Να παλέψουμε για κεντρικό αγώνα όλου του κλάδου!
Οι κινητοποιήσεις του 3ημερου 4,5 και 6 του Απρίλη πέτυχαν το στόχο τους. Με την ενεργητική συμμετοχή αρκετών συναδέλφων στις απεργιακές στάσεις αλλά και με τη στήριξη πολλών άλλων, οι πόρτες των σχολείων «έκλεισαν» και αποτράπηκε η είσοδος του αξιολογητή και στα τρία σχολεία της Σάμου (εσπερινό ΕΠΑΛ Σάμου, και ημερήσια ΕΠΑΛ Σάμου και Καρλοβάσου) που είχε προγραμματιστεί.
Η μάχη αυτή επιβεβαίωσε την πλατιά αντίθεση της συντριπτικής πλειοψηφίας του κλάδου απέναντι στην αξιολόγηση και τόνωσε τις αγωνιστικές διαθέσεις που υπάρχουν στην ΕΛΜΕ Σάμου.
Η επιτυχία της μάχης αποτελεί παρακαταθήκη για τον αγώνα που βρίσκεται μπροστά μας. Αλλά και τα συμπεράσματα της μάχης αυτής –που η πλειοψηφία των δυνάμεων του ΔΣ δεν θέλει να τα δει και πολύ περισσότερο να τα αναδείξει- πρέπει να γίνουν οδηγός για τον αγώνα που χρειαζόμαστε.Πρώτον, έχει συγκροτηθεί ένα ολόκληρο και αδίστακτο σώμα αξιολογητών για να εφορμήσει –και ήδη το κάνει- στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς. Ο επιθετικός «αέρας» που είχαν οι προσπάθειες εισβολής του συγκεκριμένου αξιολογητή (με πιο χαρακτηριστική την προσπάθεια εισβολής του στις 6/4 στο ΕΠΑΛ Καρλοβάσου, δέκα λεπτά πριν τη λήξη του ωραρίου και σε μάθημα που δεν ήταν της ειδικότητας του) δεν είναι τυχαίος! Η επιθετικότητα αυτή πατάει και βασίζεται στη νομιμοποίηση και στις εντολές που αυτό το σώμα έχει άνωθεν. Πατάει στην πολιτική του συστήματος (και όχι μόνο της σημερινής κυβέρνησης) να καταργήσει τη μονιμότητα, να χτυπήσει πολύ περισσότερο τα δικαιώματα των μαθητών με την αξιολόγηση. Εξάλλου εκτός από το σώμα των «εξωτερικών» αξιολογητών συγκροτήθηκε ήδη με τις ίδιες επιθετικές προδιαγραφές για την επιλογή διευθυντών, και το σώμα των «εσωτερικών» αξιολογητών! Το σώμα αυτών που θα βρίσκονται κάθε μέρα μέσα στα σχολεία και δεν θα είναι δυνατόν να «διωχτούν» για να μην γίνει η αξιολόγηση!
Δεύτερον, τις μέρες αυτές ζήσαμε και αναδείχτηκαν πολύ πρακτικά και συγκεκριμένα τα όρια που έχουν οι απεργιακές στάσεις για να μην μπουν οι αξιολογητές στα σχολεία. Αναδείχτηκε δηλαδή πως δεν μπορεί αυτές οι απεργιακές στάσεις μόνες τους να αποτελούν το μέσο πάλης για να μην περάσει, για να ανατραπεί η αξιολόγηση! Δεν αποτελούν την «εύκολη και οικονομική λύση» (όπως θέλουν να το παρουσιάζουν οι ΟΛΜΕ-ΔΟΕ) όταν για την αποτροπή ενός αξιολογητή και την αξιολόγηση μόνο τριών συναδέλφων, χρειάστηκε πρακτικά 48ωρη απεργία όσων κινητοποιήθηκαν! Πολύ περισσότερο οι απεργιακές στάσεις δεν αποτελούν τη «λύση» που θα «σταματήσει», θα «ακυρώσει» συνολικά την αξιολόγηση στα χιλιάδες σχολεία και στους 180.000 εκπαιδευτικούς!
Είναι λοιπόν σήμερα ακόμα πιο φανερό ότι η γραμμή πλεύσης που οι κυρίαρχες δυνάμεις έχουν επιβάλλει στον κλάδο («απεργία-αποχή και απεργιακές στάσεις για να αποκρουστεί η αξιολόγηση») είναι γραμμή υποταγής στην επίθεση. Είναι γραμμή που κατακερματίζει τις αντιστάσεις και τον αγώνα του κλάδου κατά πως θέλει το Υπουργείο, ακόμα και στο επίπεδο των πρωτοβάθμιων σωματείων και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης. Είναι μια γραμμή εικονικής «άρνησης» της αξιολόγησης που κατά περίπτωση δεν την εφαρμόζουν ούτε οι εμπνευστές της! Όπως έγινε ήδη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση της Σάμου όπου η πλειοψηφία του ΔΣ (Ενωτική- ΠΑΜΕ-Παρεμβάσεις) δεν επιχείρησε να οργανώσει κινητοποιήσεις για να μην μπουν οι αξιολογητές στα σχολεία του νησιού!
Η επιτυχία της μάχης που δώσαμε το τριήμερο 4-6 του Απρίλη ζητάει τη συνέχεια της! Ο εκβιασμός και η ομηρία των νεοδιόριστων συνεχίζεται και απαιτεί αγωνιστική απάντηση. Μετά τις εκλογές - όποια κυβερνητική λύση και να διαμορφωθεί- συνολικά ο κλάδος θα βρεθεί αντιμέτωπος με την εξέλιξη της εφαρμογής της αξιολόγησης. Η μόνη πραγματική απάντηση στην επίθεση αυτή είναι ο κεντρικός μαζικός αγώνας όλου του κλάδου. Αγώνας που θα στηρίζεται και θα συγκροτείται στις μαζικές ΓΣ των πρωτοβάθμιων σωματείων και στο συντονισμό τους κόντρα στη γραμμή υποταγής των Ομοσπονδιών. Να παλέψουμε για να κατακτήσουμε αυτό το δίκαιο και αναγκαίο αγώνα!
Σάμος 8-4-2023
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου