Ανακοινώθηκαν οι πρώτες προσλήψεις εκπαιδευτικών για τη στελέχωση του Ψηφιακού Φροντιστηρίου, με τον πρωθυπουργό μάλιστα να παρευρίσκεται στα εγκαίνια του χώρου που έχει διαμορφωθεί μέσα στο ΥΠΑΙΘ, δίνοντας το στίγμα της «καινοτομίας» που φέρνει το συγκεκριμένο μέτρο. Σε μια περίοδο βέβαια που τα σχολεία άνοιξαν με χιλιάδες κενά, που ούτε μετά το όργιο συγχωνεύσεων και καταργήσεων τμημάτων μπορούν να κρυφτούν, ενώ η ενισχυτική διδασκαλία ξεκινά από το Γενάρη και μετά με εκπαιδευτικούς μειωμένου ωραρίου ή και ωρομίσθιους. Η λειτουργία του Ψηφιακού Φροντιστηρίου αποτελεί ακόμα ένα βήμα κανονικοποίησης και κατοχύρωσης της τηλεκπαίδευσης, μετά και τις αυτόνομες τάξεις που ανακοινώθηκαν (για αρχή) σε απομακρυσμένες περιοχές.
Και μόνο διαβάζοντας
κάποιος τα κριτήρια για την πρόσληψη στο Ψηφιακό Φροντιστήριο (Ψ.Φ.), μπορεί
εύκολα να καταλάβει τους στόχους του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης. Σχέδια μαθήματος
και τεστ, βιντεοσκοπημένα μαθήματα και αποκορύφωμα η προσωπικότητα και οι
επικοινωνιακές δεξιότητες!!! Ιδιαίτερα τα δύο τελευταία κριτήρια ανοίγουν
ξεκάθαρα το δρόμο για φρονηματικού τύπου προσλήψεις, αφού η αξιολόγηση των
υποψηφίων θα γίνεται από τριμελή επιτροπή του ΥΠΑΙΘ, υπό την προεδρία της
Γενικής Διευθύντριας Σπουδών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης! Είναι η
λογική και η ουσία των μελλοντικών προσλήψεων/διορισμών: λίγο από συνέντευξη
για αξιολόγηση της προσωπικότητας, λίγο από γραπτό διαγωνισμό, λίγο από
προσόντα, λίγο από προϋπηρεσία και ποιος ξέρει τι άλλο!
Προφανώς οι
παραπάνω όροι αποτελούν πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς και ιδιαίτερα για τους
αναπληρωτές/τριες, που βλέπουν να καταστρατηγείται ο πίνακας κατάταξης και να
λαμβάνονται υπόψη άλλα κριτήρια από τα ισχύοντα για την πρόσληψη τους, τα οποία
μάλιστα άλλαξαν ακόμα και μετά τη λήξη υποβολής των αιτήσεων(!!) με σχετική
τροπολογία (προσμετρήθηκε 5ετής προϋπηρεσία και από φροντιστήρια). Τέτοιου
τύπου σκανδαλώδεις διαδικασίες είναι στην ίδια τη φύση του συστήματος και των
κυβερνήσεων που το υπηρετούν και δεν αποτελούν τωρινή εξαίρεση. Στους
προσληφθέντες του Ψ.Φ. δίνεται μάλιστα και το bonusτης προσαυξημένης κατά 50%
μοριοδότησης, όπως παλαιότερα είχε γίνει με τις τρίμηνες συμβάσεις λόγω πανδημίας
και τη (διπλή τότε) μοριοδότηση τους.
Στο σημείο αυτό
πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως καθόλου δεν υπερασπιζόμαστε το υπάρχον σύστημα
προσλήψεων με το προσοντολόγιο του Γαβρόγλου, το οποίο έκανε καθεστώς το κυνήγι
προσόντων, δεύτερων πτυχίων και μεταπτυχιακών, ξένων γλωσσών και σεμιναρίων, σε
έναν ατέρμονο κύκλο επανακατάρτισης. Παρόλα αυτά όμως, δεκάδες χιλιάδες
αναπληρωτές/τριες ζουν κάθε χρόνο με την αγωνία του αν και πότε θα τους
προσλάβουν, επομένως είναι αναμενόμενη και δίκαιη η αγανάκτηση τους για το
«προσπέρασμα» τους και τα κριτήρια που εισάγονται πλέον με το Ψ.Φ. Ο στόχος του
κινήματος των εκπαιδευτικών για μαζικούς μόνιμους διορισμούς δεν μπορεί να
εγκλωβίζεται σε συζητήσεις για το ποιο σύστημα προσλήψεων/διορισμών είναι
καλύτερο ή «πιο αξιοκρατικό», ποιος συνάδελφος «δικαιούται» να δουλέψει και
ποιος όχι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου