Σελίδες

Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2024

Εθνικό Απολυτήριο - «Να δεις τι σου χω για μετά»

 



ΟΛΟΙ  ΣΤΙΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ! ΝΑ ΜΠΛΟΚΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ

Η επίθεση που έχει αποφασίσει να εξαπολύσει η κυβέρνηση στην εκπαίδευση έχει τα χαρακτηριστικά οδοστρωτήρα! Αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για τα Ιδιωτικά ΑΕΙ, δήλωσε ο Υπουργός ότι «θα ξεκινήσει η συζήτηση» για το ακαδημαϊκό απολυτήριο στα Λύκεια.

Τρία χρόνια μετά την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και της Τράπεζας Θεμάτων που έχουν μπλοκάρει το δρόμο στις σπουδές σε δεκάδες χιλιάδες μαθητές, το Υπουργείο φιλοδοξεί να προχωρήσει σε μια μεγάλη «τομή» σε ότι αφορά το δικαίωμα των παιδιών του λαού στην εκπαίδευση. Επιδιώκουν:

1.       Θεσμοθέτηση Εθνικού απολυτήριου Λυκείου και άμεση εφαρμογή του από τη χρονιά 2024-2025.

2.       Ο Γενικός Μέσος  Όρος του απολυτηρίου θα προκύπτει από τους βαθμούς των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.

3.       Στόχος όλα τα θέματα να επιλέγονται από την Τράπεζα Θεμάτων.

4.       Διατήρηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων -θα παραμείνουν προϋπόθεση για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια- με καθορισμό εισακτέων από τα τμήματα των Πανεπιστημίων.

Μόνο από τα παραπάνω είναι φανερές οι διαθέσεις του συστήματος να μπλοκάρει ακόμα περισσότερο όχι μόνο τον δρόμο προς τις σπουδές αλλά και το δρόμο προς το απολυτήριο λυκείου! Θέλουν να διαμορφώσουν ένα λύκειο με απανωτούς ταξικούς φραγμούς. Επί  της ουσίας μιλάνε για Πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε όλες τις τάξεις  με περαιτέρω εντατικοποίηση των ήδη εξοντωτικών ρυθμών μάθησης στο Λύκειο. Έτσι:

α) οι εξετάσεις με όλα τα θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων, 

β) τα νέα Προγράμματα Σπουδών για το Γυμνάσιο και το Λύκειο με περιεχόμενο πλήρως αναντίστοιχο για τα παιδιά αυτής της ηλικίας,

γ) η εισαγωγή του πολλαπλού βιβλίου που εκτός από έμμεσο χτύπημα στην δωρεάν παροχή του, καθιστά πολλαπλάσια μεγάλη την ύλη στην οποία καλούνται οι μαθητές να δώσουν εξετάσεις,

δ) η σύνδεση της απόκτησης  Πιστοποιητικού Γλωσομάθειας με την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου, ΟΛΑ ΑΥΤΑ σημαίνουν ότι οι μαθητές των φτωχών και λαϊκών οικογενειών θα ΑΠΟΘΑΡΡΥΝΟΝΤΑΙ ΜΑΖΙΚΑ από την συνέχιση των σπουδών τους στο Λύκειο.

Τα σχέδια αυτά τις κυβέρνησης είναι προφανώς άμεσα συνδεδεμένα με τον πρόσφατα ψηφισμένο νόμο για την τεχνική εκπαίδευση. Θέλουν δηλαδή να σπρώξουν μαζικά τη νεολαία εκτός σπουδών, εκτός εκπαίδευσης και από πολύ νωρίς στις μεταγυμνασιακές καταρτίσεις την μαθητεία και την δουλειά χωρίς δικαιώματα!

Το λύκειο που θέλουν να διαμορφώσουν θα είναι μια «κόλαση» για τους μαθητές του. Τόσο εντατικοποιημένο που ελάχιστοι θα μπορούν να ανταποκρίνονται και να τα.... «καταφέρνουν». Και σίγουρα χιλιάδες θα αποθαρρύνονται βλέποντας ότι αυτό που επιβάλλεται είναι «πάνω από τις δυνάμεις τους».

Αν διαμορφώνεται μια τέτοια εντατικοποιημένη κατάσταση για τους μαθητές αντιλαμβανόμαστε τι θα ισχύσει και για τους εκπαιδευτικούς. Σύνδεση όλων αυτών των... «αντικειμενικών εξετάσεων» με την αξιολόγηση, εντατικοποίηση της εργασίας κ.α. Θέλουν να είμαστε αυτοί που θα συμβάλλουμε στην κατηγοριοποίηση των μαθητών και στο  μαζικό πέταγμά τους έξω από την εκπαίδευση!

Τα σχέδια κυβέρνησης και υπουργείου είναι μια ευθεία επίθεση στο ΔΙΚΑΙΩΜΑ των παιδιών του λαού στη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση. Η νεολαία βρίσκεται εδώ και εβδομάδες στους δρόμους ενάντια στο επικείμενο νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Τα διάφορα νομοσχέδια που περνούν δένονται με το νήμα της αντιδραστικής επίθεσης.

Οι φοιτητές δείχνουν τον δρόμο! Να τους ακολουθήσουμε. Μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικοί να βγούμε στους δρόμους και στις διαδηλώσεις. Να βρεθούμε και με τα άλλα κομμάτια του λαού που αγωνίζονται (αγρότες). Να απαιτήσουμε απεργίες. Για να στηθεί ένα μέτωπο που θα μπλοκάρει την επίθεση και τα σχέδια του συστήματος.

ΦΟΙΤΗΤΕΣ-ΜΑΘΗΤΕΣ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΚΟΙΝΟΣ ΑΓΩΝΑΣ

ΟΧΙ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ - ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ - ΚΑΤΩ ΟΙ ΤΑΞΙΚΟΙ ΦΡΑΓΜΟΙ (ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΒΕ) - ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ

ΚΑΤΩ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΕ ΜΙΣΘΟΥΣ– ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ




8 Φλεβάρη – ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου