Αντιδραστικό πολυεργαλείο: ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΑΣΦΥΚΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ-ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ-
ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ -ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ &
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΠΑΛΗ ΓΙΑ ΝΑ
ΒΑΛΟΥΜΕ ΦΡΑΓΜΟ!
Γενικές συνελεύσεις
-διαδηλώσεις -απεργία
Απέχουμε από τις διαδικασίες αξιολόγησης
Την ίδια χρονική στιγμή που η Κεραμέως με νομοθετική ρύθμιση εξουσιοδοτεί ...τον εαυτό της να ρυθμίζει κάθε πτυχή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, την ώρα που αυτοαναγορεύεται σε υπέρτατη αρχή στην παιδεία, αποφασίζει την εκκίνηση των διαδικασιών αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Δυστυχώς, δε βγαίνει γέλιο, καθώς είναι ξεκάθαρο ότι είμαστε αντιμέτωποι με ακόμη μια κυβερνητική έφοδο χτυπήματος δικαιωμάτων στις σπουδές, στην εργασία, στις πολιτικές και συνδικαλιστικές ελευθερίες.
Ο «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική
και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους
έργο»- έτσι το λένε τώρα- προβλέπει μέσα στο Φεβρουάριο συνεδρίαση του συλλόγου
διδασκόντων και συγκρότηση ομάδων δράσης.
Κοινωνική λογοδοσία,
ανατροφοδοτική αποτίμηση, αναστοχασμός…Τι λέξεις έχουν βρεθεί τόσα χρόνια για
να κρυφτούν οι πραγματικές επιδιώξεις των κυβερνώντων. Από τη
Διαμαντοπούλου μέχρι το Γαβρόγλου και από τον Αρβανιτόπουλο μέχρι την
Κεραμέως, όλοι, με τον τρόπο τους, στόχευαν
στην επιβολή της (αυτο)αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών:
·
Να σηκώσουν τείχος ελέγχου, πειθάρχησης
και τρομοκράτησης του κλάδου υλοποιώντας την αξιολογική περικύκλωσή του.
·
Να “μεταλλάξουν” τον εκπαιδευτικό σε
πειθήνιο ιμάντα μεταβίβασης των μαύρων αντιδραστικών σχεδίων του συστήματος και
των κυβερνήσεών του.
·
Να διασπείρουν τον ιό του ανταγωνισμού,
του διαχωρισμού, της κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών.
·
Να ρίξουν την ευθύνη για όλα τα προβλήματα που οι ίδιοι
δημιουργούν στον καθηγητή, στο δάσκαλο, στο νηπιαγωγό.
· Να
μετακυλήσουν την ευθύνη της οικονομικής λειτουργίας των σχολείων στις πλάτες
των γονιών.
Προγραμματισμός, διατύπωση
μετρήσιμων, ποσοτικοποιημένων στόχων – δράσεων σε τυποποιημένες φόρμες,
βαθμολόγηση σε 4βαθμη κλίμακα, αποτίμηση κλπ. Τα έχουμε ξαναδεί όλα αυτά.
Η υποχρεωτικότητα συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε τουλάχιστον δυο ομάδες, δεν είναι μόνο ότι προσθέτει και άλλο
φόρτο στην ήδη μεγάλη εξωδιδακτική
εργασία μας, αλλά ουσιαστικά αλλάζει το χαρακτήρα της δουλειάς μας σε μια
γραφειοκρατική λειτουργία, με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
Από κοντά -ουσιαστικά από πάνω- στήνεται
μια ιεραρχική πυραμίδα ασφυκτικής επιτήρησης και πιστοποίησης της όλης
διαδικασίας. Ο υπεύθυνος συντονιστής, το σύνολο των συντονιστών (ΠΕΚΕΣ), το
ΙΕΠ, και η ΑΔΙΠΠΔΕ αποτελούν ένα επιτελείο ιεραρχικά δομημένο που θα
εποπτεύει, διαχειρίζεται και τελικά
θα αποφασίζει την κατάταξη σχολείων και
την τιμωρία τους.
Ναι, ξέρουμε ότι όλοι, πρώην και
νυν, σχίζουν τα ιμάτιά τους ότι δεν θα είναι τιμωρητική η αξιολόγηση. Δε
νομίζουμε να έχουν ξεχαστεί τα παλιότερα για ανεπαρκείς και μη προβιβάσιμους σε
προκαθορισμένα ποσοστά(!), αλλά και τώρα, οι εκπαιδευτικοί των
πρότυπων-πειραματικών, που αξιολογούνται και δεν κρίνονται κατάλληλοι, υποβιβάζονται
σε “απλούς” καθηγητές βλέποντας την έξοδο. Στα ΑΕΙ, η χρηματοδότησή τους
κατά 80% καθορίζεται από την αξιολόγησή τους. Αν βέβαια εξακολουθούν να
υφίστανται, καθώς το ΥΠΑΙΘ ενημέρωσε ότι
αρκετά θα κλείσουν κατόπιν αξιολόγησης, βεβαίως-βεβαίως.
Η έκθεση Πισσαρίδη για την
εκπαίδευση παρουσιάζει σκηνές από το μαύρο μέλλον που επιφυλάσσουν τα
κυβερνητικά σχέδια για σχολεία και εκπαιδευτικούς. Όλη η διαδικασία της
αυτοαξιολόγησης και της ατομικής αξιολόγησης που ακολουθεί, έρχονται για να
“τεκμηριώσουν επιστημονικά” τις αντιδραστικές αλλαγές για αυτονομία της
σχολικής μονάδας, διευθυντές -μάνατζερ, προσλήψεις από τους δήμους, τη σύνδεση
μισθού αξιολόγησης κοκ.
Να
οργανώσουμε τον αγώνα με τα σωματεία μας!
Οι κυβερνώντες, αρνητές των
δικαιωμάτων στην εργασία και τις δωρεάν σπουδές, εξαπολύουν συνεχώς νέα κύματα
επίθεσης. ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ.
Να συγκροτήσουμε κεντρικό αγώνα αντιπαράθεσης με την
κυβερνητική πολιτική, με Γενικές Συνελεύσεις,
με συλλογική στάση, οργανώνοντας διαδηλώσεις και άμεσα ΑΠΕΡΓΙΑ!
Απέχουμε, σύμφωνα με τις
αποφάσεις των σωματείων μας και των ΟΛΜΕ-ΔΟΕ-ΑΔΕΔΥ από τις διαδικασίες
αξιολόγησης.
Θεωρούμε
ότι η στάση της ΑΠΟΧΗΣ δεν μπορεί παρά να πάρει σταδιακά το χαρακτήρα
απεργίας, μετωπικής δηλαδή σύγκρουσης με την κυβέρνηση, καθώς η
τελευταία έχει δείξει τα δόντια της στις
περιπτώσεις της αποχής συναδέλφων από την τηλεκπαίδευση, κόντρα στις καταλήψεις
των μαθητών. Πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι όργανα πάλης είναι τα σωματεία και
ΟΧΙ οι σύλλογοι διδασκόντων.
Ø ΚΑΜΙΑ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Ø ΟΧΙ
ΣΤΗΝ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΚΑΙ
ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Ø ΑΝΑΤΡΟΠΗ
ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Ø
ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ
1/2/2021
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου