Αντίσταση - οργάνωση – αγώνας

Μόνιμη και σταθερή δουλειά, μισθοί, ασφάλιση-περίθαλψη, σπουδές, ελευθερίες ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Με σωματεία όργανα αντίστασης και διεκδίκησης ενάντια στην υποταγή, τη συνδιαχείριση και το συμβιβασμό

Παρασκευή 29 Μαΐου 2020

Ο αγώνας στα χέρια των εκπαιδευτικών Κλιμακώνουμε τους αγώνες μας μέχρι την απόσυρση της τροπολογίας και του πολυνομοσχεδίου!

Ενότητα Αντίστασης Ανατροπής
( ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΕΙΡΑΙΑ / ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ / ΑΡΕΝ ΠΕΙΡΑΙΑ / ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ )
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ,  ΠΕΙΡΑΙΑΣ  27 - 5 - 2020




Η Ενότητα Αντίστασης Ανατροπής χαιρετίζει τους 270 συναδέλφους, που επέβαλαν με τις υπογραφές τους τη σύγκληση γενικής συνέλευσης στην ΕΛΜΕ Πειραιά. Η ΕΑΑ κάνει την αυτοκριτική της γιατί δεν πήρε την πρωτοβουλία συλλογής υπογραφών νωρίτερα
-ενώ το είχε αποφασίσει- έχοντας μια στοιχειώδη εμπιστοσύνη (ενώ δεν θα έπρεπε) ότι η κρισιμότητα της κατάστασης θα οδηγούσε το ΔΣ να συγκαλέσει έγκαιρα (τουλάχιστον 2 βδομάδες πριν) γενική συνέλευση. Αποτέλεσμα της συλλογής υπογραφών ήταν να γίνει η μαζικότερη συνέλευση από το 2013. Η συνέλευση ξεκίνησε με 200 περίπου συναδέλφους.

Η συλλογή υπογραφών μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ήταν η μόνη απάντηση στην παραλυσία που έχουν επιβάλει στον κλάδο η ΟΛΜΕ και η πλειοψηφία (ΠΑΜΕ-ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ-ΠΕΚ) της ΕΛΜΕ Πειραιά. Tην ώρα που ο κλάδος δεχόταν κατά κύματα τις επιθέσεις της κυβέρνησης με την τηλ-«εκπαίδευση», το νομοσχέδιο, αλλά και της πλειονότητας των ΜΜΕ, κωλυσιεργούσε ή και ανέβαλε τη ΓΣ από βδομάδα σε βδομάδα, με αποτέλεσμα η τελευταία ΓΣ να ήταν “προγραμματισμένη” να γίνει την Τετάρτη 27/05, πολύ αργά ήδη, καθώς τις ίδιες μέρες κατατίθεται και το πολυνομοσχέδιο στη Βουλή. Με αυτήν την αδράνεια είναι πιθανό να ψηφίζεται και ο κλάδος να μην έχει προλάβει να συζητήσει, αφού η συνέλευση  προέδρων ΕΛΜΕ πάει – αν δεν την αναβάλουν πάλι - για Ιούνη!

Στη συνέλευση αναδείξαμε:
1. Τον εκτρωματικό χαρακτήρα του πολυνομοσχεδίου και τους λόγους που αποτελεί μια αντιδραστική τομή για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ο πυρήνας του πολυνομοσχεδίου περιέχει όλα τα στοιχεία των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών με τις οποίες αναμετρήθηκε το εκπαιδευτικό κίνημα τις τελευταίες τρεις δεκαετίες: Αξιολόγηση, πειθάρχηση, ανταγωνισμός, κατηγοριοποίηση, αριστεία, απόρριψη, περικοπές, ταξικοί φραγμοί. Για τους λίγους, τα πρότυπα – πειραματικά σχολεία αριστείας.

2. Το συνολικό χαρακτήρα της τροπολογίας της ντροπής τόσο μέσω της μονιμοποίησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης όσο και μέσω της αναμετάδοσης.

3. Την ανάγκη να πάρει ξεκάθαρη θέση η ΕΛΜΕ και το συνδικαλιστικό κίνημα για το ΑΜΕΣΟ σταμάτημα -τώρα που άνοιξαν τα σχολεία- εξ ολοκλήρου της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και όχι μόνο την απόσυρση της τροπολογίας για τις κάμερες στην τάξη.

4. Τις συνέπειες της μονιμοποίησης της εξ αποστάσεως, η οποία οδηγεί στη «ρευστοποίηση» του σχολείου, στην εικονική δυνατότητα «ενός σχολείου χωρίς σχολεία» και ανοίγει το δρόμο στην αδιοριστία, την απεργοσπασία και τη διεύρυνση των ανισοτήτων. Ξεκαθαρίσαμε ότι η δουλειά του συνδικαλιστικού κινήματος είναι να υπερασπιστεί τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και άρα να απαιτήσει μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών για να στελεχωθεί η δια ζώσης εκπαίδευση για τα παιδιά που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες (κατ’ οίκον διδασκαλία κ.α.) και όχι να κλείνει το μάτι στην συνέχιση της τηλ-«εκπαίδευσης» με ανοιχτά τα σχολεία και στις επιδιώξεις του Υπουργείου που θέλει τα παιδιά των ευπαθών ομάδων να αποκλειστούν από την δια ζώσης διδασκαλία για να εξοικονομήσει πόρους και διορισμούς. 

5.  Προτείναμε  πρόγραμμα δράσης για κλιμάκωση του αγώνα με απεργιακό βήμα άμεσα κ σίγουρα πριν την ημέρα ψήφισης του, αφού το νομοσχέδιο κατατίθεται τις επόμενες μέρες. Νέες γενικές συνελεύσεις αμέσως μετά. Συντονισμός - σύσκεψη αγώνα Συλλόγων Εκπαιδευτικών ΠΕ και ΕΛΜΕ με πρόταση απεργιακής και αγωνιστικής κλιμάκωσης

Η στάση των άλλων παρατάξεων
Οι άλλες παρατάξεις συντασσόμενες πίσω από το ΠΑΜΕ υποβάθμισαν τη σημασία του νομοσχεδίου, αρνήθηκαν την αναγκαιότητα έγκαιρης απεργιακής κλιμάκωσης, απενοχοποίησαν πλήρως την εξ αποστάσεως (συντασσόμενοι με την κυβέρνηση) και αρνήθηκαν το σταμάτημά της ενώ τα σχολεία έχουν ανοίξει και η επίθεση είναι καταιγιστική. Η πλειοψηφία του ΔΣ καμώνεται ότι κάνει… «αλληλεγγύη στους μαθητές» αλλά στην πραγματικότητα κάνει αλληλεγγύη στο σύστημα δίνοντας μια εικόνα «κανονικότητας» τη στιγμή που η κυβέρνησή του εφορμά στα δικαιώματα των μαθητών.

Είναι χαρακτηριστική η φράση του εκπροσώπου του ΠΑΜΕ και προέδρου της ΕΛΜΕ για την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση»: «δεν είναι συνδικαλιστικό θέμα, αλλά ατομική επιλογή των συναδέλφων, αν θέλει κάποιος συνάδελφος να χρησιμοποιήσει κάποια τεχνολογικά εργαλεία για το μάθημά του». Πρωτάκουστη τοποθέτηση για πρόεδρο ΕΛΜΕ! Ότι δηλαδή αν «θέλει» ένας συνάδελφος να κάνει μάθημα στα μισά παιδιά στην τάξη και στα άλλα μισά που δεν έρχονται να τους κάνει τηλ-«εκπαίδευση» το απόγευμα, όπως μας καλεί η Κεραμέως και η τροπολογία της, δεν αφορά τον κλάδο, αλλά είναι θέμα ατομικής επιλογής! Αναρωτιόμαστε αν θα ‘ναι θέμα «ατομικής επιλογής» αν από Σεπτέμβρη ένας συνάδελφος κάνει πχ Βιολογία σε τρία νησιά ταυτόχρονα ή «διδάσκει» εξ αποστάσεως σε μέρα απεργίας ή κατάληψης.
 
Πλειοψήφησε οριακά η πρόταση του ΠΑΜΕ που στηρίχτηκε ουσιαστικά από ΣΥΝΕΚ – ΔΑΚΕ – ΠΕΚ, που ενώ στην ΟΛΜΕ και σε άλλες ΕΛΜΕ κατεβάζουν δικό τους πλαίσιο και πρόγραμμα δράσης, στον Πειραιά εμφανίστηκαν χωρίς πλαίσιο, ολίγον λευκοί κα πολύ – πολύ ΠΑΜΕ.  Σύντομα θα κριθεί η μόνιμη και (αξιοθαύμαστη όπως την είδαμε και στη συνέλευση) σύμπνοια της πλειοψηφίας του ΔΣ στη γραμμή ήττας και υποταγής.

Η Ενότητα Αντίστασης Ανατροπής είναι υποχρεωμένη να παίρνει χωρίς καμία διακοπή όλες τις πρωτοβουλίες που θα οδηγήσουν σε πραγματικούς αγώνες και όχι σε γελοιότητες «αποφασιστικών απαντήσεων ολιγομελών αντιπροσωπειών», όπως έχει γραφτεί από το ΔΣ!

Όλοι στους δρόμους και στις απεργίες
Το πολυνομοσχέδιο έκτρωμα να αποσυρθεί, η τροπολογία που μονιμοποιεί την εξ αποστάσεως και θεσμοθετεί τις κάμερες να ανατραπεί

ΥΓ: Επειδή το ΠΑΜΕ σε ανακοίνωσή, μας κάνει κριτική ότι κατεβαίνουμε σε παραταξιακά μπλοκ -πέραν του γελοίου του πράγματος να μιλάει το ΠΑΜΕ για παραταξικοποίηση- παραθέτουμε το παρακάτω απόσπασμα - «αίτημα» της ΕΛΜΕ Πειραιά (Απόφαση 57/3-5-2020): «Για τους συναδέλφους που φροντίζουν άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, να δοθεί η δυνατότητα εργασίας από απόσταση (τηλ-«εκπαίδευση»). Η δυνατότητα αυτή περιγράφεται και δίνεται σαφώς στην εγκύκλιο με αριθμό πρωτοκόλλου ΔΙΔΑΔ/Φ.69/110/οικ.8189, ημερομηνία 20-3-2020, του ΥΠΕΣ-Ενότητα Α).». Ε, όχι! Με το «συνδικαλισμό» που εκβιάζει τους συναδέλφους που φοβούνται για την υγεία τους για να νομιμοποιηθεί η τηλ- «εκπαίδευση» δεν έχουμε καμία σχέση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: