Αντίσταση - οργάνωση – αγώνας

Μόνιμη και σταθερή δουλειά, μισθοί, ασφάλιση-περίθαλψη, σπουδές, ελευθερίες ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Με σωματεία όργανα αντίστασης και διεκδίκησης ενάντια στην υποταγή, τη συνδιαχείριση και το συμβιβασμό

Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025

«Πολλαπλό βιβλίο»: Οι «νέες ιδέες» του υπουργείου βρωμάνε ναφθαλίνη και ταξικό μίσος για τα παιδιά του λαού

 


 «Πολλαπλό βιβλίο»: Οι «νέες ιδέες» του υπουργείου βρωμάνε ναφθαλίνη και ταξικό μίσος για τα παιδιά του λαού

Μαζί με την Τράπεζα Θεμάτων και το Εθνικό Απολυτήριο - συνδυασμός που σκοτώνει το δικαίωμα στις σπουδές

Από την επόμενη σχολική χρονιά λέει το Υπουργείο και το ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) θα εφαρμοστεί το «πολλαπλό βιβλίο» και ότι αυτή που διανύουμε θα είναι χρονιά «προετοιμασίας» (μασάζ, που λένε) των εκπαιδευτικών και των μαθητών για το νέο αντιλαϊκό κυβερνητικό μέτρο στο χώρο της εκπαίδευσης.

Το πολλαπλό βιβλίο, λοιπόν είναι ένα σύστημα, όπου για κάθε μάθημα, οι εκπαιδευτικοί κάθε σχολείου θα επιλέγουν ένα βιβλίο διδασκαλίας για το μάθημά τους, ανάμεσα σε μια λίστα βιβλίων (για την ίδια τάξη και το ίδιο μάθημα) που θα είναι εγκεκριμένα σε κάποιο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων. Τα υπόλοιπα (που δεν επιλέξουν) θα τα χρησιμοποιούν επίσης κατά βούληση, κατά τη διδασκαλία. Την επιλογή την κάνουν οι εκπαιδευτικοί των αντίστοιχων μαθημάτων. Αν δεν είναι σε θέση να την κάνουν, η απόφαση μεταβιβάζεται με τη σειρά στο Σύλλογο Διδασκόντων και κατόπιν στον/ην Διευθυντή/ντρια.

Δεν πρόκειται, ασφαλώς, να ασχοληθούμε σοβαρά με την καταιγίδα ανοησίας, με την οποία περιβάλλει το ΙΕΠ την ιδέα αυτή, αλλά αξίζει να ρίξει κανείς μια ματιά στο https://www2.iep.edu.gr/el/nea-didaktika-vivlia, για να διαπιστώσει πόσες ωραίες λεξούλες έχουν μάθει εκεί στο υπουργείο για να ωραιοποιούν την ασχήμια της αντιλαϊκής τους επίθεσης.

Ας πάμε, λοιπόν, στην ουσία: Παρά τις γκρίνιες ότι «τελικά παραμένει ένα και μοναδικό βιβλίο, αφού τελικά ένα θα μοιράζεται έντυπο στους μαθητές και αυτό θα είναι η βάση διδασκαλίας», η πραγματικότητα είναι διαφορετική…

Μπορεί ανά σχολείο, να υπάρχει ένα βασικό (έντυπο) βιβλίο ως βάση διδασκαλίας, αλλά σε πανελλαδικό επίπεδο θα διδάσκονται πολλά διαφορετικά βιβλία. Αυτό σημαίνει ότι η κακόφημη Τράπεζα Θεμάτων θα αντιστοιχεί στο σύνολο της ύλης αυτής. Το γεγονός αυτό, παρέα με τον ρευστό στόχο αυτών που «πρέπει να γνωρίζει, να κατανοεί και να μπορεί να εφαρμόσει κάθε παιδί μετά την ολοκλήρωση της μαθησιακής διαδικασίας» (https://www2.iep.edu.gr/el/deltia-typou-genika/to-pollaplo-vivlio-proxora), παράγει ως αποτέλεσμα, όχι απλώς τον υπερπολλαπλασιασμό της (ήδη υπέρογκης) διδακτέας ύλης, αλλά στην ουσία τη ρευστοποίησή της σε έναν ωκεανό μαθησιακών στόχων χωρίς αρχή και τέλος. Το Εθνικό Απολυτήριο και οι πολλαπλές πανελλαδικού τύπου εξετάσεις θα ολοκληρώσουν το παζλ των σκληρών ταξικών φραγμών.

Αυτή η ρευστοποίηση/υπερπολλαπλασιασμός της ύλης, για να το πούμε απλά, από τη σκοπιά των λαϊκών συμφερόντων, σημαίνει πλήρη αδυναμία για τα παιδιά του λαού να ακολουθήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Απαιτούν τρελή εντατικοποίηση και φροντιστήρια, αφού σε κάθε λογικό άνθρωπο είναι φανερό ότι δεν είναι δυνατόν μια σχολική τάξη (σε συνθήκες πραγματικής ζωής) να ανταποκριθεί σε τέτοια απεραντοσύνη καθηκόντων. Πόσο μάλλον σε μια περίοδο, που τα παιδιά κουβαλάνε τα αδιέξοδα και τα σοβαρά προβλήματα που βιώνουν οι οικογένειές τους. Ενώ, από την άλλη το Υπουργείο έχει φορτώσει στα σχολεία διάφορες «δράσεις» του τίποτα (στην καλύτερη περίπτωση κενές περιεχομένου και στη χειρότερη αντιδραστικές) διαλύοντας κάθε ίχνος εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Στην πράξη, ο εκπαιδευτικός θα επιλέγει το βιβλίο που κρίνει ότι μπορεί να αντιστοιχεί στο επίπεδο των μαθητών του (που σε μαζική κλίμακα αντιστοιχίζεται στην κοινωνική του τάξη), βάζοντας έτσι τη βούλα του στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, τα οποία ακόμα και  αν θα έχουν το ίδιο όνομα (πχ Γενικό Λύκειο) θα διδάσκουν άλλο πράγμα και μάλιστα με συνευθύνη του εκπαιδευτικού και του Συλλόγου Διδασκόντων!

Όμως αυτή η απεραντοσύνη καθηκόντων δεν αφορά μόνο τις μαθήτριες και τους μαθητές. Αλλά, φυσικά και τους/τις εκπαιδευτικούς. Παρά την ιδεολογική τρομοκρατία που προσπαθεί να εμφυσήσει στον κλάδο το σύστημα, σύμφωνα με την οποία «εμείς είμαστε λειτουργοί και δεν πρέπει να μιλάμε για τις συνθήκες εργασίας μας», η αλήθεια είναι ότι οι εκπαιδευτικοί είμαστε εργαζόμενοι (και μάλιστα φτωχοί) και ζούμε από τη δουλειά μας. Το «πολλαπλό βιβλίο» εντατικοποιεί και επιδεινώνει δραματικά τη δουλειά μας, αφού ξαφνικά θα πρέπει να ελέγχουμε για κάθε μάθημα ένα πλήθος βιβλίων! Και μένει να δούμε πώς όλο αυτό το χάος θα το συνδέσουν με την αξιολόγηση – ας μην έχουμε καμία αμφιβολία για αυτή τους την επιδίωξη.

Δεν αισθανόμαστε καθόλου την ανάγκη να τοποθετηθούμε για τα παραμύθια ότι το σύστημα και η κυβέρνησή του ενδιαφέρεται για την… «κριτική σκέψη των μαθητών». Η χωρίς όριο καταστολή και τρομοκρατία σε όποιον-α σκέφτεται κριτικά και αγωνίζεται είναι η πιο πειστική απάντηση.

·       Να μην περάσουν τα σχέδια για πολλαπλό βιβλίο

·       Άμεση και δραστική μείωση της ύλης

·       Να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

·       Να μην περάσει το Εθνικό Απολυτήριο και οι πολλαπλές πανελλαδικού τύπου εξετάσεις

·       Όχι παιδεία για λίγους κι εκλεκτούς – αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς

·  Όχι στην κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών – Όχι στα Ωνάσεια – στα Πρότυπα και στα Πειραματικά.

·       Ένα βιβλίο ανά μάθημα κοινό σε όλη τη χώρα.





Δεν υπάρχουν σχόλια: