Συνάδελφοι,
Με γοργούς
ρυθμούς απλώνεται η επίθεση και οι επιδιώξεις της κυβέρνησης και του Υπουργείου
στο σύνολο των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Το πρόσημό τους το είχαν
ξεκαθαρίσει άλλωστε από την αρχή: ακόμα σκληρότερο και ταξικότερο σχολείο για
τους μαθητές, αλλά και παραπέρα χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων των
εκπαιδευτικών.
Για τον κόσμο
της αναπλήρωσης η αγωνία και η ανασφάλεια συνεχίζεται. Από την μια έχουμε την
επέκταση και την διεύρυνση του προσοντολογίου και στην Γενική Παιδεία. Μια
κίνηση που -αντίστοιχα με την Ειδική Αγωγή- με την υπόσχεση κάποιων ελάχιστων
μόνιμων διορισμών παγιώνει το προσοντολόγιο στο σύνολο των εκπαιδευτικών.
Έτσι προωθείται η απόλυση χιλιάδων συναδέλφων που με βάση την κατάρτιση των καινούργιων πινάκων δεν θα μπορούν να δουλεύουν ούτε καν σαν αναπληρωτές.
Έτσι προωθείται η απόλυση χιλιάδων συναδέλφων που με βάση την κατάρτιση των καινούργιων πινάκων δεν θα μπορούν να δουλεύουν ούτε καν σαν αναπληρωτές.
Οι πίνακες της ειδικής αγωγής άλλωστε αυτό
δείχνουν. Επιπλέον οξύνεται ο ανταγωνισμός στα πλαίσια των αναπληρωτών στο
ατέλειωτο κυνήγι μοριοδότησης και ακαδημαϊκών προσόντων. Μας πετάνε τα
ψίχουλα των ελάχιστών διορισμών, μας βάζουν να κυνηγάμε μεταπτυχιακά και
πιστοποιητικά και να τρωγόμαστε μεταξύ μας και στο τέλος μας λένε να
τους λέμε και ευχαριστώ! Χιλιάδες είναι οι συνάδελφοι που αυτή την στιγμή
νιώθουν ότι βρίσκονται στον αέρα.
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η πολυδιάσπαση που
επικρατεί εξυπηρετεί μόνο την κυβέρνηση για την ευκολότερη
προώθηση της πολιτικής της. Για αυτόν τον λόγο η κουβέντα για το
ποια μοριοδότηση «είναι σωστότερη» να μετρήσει δεν μας βοηθάει αλλά εντείνει
την πολυδιάσπαση αυτή. Πρέπει να αντιληφθούμε ότι αντιμετωπίζουμε μια κοινή
αντιδραστική πολιτική και άρα η απάντηση μας πρέπει να είναι αντίστοιχα κοινή.
Πριν από
μερικές η κυβέρνηση ψήφισε ένα νομοσχέδιο για την παιδεία που εκτός των άλλων
«εντάσσει» τα κολέγια στην δυνατότητα συμμετοχής στους πίνακες αναπληρωτών.
Πρόκειται για μια κίνηση που, όχι μόνο δεν επιδιώκει να δώσει επαγγελματικά
δικαιώματα, αλλά αντίθετα επικυρώνει και διευρύνει την κατάργηση των
επαγγελματικών δικαιωμάτων στο πτυχίο, παγιώνοντας επίσης το -επί πληρωμή-
κυνήγι προσόντων και κριτηρίων. Άλλωστε είναι γνωστό ότι τα πτυχία των
καθηγητικών σχολών σου παρέχουν μόνο μια «ευκαιρία» την οποία πρέπει να την
εμπλουτίσεις με τα ακαδημαϊκά προσόντα που επιτάσσει το προσοντολόγιο.
Ταξικό λοιπόν
το πρόσημο της επίθεσης, καθώς δυνατότητες θα έχουν μόνο αυτοί που μπορούν να
πληρώσουν. Και αν κανένα παιδί από λαϊκή οικογένεια, μπορέσει να ανταποκριθεί
σε αυτήν την «αγορά» ακαδημαϊκών προσόντων, αφού ξεζουμιστεί πρώτα οικονομικά
θα συνειδητοποιήσει ότι ούτε αυτό φτάνει καθώς το κυνήγι προσόντων είναι
ασταμάτητο.
Συνάδελφοι,
Το δικαίωμα στην μόνιμη και σταθερή δουλειά,
πρέπει να είναι ζήτημα πρώτης γραμμής και διεκδίκησης για όλους μας. Ξέρουμε
πολύ καλά ότι κανένα δικαίωμα δεν χαρίστηκε αντιθέτως κατακτήθηκαν ΟΛΑ με
αγώνες. Και είναι βέβαιο ότι όσο δεν συγκροτούνται αγώνες και κινητοποιήσεις
από τους εργαζόμενους η επίθεση θα συνεχιστεί αμείωτη.
Για αυτό η
προοπτική μας βρίσκεται στον μαζικό οργανωμένο αγώνα για την συνολική ανατροπή
αυτής της πολιτικής. Πρέπει όμως να συνειδητοποιήσουμε ότι η πολυδιάσπαση και ο
ανταγωνισμός που επικρατεί δεν βοηθάει. Ότι η απάντηση σε αυτήν την ενιαία
επίθεση πρέπει να είναι κοινή. Ότι ο αγώνας πρέπει να γίνει κτήμα δικό μας με
γενικές συνελεύσεις και επιτροπές αγώνα αλλιώς δεν μπορεί να αποκτήσει μακριά
ποδάρια.
Έχουμε καταλάβει καλά πλέον τον ρόλο των συνδικαλιστικών μας ηγεσιών.Δεν έχουμε να περιμένουμε τίποτα από αυτούς.Για αυτό η πραγματική μας δύναμη
βρίσκεται στα πρωτοβάθμια σωματεία. Αυτά δηλαδή που το σύστημα και οι
κυβερνήσεις του πασχίζουν να τα ελέγξουν και να τα απενεργοποιήσουν ακόμα περισσότερο.Η απεργιακή κινητοποίηση στις 31 Γενάρη μπορεί να
αποτελέσει μια ευκαιρία να εκφραστεί σε κινηματικό επίπεδο η συνολική αντίθεσή
μας σε αυτήν την πολιτική.
Συμμετέχουμε στις απεργιακές
κινητοποιήσεις στις 31 Γενάρη
·
ΟΧΙ ΣΤΟ ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟ, ΠΤΥΧΙΟ ΜΟΝΗ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ
ΓΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ
·
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΤΑΞΗ
ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΛΕΓΙΑ
·
ΜΑΖΙΚΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
·
ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου