιας και οι εγγραφές θα γίνονται με βάση τον βαθμό απολυτηρίου του γυμνασίου. Σύμφωνα με τον εκπαιδευτικό οδηγό των Πρότυπων ΕΠΑΛ (ΦΕΚ Αριθμ. Κ3/58084-25/5/2021), «στην Α’ τάξη εγγράφονται κάτοχοι απολυτηρίου Γυμνασίου ή άλλου ισότιμου τίτλου της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, με βάση τον βαθμό του απολυτηρίου Γυμνασίου ή άλλου ισότιμου τίτλου».
Ταυτόχρονα
οι συνάδελφοι θα μπουν για τα καλά στη μέγγενη της αξιολόγησης και της
συντριβής των ανθρώπινων εργασιακών συνθηκών. Η θετική εισήγηση, άλλωστε του
ΣΣΠΑΕ για το σχολείο εφαρμόζει την αξιολόγηση και… το προσοντολόγιο, καθώς,
ανάμεσα στα άλλα, αναφέρει ότι «το ΕΠΑΛ Περάματος διαθέτει πλήρες και άριστο
εκπαιδευτικό προσωπικό με τεράστια εμπειρία και αποτελεί μια άριστα
συντονισμένη «ομάδα». Ανάμεσα τους υπάρχουν εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακούς και
διδακτορικούς τίτλους».
Παρά το γεγονός ότι το Υπουργείο
προσπαθεί να τους «εξαγοράσει» μέσω της διατήρησης των οργανικών τους θέσεων
και της ισχυρής χρηματοδότησης του νέου σχολείου, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου
είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία ενάντια στην μετατροπή του ΕΠΑΛ σε
πρότυπο, όπως αυτό αποτυπώθηκε σε κείμενο που υπέγραψαν.
Σε συνάντηση στο ΥΠΑΙΘ έγινε φανερό ότι
δεν έχουμε να περιμένουμε τίποτα από τέτοιους «διαλόγους».
Μετά τη συνάντηση ακολούθησε συζήτηση
των συναδέλφων με το ΔΣ της ΕΛΜΕ και αποφασίστηκε να εκδώσει η ΕΛΜΕ ανοιχτή
επιστολή προς τους γονείς του Περάματος, του Κερατσινίου και των γύρω περιοχών,
να γίνουν εξορμήσεις ενημέρωσης στο Πέραμα από μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ μαζί με
συναδέλφους του σχολείου, να βγει αφίσα και να γίνει συγκέντρωση την Τετάρτη
2/6 έξω από το σχολείο και πορεία στη γειτονιά.
Οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών
στήριξαν από την πρώτη στιγμή όλες τις κινήσεις και τις εξορμήσεις.
·
Όχι σχολεία για λίγους και εκλεκτούς
– Όχι σε πρότυπα και πειραματικά – Όχι στην κατηγοριοποίηση σχολείων και
εκπαιδευτικών – Όχι στην αξιολόγηση
·
Να μην γίνει πρότυπο το ΕΠΑΛ
Περάματος
·
Όχι στον αποκλεισμό μαθητών και τους
ταξικούς φραγμούς
Ενδιαφέρον
έχει η θετική εισήγηση του ΣΣΠΑΕ και αποτελεί εργαλείο εξαγωγής πολύτιμων
συμπερασμάτων γύρω από το πώς το σύστημα εκμεταλλεύεται υποτιθέμενες «άκακες»
πρωτοβουλίες για να κλιμακώσει την επίθεσή του σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Ακολουθούν αποσπάσματα:
«Το Συμβούλιο αφού έλαβε υπόψη ότι το 1ο ΕΠΑΛ Περάματος:
[…]
Το
γεγονός ότι το ΕΠΑΛ Περάματος διαθέτει πλήρες και άριστο εκπαιδευτικό προσωπικό
με τεράστια εμπειρία και αποτελεί μια άριστα συντονισμένη «ομάδα».
Ανάμεσα τους υπάρχουν εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς
τίτλους.
[…]
Το
γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια η παρουσία του σχολείου σε ευρωπαϊκά
προγράμματα είναι συνεχής και αδιάλειπτη. […] Στα συν είναι και το
γεγονός ότι για τα επόμενα δυο έτη υπάρχουν εγκεκριμένα ήδη δυο ευρωπαϊκά
προγράμματα Erasmus+.
[…]
Το
γεγονός ότι στο ΕΠΑΛ Περάματος η δράση του «Σύμβουλου Καθηγητή» διεξάγεται
με τεράστια επιτυχία…
[…]
Σο
γεγονός ότι όλοι οι συντελεστές του σχολείου υποστηρίζουν γενικότερες δράσεις
εθελοντισμού και ανοίγματος του ΕΠΑΛ στη κοινωνία φτάνοντας στο σημείο
να εκδίδουν μαθητική εφημερίδα «Εκτός Υλης» που είναι μια σοβαρή προσπάθεια
εκπαιδευτικών και μαθητών του σχολείου»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου