Αντίσταση - οργάνωση – αγώνας

Μόνιμη και σταθερή δουλειά, μισθοί, ασφάλιση-περίθαλψη, σπουδές, ελευθερίες ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Με σωματεία όργανα αντίστασης και διεκδίκησης ενάντια στην υποταγή, τη συνδιαχείριση και το συμβιβασμό

Κυριακή 22 Απριλίου 2012

Για το εξεταστικό του «νέου Λυκείου»


Βαθιά ταξικές και αντιδραστικές αναπροσαρμογές της εκπαίδευσης ενάντια στον εργαζόμενο λαό και τα παιδιά του

Τα βασικά σημεία της κυβερνητικής πρότασης για το «νέο Λύκειο» είναι τα εξής:
·         Ο καταιγισμός εξετάσεων από την Α’ Λυκείου, με θέματα μάλιστα «κοινά που τίθενται σε εθνικό επίπεδο» και όπου «στα γραπτά καλύπτονται τα ονόματα των μαθητών». Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές των λαϊκών γειτονιών θα διαγωνίζονται σε κοινά θέματα με όσους έχουν ταξική δυνατότητα να έχουν μεγαλύτερη δυνατότητα πρόσβασης στη γνώση. Σημαίνει, επίσης, ότι εξανεμίζεται η δυνατότητα που έχει σήμερα ο εκπαιδευτικός να συνεκτιμήσει τις συνθήκες ζωής των μαθητών του για να προσαρμόσει έτσι τις εξετάσεις ώστε να μην τους αποβάλει από το σχολείο.
·         Η απροσδιοριστία της ύλης. Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι «ο προσδιορισμός της εξεταστέας ύλης που έχει μόνο θεματικό προσδιορισμό (π.χ. μηχανική στερεού σώματος, οπτική, κτλ) και όχι προσδιορισμό σελίδων».
·         Η σύνδεση της αξιολόγησης του σχολείου και των εκπαιδευτικών με τα αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, το σχέδιο γράφει ότι «με βάση τις παραπάνω ρυθμίσεις, τόσο στο επίπεδο των αλλαγών στα προγράμματα σπουδών όσο και των αλλαγών στον τρόπο αξιολόγησης… επιχειρείται η αντικειμενικοποίηση της αξιολόγησης του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου». Με ένα σμπάρο δύο τρυγόνια, δηλαδή: οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί.
Μετά τη δημοσιοποίηση των παραπάνω προτάσεων ήρθαν και οι πρυτάνεις να απαιτήσουν τη μείωση των εισακτέων κατά 50%! Το γλυκό δένει… Στη ντε φάκτο σχολική διαρροή ακόμα και από τη βασική εκπαίδευση (γυμνάσιο) που οφείλεται σε «εξωεκπαιδευτικούς», ταξικούς όρους, προστίθεται το εξεταστικό σφαγείο του Λυκείου, που θα μειώσει δραστικά το ποσοστό των μαθητών που θα μπορούν να τελειώσουν λύκειο. Στο τέλος της διαδρομής, θα περιμένει ο δήμιος των πανελλαδικών εισαγωγικών εξετάσεων χωρίς συγκεκριμένη ύλη και, τέλος, η δραστική μείωση των εισακτέων για να κάνει απατηλό όνειρο την πρόσβαση στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Τα κριτήρια, ασφαλώς, απολύτως αντικειμενικά και εξαιρετικά ταξικά.
Οι παραπάνω προτάσεις αποτελούν θα λέγαμε την πιο αντιδραστική αναπροσαρμογή των τελευταίων δεκαετιών στην εκπαίδευση. Χωρίς καμία υπερβολή διαμορφώνει μια παιδεία για λίγους και εκλεκτούς, γυρνώντας το χρόνο δεκαετίες πίσω! Ακόμα και η αντιμεταρρύθμιση Αρσένη (του 1998) ωχριά μπροστά στο σχέδιο αυτό.
Δε μας κάνει, λοιπόν, εντύπωση ότι κάποιος που προβάλλεται ως εμπνευστής της παραπάνω αντιμεταρρύθμισης προωθήθηκε στον υπουργικό θώκο. Ακόμα λιγότερη εντύπωση μας έκαναν οι πρόσφατες αποκαλύψεις (που προέρχονται από τα Wikileaks) ότι ο νέος υπουργός Παιδείας ενημέρωνε ενδελεχώς την αμερικάνικη πρεσβεία και ζητούσε τη συνδρομή της για την προώθηση των αντιδραστικών μέτρων εκφράζοντας και την ενόχλησή του για την πολιτικοποίηση στα Πανεπιστήμια. Να, λοιπόν: Υπάρχει αξιολόγηση για τα πολιτικά στελέχη του συστήματος και τα κριτήρια είναι πολύ… μετρήσιμα και συγκεκριμένα.
Η σημασία των αλλαγών έχει υποτιμηθεί μέσα στον ορυμαγδό αντιδραστικών μέτρων σε όλη την κοινωνία, αλλά η υποτίμηση αυτή δεν πρέπει να συνεχιστεί.
Από κοινού εκπαιδευτικοί και μαθητές να παλέψουμε να μην περάσουν τα νέα νομοσχέδια για το «Νέο Λύκειο» και το Τεχνολογικό Λύκειο!
Ψωμί – παιδεία – δουλειά με δικαιώματα για όλους!

Δεν υπάρχουν σχόλια: