Ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση θα νικήσει με
απεργίες και διαδηλώσεις - δεν θα δικαιωθεί στα έδρανα των δικαστηρίων
Οργάνωση βημάτων συγκρότησης κεντρικής
μάχης και διεκδίκησης των αιτημάτων μας
Οι εκπαιδευτικοί, παρά την τρομοκρατία και τους εκβιασμούς της κυβέρνησης επιμένουν να αντιστέκονται στην αξιολόγηση. Έχουμε πλήρη επίγνωση των πραγματικών προθέσεων της κυβέρνησης και του συστήματος μέσω της προώθησής της. Το αντιδραστικό πολυεργαλείο που λέγεται «αξιολόγηση» στοχεύει στην ταξική κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, στην τρομοκράτηση του κλάδου ώστε αυτός να παίζει χωρίς αναστολές τον ρόλο του εφαρμοστή της αντιλαϊκής, ταξικής πολιτικής ενάντια στους μαθητές, τη δημιουργία κλίματος κανιβαλισμού στα σχολεία, την είσοδο ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων στη δημόσια εκπαίδευση. Συνολικά, την αναίρεση λαϊκών κατακτήσεων στο δημόσιο σχολείο.
Οι αντιστάσεις των εκπαιδευτικών συνεχίζονται παρά την χοντροκομμένη
τρομοκρατία και τους εκβιασμούς της κυβέρνησης, κόντρα στην προπαγανδιστική
υστερία των Μέσων που ελέγχει. Οι επίμονες αυτές αντιστάσεις δημιουργούν
αντιθέσεις εντός του συστήματος για τον τρόπο και τους ρυθμούς που πρέπει να
προχωρήσει η αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Η απόφαση 1510/2024 του Διοικητικού
Εφετείου Αθηνών «σχετικώς με τη διαδικασία αξιολόγησης, ως προϋπόθεσης για
τη μονιμοποίηση των δόκιμων εκπαιδευτικών» που έκρινε ότι «μη νομίμως
ανακλήθηκαν» οι μονιμοποιήσεις στις οποίες προχώρησαν κάποιες Διευθύνσεις
Εκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν το 2020, με το σκεπτικό πως δεν
ήταν δυνατό να αξιολογηθούν αφού δεν υπήρχε σε εφαρμογή πλαίσιο αξιολόγησης,
αντανακλά τέτοιου τύπου αντιθέσεις. Φυσικά, το συνδικαλιστικό κίνημα μπορεί και
πρέπει να αξιοποιεί δικαστικές αποφάσεις που δείχνουν να ευνοούν τις
διεκδικήσεις του αλλά ταυτόχρονα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως αυτή η αξιοποίηση
έχει όρια, πως οι άδικοι νόμοι των κυβερνήσεων ανατρέπονται με τους δίκαιους
αγώνες των εργαζόμενων. Ειδικά για την αξιολόγηση, αποτελεί κεντρική επιλογή
του συστήματος εξουσίας και δεν διαπραγματεύεται την εφαρμογή της αν δεν
αναγκαστεί από το κίνημα να υποχωρήσει. Θα θυμίσουμε άλλωστε πως η ίδια
Δικαιοσύνη είναι που βγάζει με fast track διαδικασίες
παράνομες τις απεργίες των εργαζομένων (και των εκπαιδευτικών), η ίδια
Δικαιοσύνη βάζει το λιθαράκι της σε σκανδαλώδεις συγκαλύψεις για τα εγκλήματα
των Τεμπών και των υποκλοπών.
Η τελευταία απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθήνας, δεν σημαίνει ότι
θα μονιμοποιηθούν οι δόκιμοι εκπαιδευτικοί του 2020 (άλλωστε δεν υπάρχει καν
μια τέτοια παρότρυνση), δε μπορεί να παρουσιάζεται σαν δικαίωση των αγώνων των
εκπαιδευτικών. Έχουμε μάχες μπροστά μας. Τη νέα σχολική χρονιά που ξεκινάει από
τον ερχόμενο Σεπτέμβρη, οι εκπαιδευτικοί θα έρθουμε αντιμέτωποι με συντονισμένη
επίθεση για την εφαρμογή της αξιολόγησης και αυτή δεν μπορεί να απαντηθεί χωρίς
μαζικοποίηση των γενικών συνελεύσεων των ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ, χωρίς απεργίες και
διαδηλώσεις. Τέτοιου τύπου «δικαστικές» κινήσεις –αν και όταν επιλέγονται- δεν
μπορούν παρά να αποτελούν ΤΡΙΤΕΥΟΥΣΑ πλευρά ΜΕΤΑ τη βασική που είναι το μαζικό
κίνημα. Οι διώξεις εκπαιδευτικών από τον Πειραιά ως τη Ροδόπη, επειδή
συμμετέχουν στην απεργία-αποχή ενάντια στην αξιολόγηση, επειδή δίνουν μάχες
μέσα στα σχολεία για την εμποδίσουν/ακυρώσουν, πιθανό να συνεχιστούν αλλά δεν μας
τρομοκρατούν. Θα απαντήσουμε συλλογικά, μαχητικά, αταλάντευτα και
αδιαπραγμάτευτα με αγωνιστικές αποφάσεις.
Με βάση τα παραπάνω, το ΔΣ … αποφασίζει τα παρακάτω βήματα:
1)
Σύγκληση γενικής συνέλευσης τις πρώτες
μέρες του Σεπτέμβρη για να οργανωθούν τα πρώτα βήματα συγκρότησης κινήματος και
κεντρικής σύγκρουσης με την κυβέρνηση για να διεκδικήσουμε τα βασικά μας
αιτήματα, ανάμεσα στα οποία την ΑΜΕΣΗ ΧΩΡΙΣ ΟΡΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ
ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ καθώς και για ΜΟΝΙΜΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΧΩΡΙΣ
ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΓΡΑΠΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΑΣΕΠ.
2)
Κάλεσμα συμμετοχής στην απεργία – αποχή
ΟΛΩΝ των συναδελφισσών και συναδέλφων – και εκείνων που με κάποιον τρόπο έχουν
συμμετάσχει σε αξιολογική διαδικασία.
3)
Σύσκεψη με άλλες ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ για
πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας μέσα στο Σεπτέμβρη με κεντρικά αιτήματα την
ανατροπή ΟΛΟΥ του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης, την άμεση μονιμοποίηση
ΟΛΩΝ των νεοδιόριστων και αναπληρωτών χωρίς όρους, τις αυξήσεις στους μισθούς
και την ανατροπή ΟΛΟΥ του θεσμικού πλαισίου των ταξικών φραγμών (Ελάχιστη Βάση
Εισαγωγής, Τράπεζα Θεμάτων, ενάντια στα σχέδια για «Εθνικό Απολυτήριο» και
πολλαπλές πανελλαδικές εξετάσεις.
4)
Πραγματοποίηση συγκεντρώσεων σε όλες τις
πόλεις.
5)
Συγκρότηση απεργιακών επιτροπών /
επιτροπών αγώνα και συγκρότηση απεργιακού ταμείου.
6)
Συγκεντρώσεις στα σχολεία ενάντια σε
εφαρμογής αξιολογικών διαδικασιών και ενημέρωση των μαθητών.
7)
Συλλογική από την ΕΛΜΕ/τον ΣΕΠΕ
συγκέντρωση ΟΛΩΝ των αιτήσεων ΟΛΩΝ των νεοδιόριστων ΟΛΩΝ των ετών κόντρα σε
διασπάσεις και κατακερματισμούς και επίδοσή τους με στάση εργασίας και
κινητοποίηση στους δρόμους της πόλης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου