Σελίδες

Τρίτη 9 Απριλίου 2024

Θεσσαλονίκη | Μητσοτάκης και ΥΠΑΙΘ παρουσίασαν την πλατφόρμα bulling: Δεν έμεινε αναπάντητη η κυβερνητική πρόκληση



Το κυβερνητικό επιτελείο επέλεξε ένα απομακρυσμένο σχολείο, το 3ο Γυμνάσιο Πολίχνης, για να παρουσιάσει τη νέα πλατφόρμα για το bullying. Ο σχολικός εκφοβισμός και η υποτιθέμενη αντιμετώπισή του είναι η νέα «καραμέλα» της Κυβέρνησης, προκειμένου να ξεδιπλώσει ακόμη μία πλευρά της επίθεσής της ενάντια σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.


 

Από τη μία, η αναβαθμισμένη κυβερνητική ατζέντα προβλέπει πολύ αυστηρές ποινές σε βάρος των μαθητών για περιπτώσεις «νεανικής παραβατικότητας» και σχολικού εκφοβισμού ενώ από την άλλη τρομοκρατεί τους γονείς εκτοξεύοντας την απειλή ότι είναι υπεύθυνοι για την ανάρμοστη συμπεριφορά των παιδιών τους. Ειδικότερα, τους αποδίδονται ποινικές ευθύνες –κι αυτό είναι το κρίσιμο- σε περιπτώσεις μαθητικών καταλήψεων ενώ ταυτόχρονα θα καλούνται οι ίδιοι να επιβαρύνονται οικονομικά για τις «φθορές» στις καταλήψεις.

 

Είναι φανερό ότι οι μαθητικοί αγώνες, οι πορείες, οι καταλήψεις βρίσκονται στο στόχαστρο της κυβερνητικής πολιτικής. Οι μαθητές, που με τους αγώνες τους (θα) υπερασπίζονται το δικαίωμά τους στις σπουδές που χτυπιέται βάναυσα, αντιμετωπίζονται ως παραβάτες του νόμου. Το ασφυκτικό πλαίσιο πειθάρχησης και ελέγχου, με τη μείωση των αδικαιολόγητων απουσιών σε 50, με τις πολυήμερες αποβολές και την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, την ψηφιοποίηση απουσιών, επιδόσεων και ύλης, τα πολλά τρομοκρατικά μέτρα που δημοσιοποιούνται σε βάρος των μαθητών, στοχεύει σε συνδυασμό με τους νόμους της εντατικοποίησης και των ταξικών φραγμών (Τράπεζα Θεμάτων, ΕΒΕ, Εθνικό Απολυτήριο) στην υποταγή, το «φίμωμα» των μαθητών αλλά και την απόρριψή τους.

Παράλληλα, ο σχολικός εκφοβισμός χρησιμοποιείται ως μέσο επίθεσης στα δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Πρώτα απ’ όλα οι ίδιοι θεωρούνται υπεύθυνοι για κάθε περιστατικό τέτοιου είδους που δεν μπόρεσαν να το αποτρέψουν. Ο πολλαπλασιασμός των εφημεριών, η φύλαξη σε μαθητές που έχουν κενά δυσχεραίνουν τους καθημερινούς όρους εργασίας τους. Σε συνδυασμό με τη σπάθα της αξιολόγησης η επίρριψη ευθυνών των εκπαιδευτικών γι’ αυτά που συμβαίνουν στα σχολεία επιχειρείται από την Κυβέρνηση να λειτουργήσει εκφοβιστικά σε βάρος των εκπαιδευτικών.

Οι δεκάδες εκπαιδευτικοί και φοιτητές που συγκεντρώθηκαν και διαμαρτυρήθηκαν έξω από το 3ο Γυμνάσιο, μετά από κάλεσμα όλων των ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης, αν και λιγότεροι από αυτό που απαιτούν οι συνθήκες, ήταν μία πρώτη απάντηση στην κυβερνητική πρόκληση. Γιατί γνωρίζουμε καλά ότι η πολιτική της Κυβέρνησης και του Συστήματος που υπηρετεί, η πολιτική της φτώχειας, της εξαθλίωσης, της ανεργίας, της μετατροπής της χώρας σε ορμητήριο των φονιάδων των λαών Αμερικάνων και Ευρωπαίων Ιμπεριαλιστών, τα σάπια πρότυπα που πλασάρει στη νεολαία, όλα αυτά και όχι μόνο είναι υπεύθυνα για τα πολλά προβλήματα και για τα πολλαπλά αδιέξοδα που αντιμετωπίζουν οι λαϊκές οικογένειες και τα παιδιά τους. Στο στόχαστρο της πάλης του λαού και της νεολαίας πρέπει να μπουν αυτοί που καθημερινά εντείνουν την εκμετάλλευση και καταπίεση της πλατιάς λαϊκής πλειοψηφίας για τα συμφέροντα των λίγων και των ιμπεριαλιστών. Αυτοί που ασκούν όχι μόνο bullying, αλλά τη χειρότερη μορφή βίας σε κάθε λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της.

Παρόλο που οι αστυνομικές δυνάμεις κράτησαν εκπαιδευτικούς και φοιτητές σε απόσταση από το σχολείο, τα συνθήματά τους, που φωνάζονταν για δύο περίπου ώρες, έφτασαν στα αυτιά των μαθητών και «χάλασαν τη σούπα» της κυβερνητικής φιέστας. Συνθήματα που εναντιώνονταν στο ταξικό σχολείο, στην αξιολόγηση και στη γενικότερη αντιλαϊκή πολιτική της Κυβέρνησης.

Στην ολομέτωπη επίθεση της Κυβέρνησης στα δικαιώματα μαθητών, φοιτητών, εκπαιδευτικών, εργαζόμενων, στην πολιτική των διώξεων των εκπαιδευτικών και μαθητών και στην ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής και πολιτικής δράσης, στην αξιολόγηση-πειθάρχηση είναι αναγκαίο και εφικτό να αντιδράσουμε μαζικά και αγωνιστικά, υπερασπιζόμενοι το δικαίωμα στις σπουδές, στη μόνιμη εργασία, στις ελευθερίες.



 





agkinekp.blogspot.gr

9/4/2024

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου