Η «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών» (Ν4823/21) με
τις ευχές του ΟΟΣΑ συνεχίζεται…ένα έργο βέβαια που είναι γνωστό εδώ και χρόνια.
Κυβέρνηση και σύστημα με την αντιεκπαιδευτική πολιτική τους και με συνέπεια
στις επιταγές του ΟΟΣΑ, έχουν βαλθεί να διαλύσουν ό,τι απέμεινε στη δημόσια
δωρεάν παιδεία και να εντείνουν την επίθεση στο δικαίωμα των παιδιών για
σπουδές.
Οι καλοπληρωμένες πένες δημοσιογράφων και τα μέσα μαζικής εξαπάτησης προωθούν τα γελοία επιχειρήματα για τις συγχωνεύσεις/καταργήσεις τμημάτων εξυπηρετώντας την αντιλαϊκή πολιτική και αναφέρουν ότι «τα μικρά τμήματα είναι αναποτελεσματικά γιατί δεν βοηθούν τον ανταγωνισμό», «το ΥΠΑΙΘ έδωσε εντολή να μην γίνουν τμήματα μεγαλύτερα από 27 μαθητές».
Δύο ημέρες πριν το κλείσιμο των σχολείων ξεκινούν οι ηλεκτρονικές
εγγραφές μαθητών με χρονικό όριο περίπου μίας εβδομάδας. Η εξοικονόμηση
εκπαιδευτικών και ωρών και ο εξορθολογισμός κυρίως της δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης και των ΕΠΑΛ… ξεκινάει. Μέσα στο καλοκαίρι Περιφερειακή Διεύθυνση
Εκπαίδευσης και ΥΠΑΙΘ ανακοινώνουν τα τμήματα που θα λειτουργήσουν το σχολικό
έτος 2024-2025 ύστερα από μαζικές συγχωνεύσεις και έγκριση κάποιων ολιγομελών
τμημάτων. Όλα τα άλλα τμήματα «κλειδώνουν». 2 με 5 Σεπτεμβρίου ξεκινούν οι κατ΄εξαίρεση
ηλεκτρονικές εγγραφές, ΜΟΝΟ σε λειτουργούντα τμήματα. Μαθητές που επιχείρησαν
να εγγραφούν στο σχολείο επιλογής τους και στην ειδικότητα που επιθυμούσαν
ανακάλυψαν ότι το τμήμα είναι «κλειδωμένο». Η έξυπνη και ετοιμόλογη όμως
πλατφόρμα εγγραφών απαντάει και δίνει τη λύση: « παρακαλώ επιλέξτε άλλη σχολική
μονάδα» Ύστερα από πιέσεις αφού ένας
μεγάλος αριθμός μαθητών δεν είχε υποβάλει ηλεκτρονική εγγραφή και δεν του
δίνεται η δυνατότητα να γραφτεί στην ειδικότητα που επιθυμούσε, η ΠΔΕ δίνει
οδηγία στους διευθυντές σχολείων μέσω των ΔΔΕ, να παραλαμβάνουν χειρόγραφες
αιτήσεις εγγραφής (4/9/2024) ενώ οι ηλεκτρονικές είναι ΑΚΟΜΗ ΑΝΟΙΧΤΕΣ. Το
σχέδιο εξοικονόμησης δεν πρέπει να χαλάσει.
Ο γολγοθάς των μαθητών και των οικογενειών τους έχει ήδη ξεκινήσει … Το
μαζικό κύμα συγχωνεύσεων τμημάτων και τα κλεισίματα ειδικοτήτων και τομέων, αναγκάζει
τους μαθητές να πρέπει άμεσα να αποφασίσουν αν θα επιλέξουν την ειδικότητα που
επιθυμούν σε άλλο όμως πιο μακρινό ΕΠΑΛ ή να επιλέξουν ειδικότητα που δεν τους
ενδιαφέρει προκειμένου να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε ένα σχολείο που δεν θα
χρειάζεται να μετακινηθούν χιλιόμετρα μακριά ή ακόμη και να εγκαταλείψουν τις
σπουδές. ‘Όμως υπάρχει και τρίτη επιλογή! Να καταθέσουν χειρόγραφή εγγραφή, ρισκάροντας.
Ή το τμήμα θα εγκριθεί ή ο μαθητής «θα μείνει στον αέρα». Και … στη συνέχεια
αρχίζει το μαρτύριο «της σταγόνας». Φάσεις εγκρίσεων κατά παρέκκλιση ολιγομελών
τμημάτων από το ΥΠΑΙΘ και αγωνία μαθητών και γονιών αν θα είναι τυχεροί!
Η εξοικονόμηση που πέτυχε το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση ήταν αρκετή; Θα
πρέπει να διερευνηθεί.
Ας
εξοικονομήσουμε λίγο ακόμα, ποτέ δεν είναι αρκετό! 11 με 15 Σεπτέμβρη «έτρεξαν»
και οι εκπρόθεσμες ηλεκτρονικές αιτήσεις. Και αυτοί οι μαθητές θα υποχρεωθούν
να γραφτούν σε ότι τους επιτρέπει η πλατφόρμα, και … ας αναμένεται νέα φάση
εγκρίσεων στις 16/9! Το κακόγουστο και μελετημένο «παιχνίδι» κυβέρνησης και των
πιστών της δεν τελειώνει ούτε εδώ! Προστέθηκε από την ΔΔΕ Πειραιά και η
εξής προϋπόθεση για να γίνει δεκτή μια εκπρόθεσμη εγγραφή μαθητή σε ΕΠΑΛ.
Μιλάμε για δύο
έγγραφα που περιγράφουν τον απόλυτο κυνισμό!
Αυτός ο ΕΠΙΠΛΕΟΝ μαθητής που θα καταστρέψει τα σχέδια τους θα πρέπει να γυρίζει
από σχολείο σε σχολείο και να γραφτεί τελικά στο σχολείο που δεν θα χρειάζεται
να ανοίξει επιπλέον τμήμα... πράγμα το οποίο σημαίνει περισσότερες ώρες, εκπαιδευτικοί
κλπ κλπ
Όταν
το βρει, ΟΠΟΥ ΚΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ θα κάνει και την εγγραφή του. Δηλαδή ο μαθητής
θα πρέπει να πετύχει ένα κοντινό του ΕΠΑΛ που:
1. Να έχει την ειδικότητα που επιθυμεί και
2. Να μην αυξηθεί με την εγγραφή του ο αριθμός των μαθητών ώστε να χρειαστεί
περισσότερο προσωπικό!
Με
τις συγχωνεύσεις και τον «εξορθολογισμό» βέβαια αυτό είναι πιο δύσκολο και από
το τζακ ποτ.
Το χτύπημα στο
δικαίωμα των μαθητών στις σπουδές γίνεται ταυτόχρονα με το χτύπημα στο δικαίωμα
των εκπαιδευτικών στην εργασία. Πολλοί εκπαιδευτικοί χαρακτηρίστηκαν
υπεράριθμοι και αναγκάστηκαν να μετακινηθούν σε ένα ή περισσότερα σχολεία για
να καλύψουν το ωράριο τους.
Τόση «Αναβάθμιση σχολείου και ενδυνάμωση εκπαιδευτικών» πώς
θα την αντέξουμε;;;
Υ.Γ. Αναμένουμε με ενδιαφέρον και μεγάλη αγωνία πως θα
διευθετηθούν οι χειρόγραφες εγγραφές των μαθητές που αυτοί την στιγμή, με
εντολή ΥΠΑΙΘ και ΠΔΕ, δεν είναι μαθητές αυτής της χώρας!!!
ΝΑ
ΑΝΑΚΛΗΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΛΕΣ ΟΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ
ΚΑΝΕΝΑ
ΤΜΗΜΑ/ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ/ ΤΟΜΕΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΕΙΣΕΙ
ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου