Η συνέντευξη της Χρύσας Χοτζόγλου, μέλος της ΕΛΜΕ Πειραιά, που παραπέμπεται στο Περιφερειακό Πειθαρχικό Συμβούλιο με το ερωτηματικό της "δυνητικής αργίας/απόλυσης, δημοσιεύτηκε στην εφημερίας ΕΦΣΥΝ ο Σάββατο12/10. Μπορείτε να τη διαβάσετε στην ηλεκτρονικής της έκδοση, από την οποία και την αναδημοσιεύουμε εδώ
«Επίθεση της κυβέρνησης με εκδικητικές διώξεις κατά
εκπαιδευτικών»
Ενα πρωτοφανές και άκρως επικίνδυνο φαινόμενο εξελίσσεται τους τελευταίους μήνες στον χώρο της εκπαίδευσης -κυρίως πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας-, όπου για πρώτη φορά στα μεταπολιτευτικά χρονικά έχουμε δεκάδες συνδικαλιστικές διώξεις εκπαιδευτικών με την πλήρη κάλυψη του υπουργού Παιδείας. Ενδεικτικό της αυταρχικής στροφής που έχει ακολουθήσει η κυβέρνηση απέναντι σε όσους διαφωνούν με την πολιτική της και αγωνίζονται για τη δημόσια Παιδεία είναι ότι έφτασε στο σημείο να στείλει σε ακρόαση για δυνητική αργία έναν εκπαιδευτικό που εν τω μεταξύ έχει συνταξιοδοτηθεί, τον Γιώργο Καββαδία!
Παρόμοια κλήση με «δυνητική αργία» έχει σταλεί και στην
εκπαιδευτικό Χρύσα Χοτζόγλου, μέλος της ΕΛΜΕ Πειραιά και της εκπαιδευτικής
παράταξης «Ενότητα Αντίστασης και Ανατροπής», και σε άλλους. Σε κάποιους απ’
αυτούς εκκρεμεί και ποινική δίωξη, εφόσον την αποφασίσει εισαγγελέας!
Ποια είναι τα «εγκλήματα» για τα οποία εκπαιδευτικοί μέσα
από τουλάχιστον 22 διώξεις (πανελλαδικά) κινδυνεύουν μέχρι και με απόλυση;
Κυρίως ότι ως ενεργά μέλη της ΕΛΜΕ Πειραιά -οι περισσότεροι- αγωνίστηκαν για να
υπερασπιστούν τον δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου, συμμετείχαν σε κινητοποιήσεις
των σωματείων τους, είχαν «ανάρμοστη συμπεριφορά εκτός υπηρεσίας», λόγω π.χ.
συμμετοχής σε κινητοποίηση στην επέτειο της δολοφονίας του 15χρονου
Γρηγορόπουλου, προχώρησαν σε «κακόβουλη κριτική της προϊσταμένης αρχής» με
αφορμή δημόσια (!) κριτική στις πολιτικές του υπουργείου και δεν τήρησαν και
εχεμύθεια αφού δημοσιοποίησαν τη δίωξή τους! Συνομιλούμε με την εκπαιδευτικό
Χρύσα Χοτζόγλου, μέλος της ΕΛΜΕ Πειραιά, η οποία έχει παραπεμφθεί με το ερώτημα
της αργίας.
● Ποια ήταν η αφορμή για να κληθείτε σε πειθαρχικό;
Ποιο είναι το ιστορικό των δικών σας διώξεων και των υπόλοιπων εκπαιδευτικών;
Στις 5 Μαρτίου 2024 επισκέφτηκε το σχολείο που υπηρετώ ένας
σχολικός σύμβουλος προκειμένου να αξιολογήσει νεοδιόριστη συνάδελφό μας. Αυτό
επέφερε μια αναστάτωση στη σχολική μας μονάδα. Οι μαθητές/ριες είχαν ενημερωθεί
από την προηγούμενη μέρα για τη διαδικασία και ήταν ανήσυχοι/ες. Η απόφασή τους
να απέχουν από αυτή τη διαδικασία οδήγησε τους δύο αρμόδιους, διευθυντή και
αξιολογητή, σε συνεννόηση με τη νεοδιόριστη συνάδελφο να ακυρώσουν οι ίδιοι την
αξιολογική διαδικασία προκειμένου να πραγματοποιηθεί μια επόμενη μέρα.
Κατά την αποχώρηση του συμβούλου μαθητές και εκπαιδευτικοί
φωνάξαμε από κοινού συνθήματα για τη δωρεάν και δημόσια παιδεία, ενώ νωρίτερα είχαμε
κάνει σαφή στον σχολικό σύμβουλο-αξιολογητή την εναντίωση ολόκληρου του κλάδου
των εκπαιδευτικών εδώ και δεκαετίες απέναντι στην κατηγοριοποίηση των σχολικών
μονάδων αλλά και τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών μέσω της αξιολόγησης.
Το παραπάνω γεγονός στάθηκε η αφορμή για την πειθαρχική μας
δίωξη, η οποία βασίστηκε κυρίως σε ερωτήσεις άποψης. Ο Δημήτρης Χαρτζουλάκης
(αναπληρωτής εκπαιδευτικός και μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά) και εγώ
παραπεμφθήκαμε στο Περιφερειακό Πειθαρχικό Συμβούλιο Αττικής από τον διευθυντή
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά με τις εξής βαριές κατηγορίες: α) της
χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπούς ή ανάρμοστης ή ανάξιας για υπάλληλο συμπεριφοράς
εντός υπηρεσίας, β) της παράβασης υπαλληλικού καθήκοντος και γ) της παράβασης
καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα. Συνιστούν κατηγορίες οι οποίες μπορεί να
οδηγήσουν ακόμη και σε απόλυση.
Οι δεκάδες διώξεις εκπαιδευτικών σε όλη την Ελλάδα για
συνδικαλιστικούς λόγους φανερώνουν ότι αυτή η επίθεση αποτελεί κεντρική επιλογή
της κυβέρνησης.
Οι διώξεις των εκπαιδευτικών στον Πειραιά για
συνδικαλιστικούς λόγους είναι πολλές. Αφορούν συμμετοχή σε κινητοποίηση ενάντια
στις εξετάσεις PISA, προσπάθεια συμμετοχής σε διαδήλωση στην επέτειο της
δολοφονίας του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου την περίοδο της πανδημίας, συμμετοχή σε
κινητοποίηση ενάντια σε εκδήλωση για την ιδιωτική εκπαίδευση την οποία
διοργάνωνε ο ίδιος ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, σε
«κακόβουλη κριτική της προϊσταμένης αρχής» με αφορμή δημόσια κριτική στις
πολιτικές του υπουργείου, για διατύπωση άποψης στο διαδίκτυο. Ταυτόχρονα
δεκάδες άλλοι διωκόμενοι για συμμετοχή στην απεργία-αποχή ενάντια στην
αξιολόγηση υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα.
● Πώς επιχειρείται να επιβληθεί μια εξοντωτική ποινή
πριν καλά καλά ολοκληρωθεί το πειθαρχικό που αντιμετωπίζετε; Πώς σχολιάζετε το
γεγονός ότι ο συνταξιούχος πλέον συνάδελφός σας Γ. Καββαδίας καλείται επίσης σε
ακρόαση και τι μπορεί να αντιμετωπίσει ως «ποινή»;
Με έγγραφό του ήδη από τις 23/7/24 ο υπουργός Παιδείας
ζητάει την έκδοση γνωμοδότησης από το Περιφερειακό Πειθαρχικό Συμβούλιο για τη
θέση μου σε δυνητική αργία ή μη. Καλούμαι στις 23/10 να περάσω από ακρόαση
προκειμένου το παραπάνω όργανο να γνωμοδοτήσει για την απομάκρυνσή μου από την
υπηρεσία (!) για τουλάχιστον έναν χρόνο, λαμβάνοντας τον μισό μισθό και μέχρι
την εκδίκαση της υπόθεσης. Παράλληλα ενημερωθήκαμε ότι έχει ασκηθεί μήνυση στον
Δ.Χ. και σ’ εμένα από τον ΔΙΔΕ Πειραιά για διατάραξη της λειτουργίας υπηρεσίας
(ποινικό σκέλος).
Εκτιμάμε ότι είναι τέτοιας έκτασης και έντασης η επίθεσή
τους απέναντι σε όποιον αγωνίζεται και αντιπαλεύει την αντιλαϊκή και
αντιεκπαιδευτική τους πολιτική, που τους υποχρεώνει να ενισχύουν αδιάκοπα το
αντιδραστικό νομικό τους οπλοστάσιο. Με αυτήν την έννοια είμαστε σε αναμονή
εξελίξεων όχι μόνο για την υπόθεση του Γιώργου Καββαδία, αλλά και αυτή του
Δημήτρη Χαρτζουλάκη, αφού ο ίδιος είναι αναπληρωτής και δεν υπάρχει προηγούμενο
θέσης μη μόνιμου υπαλλήλου σε αργία.
● Είναι εμφανές ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια
κλιμάκωση και αναβάθμιση της βιομηχανίας διώξεων πανελλαδικά ενάντια στη
συνδικαλιστική δράση. Θεωρείτε πως υπάρχει ειδική στοχοποίηση της ΕΛΜΕ Πειραιά
ή ότι αυτές οι διώξεις αφορούν κάτι ευρύτερο;
Οι δεκάδες διώξεις εκπαιδευτικών σε όλη την Ελλάδα για
συνδικαλιστικούς λόγους φανερώνουν ότι αυτή η επίθεση αποτελεί κεντρική επιλογή
της κυβέρνησης. Προφανώς το υπουργείο Παιδείας είναι ο ενορχηστρωτής αυτής της
επίθεσης και όλος ο μηχανισμός της Διοίκησης στρατεύεται στην υπόθεση
καθυπόταξης των εργαζόμενων και της νεολαίας εντός των σχολικών αιθουσών. Υπηρετώντας
αυτή την κατεύθυνση, ο ΔΙΔΕ Πειραιά πρωτοστάτησε στο γενικότερο πανελλαδικό
κλίμα.
Η εικόνα του φοβισμένου εκπαιδευτικού, που λειτουργεί ως
κρατικός υπάλληλος εκτελώντας αδιάκριτα εντολές, συνδέεται με την ανάγκη των
εκάστοτε κυβερνώντων να στριμώξουν τα όνειρα της νεολαίας
Οι εκπαιδευτικοί καλούμαστε να γίνουμε όλο και πιο
αποτελεσματικοί στο να πειστεί η μαθητική νεολαία ότι οι σπουδές δεν είναι για
πολλούς, ούτε είναι δωρεάν. Μας θέλουν να λειτουργούμε σαν ιμάντας μεταβίβασης
της πολιτικής των λουκέτων σε σχολεία, του στοιβάγματος των μαθητών σε 30άρια
τμήματα, της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που πετάει εκτός Τριτοβάθμιας
Εκπαίδευσης εκατοντάδες παιδιά, της Τράπεζας Θεμάτων που όταν εφαρμοστεί
«κανονικά» θα δημιουργήσει ένα Λύκειο απροσπέλαστο για τους πολλούς, του
Εθνικού Απολυτηρίου που θα επιβάλει πανελλήνιες εξετάσεις και στις τρεις τάξεις
του Λυκείου.
Είναι ενδεικτικό της επίθεσης ότι στον Πειραιά ένα σχήμα
μετωπικό συνδικαλιστικό με πολλά ενεργά μέλη στην υπόθεση του αγώνα, η «Ενότητα
Αντίστασης Ανατροπής», μετράει ήδη 9 από τους συνολικά 11 διωκόμενους του
Πειραιά. Και τα δύο μέλη του απειλούνται με αργία και απόλυση!
● Πώς σχετίζονται αυτές οι υποθέσεις με τους
πρόσφατους νόμους που περιορίζουν το δικαίωμα στη συνδικαλιστική δράση στον
ιδιωτικό τομέα; Πώς μπορείτε να πείσετε εκπαιδευτικούς από όλη τη χώρα,
δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, πως αυτές οι διώξεις τούς αφορούν;
Θεωρούμε ότι οι διώξεις και οι πρώτες απειλές για απόλυση
στο δημόσιο σχολείο αποτελούν ένα λαϊκό ζήτημα πρώτης γραμμής. Η εικόνα του
φοβισμένου εκπαιδευτικού, που λειτουργεί ως κρατικός υπάλληλος εκτελώντας
αδιάκριτα εντολές, συνδέεται με την ανάγκη των εκάστοτε κυβερνώντων να
στριμώξουν τα όνειρα της νεολαίας για μια όμορφη, ανθρώπινη και αξιοπρεπή ζωή
στο μαύρο μέλλον της φτώχειας και της εξαθλίωσης που ετοιμάζουν οι λίγοι για
την πλειονότητα του κόσμου.
Επειδή οι απαιτήσεις αυτών εκτοξεύονται σε περίοδο πολεμικής
προετοιμασίας, έστω και στο όχι άμεσο μέλλον, όλοι οι τομείς της κοινωνικής και
πολιτικής ζωής μπαίνουν σε τροχιά φασιστικοποίησης, αντιδραστικών αλλαγών και
καταστολής κάθε φωνής αντίστασης.
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς, τον λαό και τη νεολαία να
υψώσει τείχος προστασίας του δημόσιου σχολείου και του δωρεάν χαρακτήρα του. Να
βάλει φραγμό στην τρομοκρατία που εξαπολύεται με όχημα τις διώξεις όσων
αγωνίζονται. Με συνελεύσεις, διαδηλώσεις, επιμονή και υπομονή στην υπόθεση της
οργάνωσης του αγώνα ξέρουμε ότι μπορούμε να νικήσουμε!
Αμεσες δράσεις
● Η Πρωτοβουλία Συνδικαλιστικών Οργανώσεων και Κινήσεων -
Συλλογικοτήτων - Κινήσεων Γειτονιάς, που έχει συσταθεί για το ζήτημα των
διώξεων, καλεί αύριο Κυριακή 13/10, στις 11 π.μ., σχήματα, συλλογικότητες,
αγωνίστριες και αγωνιστές σε ανοιχτή μαζική συνέλευση στο 6ο ΕΠΑΛ Αθήνας
(Νέστου 4, κοντά στον σταθμό Μέγαρο Μουσικής).
● Την Τετάρτη 23/10, ημέρα ακρόασης της Χρύσας Χοτζόγλου και
του Γιώργου Καββαδία, στις 10 π.μ. η ΟΛΜΕ, η ΔΟΕ και δεκάδες πρωτοβάθμια
σωματεία καλούν σε συγκέντρωση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής (Ξενίας 24,
κοντά στο Μετρό Μέγαρο Μουσικής) και συμμετοχή στην απεργία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου