Μαθητής επιτέθηκε λεκτικά σε καθηγήτρια για να του σβήσει
απουσίες. Η Κεραμέως παρέμβηκε όταν είδε το βίντεο. Ετοιμάζεται να
εκμεταλλευτεί το γεγονός!
Μικρά παιδιά
ανάγκασαν οκτάχρονη συμμαθήτριά τους να
γλύψει τη λεκάνη της τουαλέτας. Πολλοί συζητούν για την κρίση των αξιών, της οικογένειας και
του σχολείου. Απαντήσεις δε θα δοθούν μέσα απότέτοιες αναλύσεις.
Μαθητές,
γονείς, εκπαιδευτικοί, όλοι εναντίων όλων. Επικρατεί ένταση και φαγωμάρα. Ο
ένας ρίχνει στον άλλον τις ευθύνες.
Οι γονείς δε
βάζουν όρια στα παιδιά τους, δεν τα καθοδηγούν σωστά, να παρακολουθήσουν σχολές
γονέων!
Τα παιδιά
δεν μπορούν να μείνουν λεπτό χωρίς εποπτεία, οι ποινές πρέπει να γίνουν πιο
αυστηρές. Ασφυκτικός έλεγχος για το καλό τους!
Ο
εκπαιδευτικός δεν μπορεί μεταλλαχθεί σε σώμα όλο μάτια και αυτιά. Αν τηρεί
πιστά ένα καθηκοντολόγιο, δε θα είναι «καλυμμένος»;
Και οι
κυβερνήσεις μένουν στο απυρόβλητο.
ΕΝΑΣ
ΚΑΛΟΛΑΔΩΜΕΝΟΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ
BULLYING! Η
λέξη κρέμεται στα χείλη όλων. Στα ελληνικά μεταφράζεται ως «σχολικός
εκφοβισμός». Ο όρος εμφανίστηκε στις ΗΠΑ περίπου το 1992 και μεταλαμπαδεύτηκε
στην Ευρώπη. Η Ε.Ε. τον υιοθέτησε και οργάνωσε το «ΕΑΝ- Ευρωπαϊκό Δίκτυο κατά
του σχολικού εκφοβισμού». Το υπουργείο Παιδείας έφτιαξε το «Παρατηρητήριο για
την πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού». Τα σχολεία πρέπει να
καταγράφουν τα περιστατικά «σχολικής βίας», να ενημερώνουν το παρατηρητήριο και
να επιλύουν τα προβλήματα. Το 2013 η κυβέρνηση των μνημονίων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ
καθιέρωσε την 6η Μαρτίου ως ημέρα κατά της «σχολικής βίας»!
Ένας καλολαδωμένος ιδεολογικός μηχανισμός στήθηκε γύρω από το
ιδεολόγημα του bullying. Εισχώρησε μέσα στους σχολικούς θεσμούς, έγινε μέρος
της σχολικής ιδεολογίας που εμφανίζεται ως ουδέτερη για να περνάει παντού.
Αθωώνει το σάπιο καπιταλιστικό σύστημα εκμετάλλευσης και ενοχοποιεί τη νέα
γενιά «που είναι βίαιη». Οι μαθητές χωρίζονται σε θύτες-δράστες, σε θύματα και
παρατηρητές που φέρουν τεράστια ευθύνη.
Μέσω της
ψυχολογικοποίησης» της οργής της νεολαίας, δημιουργεί μηχανισμούς χειραγώγησης,
εκμετάλλευσης και ενσωμάτωσής της. Μεταβιβάζει τις ευθύνες στους εκπαιδευτικούς
που «δε χειρίζονται σωστά τα θέματα» και στους γονείς που «δεν ασχολούνται με
την διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους».
Η
πραγματικότητα εμφανίζεται αντεστραμμένη.
Οι
Αμερικάνοι και οι αστυνομία έχουν λόγο!
Πρόσφατα, η
Πρεσβείας των Η.Π.Α. στην Αθήνα έθεσε υπό την αιγίδα της σεμινάρια της
οργάνωσης «Το χαμόγελο του παιδιού» που απευθύνονταν σε αστυνομία και δικαστές
με θέμα: «Ένα πιο φιλικό πλαίσιο δικαιοσύνης για τα παιδιά θύματα βίας»! Ο
φονιάς λαών και μικρών παιδιών εμφανίζεται με ευαισθησίες!
Η ΕΛ.ΑΣ
καλείται ως εισηγητής σε σεμινάρια για εκπαιδευτικούς με θέμα τη λεγόμενη
σχολική βία και συνεργάζεται με το Παρατηρητήριο!
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ
Ο ΦΟΡΕΑΣ ΤΗΣ ΒΙΑΣ;
Η βία
ξεκινάει απ’ τα σχολεία και μεταδίδεται σ’ όλη την κοινωνία, λέει ένα
τραγουδάκι που φτιάχτηκε στα πλαίσια εκπαιδευτικού προγράμματος για το bullying.
Ακόμα και «ο
πόλεμος αρχίζει απ’ τα θρανία», διαβάζουμε στην ενότητα «Πόλεμος και Ειρήνη»του
βιβλίου της Γλώσσας της ΣΤ΄ Δημοτικού.Αυτοί που καταδικάζουν τη βία απ’ όπου κι
αν προέρχεται, δεν καταδικάζουν τον πόλεμο. Δεν θα ακούσουμε ποτέ τον
πρωθυπουργό και την υπουργό να καταγγέλλουν του Αμερικάνους που βομβαρδίζουν
χώρες και λαούς.
Οι έξυπνες
εταιρείες έκαναν τον πόλεμο ηλεκτρονικό παιχνίδι για παιδιά στο οποίο νικά όποιος
εξοντώσει όλους τους αντιπάλους και
μείνει μοναδικός επιζών. Είναι ένα πετυχημένο δείγμα «επιχειρηματικότητας» που
θα εισαχθεί ως μάθημα στο Δημοτικό!
Αυτός είναι
ο ρόλος του αστικού σχολείου. Να αναπαράγει το σύστημα και την ιδεολογία του
και να κρύβει την αλήθεια.
Φορέας της
βίας είναι το καπιταλιστικό ιμπεριαλιστικό σύστημα. Η κοινωνία και η πολιτική του είναι βουτηγμένες στη βία:
·
Στη βία των απολύσεων και της εξαθλίωσης.
·
Στη βία της ανεργίας του 50% και της υπόσχεσης
για μια ζωή – κόλαση για τη νεολαία.
·
Στη βία του εξευτελισμού για τον εργαζόμενο λαό
και την εργατική τάξη που αναγκάζεται να δεχτεί μισθούς πείνας και καθημερινές
ταπεινώσεις.
·
Στη βία του να μην μπορεί ο εργαζόμενος να
σπουδάσει τα παιδιά του και να μην τολμάει να αρρωστήσει.
·
Στη βία των απαγορεύσεων των απεργιών και των
διώξεων των μαθητικών καταλήψεων.
·
Στη βία των χημικών, του ξύλου και των συλλήψεων
για όποιον αντιστέκεται.
·
Στη βία των εκβιασμών, της αποικιοποίησης χωρών, του εξανδραποδισμού λαών.
·
Στη βία των πυρηνικών και συμβατικών όπλων για να
κομματιαστούν ολόκληρες χώρες.
·
Στη βία του πολέμου που γεννά τα καραβάνια των
προσφύγων.
·
Στη βία του πλουτισμού των κηφήνων πάνω στο
μόχθο αυτών που παράγουν τον πλούτο.
Οι επιτελείς
του υπουργείου βρίσκονται από τη μεριά αυτών που ασκούν βία.
ΝΑ ΔΡΑΣΟΥΜΕ
Να στήσουμε
την πραγματικότητα στα πόδια της.
Δεν υπάρχει
σχολική βία. Υπάρχει η βία του συστήματος. Είναι τόσο μεγάλη η βία που ασκεί,
τα αδιέξοδα που προκαλεί, που δημιουργούν το υπόβαθρο για όξυνση των εντάσεων
και γενίκευση των δύσκολων καταστάσεων στα σχολεία. Όσο αφήνουμε τα πράγματα να
κυλήσουν στο υπάρχον πλαίσιο, η κατάσταση θα χειροτερέψει.
Η θεωρία του
bullying έχει κάνει
αρκετή ζημιά. Συσκοτίζει τις καταστάσεις και έχοντας πείσει πως τα φαινόμενα
βίας είναι ζητήματα του σχολείου και της οικογένειας, συμβάλει στην όξυνση των
αντιθέσεων μεταξύ γονιών, μαθητών, εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί στην
προσπάθειά τους να κάνουν κάτι, μπερδεύονται στους μηχανισμού του.
Οι
αντιδραστικές φασιστικές αντιλήψεις, ο ρατσισμός κάθε είδους, τα σάπια ιδανικά έχουν ξαμοληθεί για να κυριέψουν τα μυαλά των ανθρώπων. Η
αδιάλειπτη επίθεση στα λαϊκά δικαιώματα κόβει απ’ τη νεολαία κάθε προοπτική.
Χαμένοι όλοι
μέσα στα προβλήματα τη ζωής, με διαλυμένα και αδρανοποιημένα τα συλλογικά
όργανα συζήτησης και δράσης, μπερδεύουν τον αντίπαλο που ξέρει να κρύβεται.
Αντίπαλος είναι το σύστημα και οι κυβερνήσεις του.
Πάνω στις
δύσκολες καταστάσεις, χτίζει ο αντίπαλος την πολιτική του. Η κυβέρνηση είναι
έτοιμη να πατήσει στα καθημερινά θλιβερά γεγονότα και να περάσει κατασταλτικά
μέτρα στο όνομα της διαπαιδαγώγησης και της πρόληψης της βίας.
Η νεολαία
πρέπει να φιμωθεί για να αποδεχτεί ένα μέλλον χωρίς δικαιώματα, να πάει σαν
πρόβατο σε σφαγή στους πολέμους που ετοιμάζουν.
Στο κινηματικό
κενό χώνεται η αλληλοφαγία και τα
ιδεολογήματα που αποπροσανατολίζουν.
Χρειάζεται δράση
και κίνηση. Έξω από το εκπαιδευτικό σύστημα, στο εκπαιδευτικό και λαϊκό κίνημα.
Οι αγώνες
μόνο φέρνουν λύσεις, οδηγούν στο ξέφωτο και διαλύουν την ιδεολογική σκουριά.
Μαθητές,
γονείς και εκπαιδευτικοί, είμαστε στην ίδια ομάδα.
Β.Δ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου