Αντίσταση - οργάνωση – αγώνας

Μόνιμη και σταθερή δουλειά, μισθοί, ασφάλιση-περίθαλψη, σπουδές, ελευθερίες ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Με σωματεία όργανα αντίστασης και διεκδίκησης ενάντια στην υποταγή, τη συνδιαχείριση και το συμβιβασμό

Κυριακή 22 Απριλίου 2012


Το νομοσχέδιο για τη δευτεροβάθμια τεχνική εκπαίδευση. Άλλο ένα κομμάτι του παζλ της ταξικής επίθεσης στο χώρο της εκπαίδευσης

Το νομοσχέδιο για το Τεχνολογικό Λύκειο:

1. Θεσμοθετεί τη δωρεάν εργασία! Η Διοίκηση θα συνάπτει προγραμματικές συμβάσεις με ιδιώτες ή άλλες υπηρεσίες και θα γίνεται εκμετάλλευση της εργασίας των μαθητών με τη μορφή της πρακτικής άσκησης. Τα έσοδα θα χρηματοδοτούν τα σχολεία!:
άρθρο 10 παρ.5 «Στις συμβάσεις με αντικείμενο την συμπαραγωγή προϊόντων ή την παροχή κοινωφελών υπηρεσιών προσδιορίζονται με σαφήνεια τα οφέλη της σχολικής μονάδας που μετέχει στη σύμβαση. Τα έσοδα από την εκτέλεση της σύμβασης αποτελούν οικονομικό πόρο της οικείας σχολικής επιτροπής, η οποία τα διαθέτει, κατά προτεραιότητα, για την κάλυψη τυχόν αναγκών σε εργαστηριακό εξοπλισμό του τεχνολογικού λυκείου ή του Σ.Ε.Κ. του οποίου οι μαθητές συμμετείχαν στην εκτέλεση της σύμβασης.»!

2. Εντατικοποιεί την όλη εκπαιδευτική διαδικασία.
Α. Ορίζει σαν υποχρεωτικό μάθημα την ειδική θεματική δραστηριότητα στη Β και Γ τάξη όπου: «Στο πλαίσιο της ειδικής θεματικής δραστηριότητας οι μαθητές μπορούν, μεταξύ άλλων, να εκπονούν μελέτες ή να αναλαμβάνουν την εκτέλεση έργων μικρής κλίμακας, να μετέχουν σε εθελοντικές δράσεις και να διεξάγουν ερευνητικές εργασίες. Η συμμετοχή στην ειδική θεματική δραστηριότητα αποτελεί υποχρεωτικό μάθημα επαγγελματικής εκπαίδευσης ανά τομέα ή ειδικότητα στη Β΄ τάξη ή στο τμήμα ειδικότητας της Γ΄ τάξης, αντίστοιχα»
Β. Ανοίγει το δρόμο για να λειτουργήσει η πρακτική άσκηση με τη μορφή της μαθητείας .
 Παρόλο που αναφέρει ότι οι ώρες διδασκαλίας δεν μπορεί να είναι παραπάνω από 35 δεν διευκρινίζει τα παραπάνω αν εντάσσονται σ’ αυτό το ωράριο.

3. ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΟΤΙ ΠΑΡΕΧΟΝΤΑΙ στους ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ . Καταργεί το άρθρο 4 παρ. 7 του ν 3475/2006 για τα ΕΠΑΛ όπου ρητά αναφέρει ότι τα βιβλία και διδακτικό υλικό παρέχονται στους μαθητές δωρεάν!!!

4. Μετατρέπει όλα τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ σε Τεχνολογικά Λύκεια χωρίς να ξεκαθαρίζει το ποιες ειδικότητες θα παραμείνουν. Διατηρεί το διευθυντικό προσωπικό διότι το χρειάζεται για να προωθήσει τις αξιολογήσεις και όλα τα άλλα μέτρα. Παρόλο που αναφέρει ότι οι καθηγητές των ΕΠΑΛ –ΕΠΑΣ παραμένουν στο τεχνολογικό λύκειο οι αλλαγές που γίνονται στα προγράμματα σπουδών (διαφαίνεται μια ασάφεια χωρίς να ορίζεται) θα αφήσουν αρκετούς συναδέλφους (γενικών μαθημάτων και ειδικοτήτων) ξεκρέμαστους. Αν αναλογιστούμε ότι η επιλογή από τους μαθητές για τις ΕΠΑΣ έγινε με κριτήριο ότι δεν είχαν γενικά μαθήματα και ότι είναι σε μεγάλο αριθμό ενήλικες, αυτό προοιωνίζει και τη μείωση του συνολικού αριθμού των μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επίσης το περίγραμμα του προγράμματος σπουδών – διαγνωστικά τεστ, ερευνητικές εργασίες, ειδικές θεματικές δραστηριότητες κλπ λειτουργούν αποτρεπτικά όταν ένας μαθητής μπορεί να πάρει το ίδιο πτυχίο κι από άλλο μονοπάτι .

5. Καταργεί τελείως τις ΕΠΑΣ του Υπουργείου Παιδείας. Οι ΕΠΑΣ λειτουργούν σαν μεταγυμνασιακά ΙΕΚ άλλων Υπουργείων, που αν λειτουργούν 3 χρόνια δίνουν πτυχίο επιπέδου3 όπως και τα Τεχνολογικά Λύκεια. Τους παρέχει ευελιξία στο πρόγραμμα σπουδών να έχουν και μαθήματα γενικής παιδείας μέχρι 70% της κάθε τάξης του τεχνολογικού Λυκείου και να μπορεί ο μαθητής να μεταγραφεί σε α και β τάξη του Τεχνολογικού Λύκειου, μετά από εξετάσεις. Επιτρέπει χωρίς εξετάσεις στην Γ΄ λυκείου για να πάρει το πτυχίο επιπέδου 3.  

6. Γίνεται υποχρεωτικό το μάθημα της επιχειρηματικότητας! Και επειδή τα παιδιά της εργατικής τάξης που θα παρακολουθούν το Τεχνολογικό Λύκειο δεν πρόκειται να γίνουν επιχειρηματίες, ουσιαστικά μιλάμε για προσαρμογή – εκπαίδευση – υποταγή της νεολαίας στο νόμο του κέρδους της καπιταλιστικής ζούγκλας.

7. Το τμήμα εξειδίκευσης (4ο έτος ) δεν είναι τίποτε άλλο από ένα δημόσιο ΙΕΚ που δίνει απλά μια βεβαίωση και ο μαθητής θα πρέπει να δώσει πανελλαδικές για να πάρει το δίπλωμα, που του παρέχει τη δυνατότητα (;) να διεκδικήσει μια θέση σε ΤΕΙ από ένα ποσοστό που θα καθοριστεί με υπ. απόφαση.


Συνοψίζοντας
Το νομοσχέδιο κινείται στον αστερισμό της καπιταλιστικής επίθεσης και των μνημονίων. Οι στοχεύσεις του αντιστοιχούν σε αυτή τη νέα πραγματικότητα:

Εργασιακές: Το ωράριο θα είναι λάστιχο με όλα αυτά τα προγράμματα , την ευθύνη τους, με την παρουσία τους στην πρακτική άσκηση των μαθητών και όλα τα άλλα μέτρα σε σχέση και με την αξιολόγηση.

Εκπαιδευτικές: Για άλλη μια φορά η τεχνική εκπαίδευση θα χρησιμοποιηθεί σαν εργαλείο παραπέρα ανακοπής της ροής των μαθητών προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση, απομαζικοποίησης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, χτυπήματος του δωρεάν χαρακτήρα της παιδείας. Το καινούριο και ιδιαίτερα σημαντικό είναι η –με όρους σύγχρονης σκλαβιάς- χρησιμοποίηση της νεολαίας μέσα απ’ την πρακτική άσκηση και τις «εθελοντικές» δραστηριότητες σαν μηχανισμός στήριξης στις επιχειρήσεις αφού θα προσφέρουν δωρεάν και ανασφάλιστη εργασία. Στο πλαίσιο της νέας βαρβαρότητας που γνωρίζει ο κόσμος της εργασίας.


Από κοινού εκπαιδευτικοί και μαθητές να παλέψουμε να μην περάσουν τα νέα νομοσχέδια για το «Νέο Λύκειο» και το Τεχνολογικό Λύκειο!
Ψωμί – παιδεία – δουλειά με δικαιώματα για όλους!

Δεν υπάρχουν σχόλια: