Αντίσταση - οργάνωση – αγώνας

Μόνιμη και σταθερή δουλειά, μισθοί, ασφάλιση-περίθαλψη, σπουδές, ελευθερίες ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Με σωματεία όργανα αντίστασης και διεκδίκησης ενάντια στην υποταγή, τη συνδιαχείριση και το συμβιβασμό

Τρίτη 12 Απριλίου 2016

OXI στο κλείσιμο των νηπιαγωγείων Να αποσυρθεί η προκλητική κυβερνητική διάταξη!

OXI στο κλείσιμο των νηπιαγωγείων 

Να αποσυρθεί η προκλητική κυβερνητική διάταξη!
Να αντιδράσουν άμεσα σύλλογοι και Ομοσπονδία!
ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΘΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ


Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, με προκλητική επιμέρους ρύθμιση σε νομοσχέδιο για την έρευνα (!) η κυβέρνηση Σύριζα-ΑΝΕΛ ουσιαστικά προχωρεί στην επιχείρηση κλεισίματος πολλών νηπιαγωγείων της χώρας ανεβάζοντας το όριο για να λειτουργεί ένα νηπιαγωγείο από τα 7 στα 14 νήπια! Και για να υπάρχει καμία αμφιβολία αναφέρουμε τη σχετική διάταξη:

Άρθρο 35
Ρύθμιση θεμάτων σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
1. α) Η παρ. 5 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 (Α΄167), όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ.18 του άρθρου 45 του ν.4264/2014 (Α΄118), αντικαθίσταται ως εξής:
«5. Τα νηπιαγωγεία, ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών, είναι μονοθεσία ή πολυθέσια. Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων προσδιορίζεται με βάση την αντιστοιχία νηπιαγωγού προς αριθμό νηπίων και η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα (1) νηπιαγωγό για κάθε είκοσι πέντε (25) νήπια και όχι λιγότερο από: α) δέκα τέσσερα (14) νήπια και β) πέντε (5) νήπια σε σχολικές μονάδες απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης ή περιοχών για τις οποίες απαιτείται μεταφορά/μετακίνηση νηπίων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις νόμων και κανονιστικών πράξεων. Την ευθύνη για την τήρηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα έχει ο οικείος Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζεται ο αριθμός των μαθητών που αντιστοιχεί σε κάθε νηπιαγωγό. Τα νηπιαγωγεία τα οποία λειτουργούν μέσα στα παιδικά κέντρα μπορεί να είναι μονοθέσια ή πολυθέσια, ανάλογα με τον αριθμό των νηπίων που φοιτούν και με βάση την αντιστοιχία μιας θέσης νηπιαγωγού προς είκοσι πέντε (25) νήπια».
β) Η ισχύς της παραγράφου αυτής άρχεται από το σχολικό έτος 2016-2017.




Υποκριτικά γράφεται ότι σε δυσπρόσιτες περιοχές –που την ευθύνη για την απόφαση θα έχει ο «οικείος διευθυντής πρωτοβάθμιας»- θα μπορούν να γράφονται και ως ελάχιστος αριθμός τα πέντε νήπια.
Είναι όμως γνωστό ότι τα περισσότερα νηπιαγωγεία σε δυσπρόσιτες περιοχές έχουν ΗΔΗ κλείσει με αποφάσεις της προηγούμενης συγκυβέρνησης! Στάχτη στα μάτια λοιπόν αυτή η πρόταση για τα ελάχιστα πέντε νήπια όπως η μείωση των τελών κυκλοφορίας μπροστά στην τεράστια αύξηση της φορολογίας! Είναι φανερό ότι κινδυνεύουν πολλά νηπιαγωγεία των ημιαστικών και επαρχιακών αστικών περιοχών.

Είναι ακόμα χαρακτηριστικό ότι διατηρείται ο ανώτατος αριθμός των 25 νηπίων ,πράγμα που σημαίνει ότι και στο άμεσο μέλλον μπορεί μια τυπική και κατά γράμμα εφαρμογή του νόμου να θέσει σε αμφισβήτηση και τα νηπιαγωγεία των μεγάλων αστικών κέντρων σε δεύτερη φάση. Ας μην ξεχνάμε πως η προηγούμενη συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου- Κουβέλη, είχε δρομολογήσει αυτό το σενάριο πριν τελικά αποφασιστεί ως πιο αποτελεσματικό, μαζικό και «αποδοτικό» μέτρο η αύξηση του ωραρίου στην γενική εκπαίδευση και η κατάργηση ειδικοτήτων στην τεχνική.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Για άλλη μία φορά η προσχολική αγωγή μαζί με την ειδική αγωγή και την τεχνική εκπαίδευση μετατρέπονται στους «αδύναμους κρίκους» για να εφαρμοστεί η κατεύθυνση του κλεισίματος των σχολικών μονάδων και η «κινητικότητα» για τους εκπαιδευτικούς. Για να περάσει η αντιδραστική αντιαμεταρρύθμιση στην εκπαίδευση. Αν μάλιστα το συνδυάσουμε με προτάσεις του κακόφημου «διαλόγου» περί ενοποίησης(;) της προσχολικής αγωγής βλέπουμε πως η σημερινή κυβέρνηση είναι πολύ επικίνδυνη στο να διαλύει κοινωνικές δομές, να καταργεί θέσεις εργασίας και –παράλληλα -να χρησιμοποιεί ύπουλα και διαλυτικά το όπλο της διαίρεσης των εργαζομένων (πχ νηπιαγωγοί εναντίον νηπιοβρεφοκόμων). Όπως συμβαίνει αυτή τη στιγμή με τους αναπληρωτές και τη διάταξη που προωθεί ταυτόχρονα τον εργασιακό αποκλεισμό με την διάσπαση και την ανθρωποφαγία…
Δεν πρέπει να «τσιμπήσουμε» σε αυτούς τους ελιγμούς ούτε να θεωρήσουμε πρόβλημα μόνο των νηπιαγωγών της υπαίθρου και των επαρχιακών πόλεων την νέα αυτή αντιδραστική ανατροπή. Πρέπει επίσης να γίνει καθαρό ότι δεν πρέπει να περιμένουμε ΤΙΠΟΤΑ από τον κυρίαρχο συνδικαλισμό της υποταγής και της συνδιαχείρησης. Ότι οι πανελλαδικές Ημερίδες για την προσχολική αγωγή περισσότερο βοηθούν την ηγεσία της ΔΟΕ να «ξελασπώσει» και να πει ότι «έκανε –δήθεν- το καθήκον της».

Πρέπει άμεσα να γίνουν Γενικές Συνελεύσεις πριν τις διακοπές του Πάσχα. Να το απαιτήσουμε με μάζεμα υπογραφών όπου τα ΔΣ κωλυσιεργούν ή αδιαφορούν.

Να δημιουργηθούν πρωτοβουλίες αγώνα των νηπιαγωγών σε κάθε σύλλογο. Η εμπειρία του 1994 όταν οι νηπιαγωγοί στάθηκαν η κρίσιμη μάζα για το νικηφόρο «μπλόκο» στην εκχώρηση των νηπιαγωγείων –άρα και προοπτικά όλων των σχολείων- στις νομαρχίες είναι πολύτιμος οδηγός εμπειρίας. Ακόμα και οι πρωτοβουλίες για την κατάργηση της εγκυκλίου Ράμα που αύξησε το ωράριο παρόλο που εγκλωβίστηκαν στην αδιέξοδη γραμμή της προσωπικής ανυποταγής και των αέναων στάσεων εργασίας «με συνδικαλιστική κάλυψη» -που πρώτα εφαρμόστηκε από το σύνολο της ΔΟΕ μόνο για τους νηπιαγωγούς! –έχουν πολλά να μας δείξουν. Οι αγωνιστικές κινήσεις έλεγαν από τότε πως το πρόβλημα των νηπιαγωγείων ΔΕΝ ΕΙΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΟΝΟ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΕΙΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΘΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Να πιέσουμε τους συλλόγους στο να κηρυχτούν τρίωρες στάσεις εργασίας για μαζικές διαμαρτυρίες στις κατά τόπους διευθύνσεις και για προκήρυξη 24 ωρης απεργίας ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ εάν η κυβέρνηση προχωρήσει , γιατί το πρόβλημα των νηπιαγωγείων δηλαδή των σχολικών μονάδων που θα κλείσουν είναι και πρέπει να γίνει ζήτημα ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ των εκπαιδευτικών!

Η Αγωνιστική Κίνηση καλεί το ΔΣ να προχωρήσει άμεσα Γενική Συνέλευση με θέμα τη νέα αντιδραστική ανατροπή στην προσχολική αγωγή .

Σε αντίθετη περίπτωση καλεί τους νηπιαγωγούς να αναλάβουν πρωτοβουλίες δράσης και να διακινήσουν κείμενο υπογραφών


Απρίλης 2016


Aγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών

Δεν υπάρχουν σχόλια: