Αντίσταση - οργάνωση – αγώνας

Μόνιμη και σταθερή δουλειά, μισθοί, ασφάλιση-περίθαλψη, σπουδές, ελευθερίες ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Με σωματεία όργανα αντίστασης και διεκδίκησης ενάντια στην υποταγή, τη συνδιαχείριση και το συμβιβασμό

Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2007

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΛΙΜΑΚΩΝΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Να αποτρέψουμε την αναθεώρηση του άρθρου 16
Να στηρίξουμε το φοιτητικό κίνημα ενάντια στο νέο νόμο-πλαίσιο
Η κυβέρνηση παίζει με τη φωτιά. Σε μια επιθετική φρενίτιδα, επιδιώκει να καταφέρει στρατηγικού τύπου χτυπήματα στην έννοια της δημόσιας δωρεάν παιδείας με την αναθεώρηση του άρθρου 16 του συντάγματος αλλά και το -σχεδόν ταυτόχρονο- πέρασμα του νέου νόμου πλαίσιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα, τα κυβερνητικά παπαγαλάκια ουρλιάζουν για να καταργηθεί το άσυλο, την ίδια στιγμή που οι κάμερες -που παρακολουθούσαν την… κυκλοφορία- δείχνουν πανέτοιμες να αρχειοθετούν όλους αυτούς τους… εγκληματίες που κατεβαίνουν σε διαδηλώσεις και συνεχίσουν να διεκδικούν και να αντιστέκονται (δηλαδή όλο το λαό).
Σημαντικός σύμμαχος της κυβέρνησης –για μια ακόμα φορά- το ΠΑΣΟΚ που δε διστάζει να ευθυγραμμιστεί ανοιχτά με την κυβερνητική πολιτική γιατί είναι και δική του πολιτική. Και βέβαια τα αστικά ΜΜΕ που -μαζί με πολιτικούς παράγοντες των δύο μεγάλων κομμάτων- ξερνάνε, για μια ακόμα φορά, χοντρά, προπαγανδιστικά ψέματα:
- Αυτοί που έχουν δημιουργήσει τα υπέρογκα ποσά που δαπανούνται απ’ τις οικογένειες στην προσπάθειά τους να σπουδάσουν τα παιδιά τους (φροντιστήρια, νοίκια κλπ), έρχονται τώρα να διαπιστώσουν… συντετριμμένοι ότι δεν υπάρχει δωρεάν παιδεία και άρα δεν τρέχει και τίποτα αν της δώσουμε τη χαριστική βολή.
- Αυτοί που τόσα χρόνια προσπαθούν να μας πείσουν ότι «δεν είναι όλοι για σπουδές», αυτοί που βάζουν απανωτούς φραγμούς στη μόρφωση, αυτοί που θεσμοθετούν βάσεις (του 10) για να πετάξουν έξω απ’ την τριτοβάθμια εκπαίδευση τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, χύνουν τώρα δάκρυα για τους νέους που δε συνεχίζουν τις σπουδές τους επειδή δεν πέρασαν στις πανελλαδικές και απαιτούν τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων για να καλύψουν αυτή την ανάγκη… πληρώνοντας.
Πατούν, λοιπόν, πάνω στο αδιέξοδο που οι ίδιοι έχουν οικοδομήσει για τη μεγάλη πλειοψηφία της νεολαίας και φέρνουν τη λύση της… εγκαθίδρυσής του σε Συνταγματικό επίπεδο. Να είναι πλέον επίσημος και ανώτατος νόμος τα σημερινά και τα μεγαλύτερα αυριανά αδιέξοδα να τα διαχειρίζονται «μη κερδοσκόποι» (!!) ιδιώτες.
- Εξίσου σοβαρή πλευρά της αναθεώρησης είναι και το τι θα σημάνει αυτή η εξέλιξη για την ίδια τη δημόσια εκπαίδευση και σε όλες τις βαθμίδες της. Γίνεται αντιληπτό ότι οι προδιαγραφές των ιδιωτικών «σχολών» θα αποτελέσουν οδηγό και για τη δημόσια εκπαίδευση. Γιατί νάχουν δίδακτρα οι ιδιωτικές και να μην έχουν και οι κρατικές; Γιατί να μην έχουν συνδικαλιστικές ελευθερίες τα ιδιωτικά και να έχουν τα δημόσια σχολεία και οι σχολές; Γιατί να αποθεώνεται η πολιτική της ωρομισθίας και της πλήρους υποταγής των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά ενώ στη δημόσια εκπαίδευση να παραμένουν οι «αναχρονισμοί» των δικαιωμάτων και των κατακτήσεων των εκπαιδευτικών; Τι κριτήρια και τι όρους προσλήψεων, απολύσεων και εργασιακών δικαιωμάτων θα διαμορφώσει αυτή η δυναμική σε μια πορεία για ολόκληρο το δημόσιο τομέα;
Η αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος αποτελεί, σ’ αυτή τη φάση, αιχμή της κυβερνητικής αντιλαϊκής επίθεσης. Είναι τμήμα της αντιδραστικής αναθεώρησης του Συντάγματος (κατάργηση μονιμότητας - άρθρο 103, ξεπούλημα δασών - άρθρο 24, παραπέρα υποταγή στην ΕΕ - άρθρο 28, συνταγματικό δικαστήριο - άρθρο 100) που ανατρέπει σημαντικές εργατικές κατακτήσεις και περιορίζει τα δημοκρατικά δικαιώματα του λαού. Η κυβέρνηση και το σύστημα συνολικά θέλουν να εμπεδώσουν σε ανώτερο θεσμικό επίπεδο την απόλυτη κυριαρχία του κεφαλαίου πάνω στους εργαζόμενους.
Η αναθεώρηση του άρθρου 16 σημαίνει:
  • Καίριο χτύπημα στη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση και «ανατίναξη» της αντίληψης ότι η εκπαίδευση αποτελεί δικαίωμα όλων των παιδιών του λαού.
  • Επιβολή ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων στο σύνολο της δημόσιας εκπαίδευσης.
  • Αναίρεση κατακτήσεων και δικαιωμάτων εκπαιδευτών κι εκπαιδευόμενων.
  • Παραπέρα προώθηση της ταξικής επίθεσης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
  • Παραγωγή υποταγμένου κι ελεγχόμενου επιστημονικού προσωπικού στην υπηρεσία του συστήματος.
Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση επιλέγει κλιμάκωση της επίθεσης, καθώς ετοιμάζει ξανά το νέο νόμο-πλαίσιο για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ που κινείται στην ίδια λογική έντασης των φραγμών, χτυπήματος της δωρεάν παιδείας και του φοιτητικού κινήματος και κατάργησης του ασύλου. Άλλωστε, την κυβέρνηση την διακατέχει και μια ψυχολογία βεντέτας απέναντι στο φοιτητικό κίνημα, καθώς το τελευταίο την υποχρέωσε τον περασμένο Ιούνη στην πρώτη ταπεινωτική της αναδίπλωση με την αναβολή ψήφισης του νόμου αυτού.
Με το πακέτο «αναθεώρηση του άρθρου 16 – νέος νόμος πλαίσιο», το σύστημα επιδιώκει να αλλάξει τραγικά το χάρτη στην εκπαίδευση να ξεμπερδεύει με μια σειρά «βαρίδια» που κουβαλάει σε σχέση με τη δημόσια δωρεάν παιδεία αλλά και τις συνδικαλιστικές – δημοκρατικές κατακτήσεις του κόσμου της εκπαίδευσης.
Σε αυτές τις κρίσιμες συνθήκες, οι Ομοσπονδίες κοροϊδεύουν ανοιχτά τον κλάδο. Προέχει, προφανώς η συναίνεση της ΠΑΣΚ στην κυβερνητική επίθεση. Έτσι, η ΟΛΜΕ που τον Οκτώβρη δεν κλιμάκωνε γιατί έβλεπε ότι «το Νοέμβρη θα πύκνωναν οι προϋποθέσεις», που το Νοέμβρη έκλεισε την απεργία γιατί… εκτίμησε ότι τελικά «στις 10 Γενάρη θα πύκνωναν» οι ρημάδες οι προϋποθέσεις, αυτή η ΟΛΜΕ καλεί τελικά τον κλάδο σε συνελεύσεις αρχές Φλεβάρη για να αποφασίσει 24ωρες απεργίες 15 και 27 Φλεβάρη και κλιμάκωση το… Μάρτη. Για να πει μετά πως έκανε ό,τι μπόρεσε αλλά δεν τραβάει ο κόσμος.
Όμως το κρίσιμο δεν είναι η στάση ΟΛΜΕ-ΔΟΕ. Το κρίσιμο είναι ότι, από κάθε άποψη, η μάχη που θα δοθεί αφορά (υλικά, συνδικαλιστικά, εργασιακά) όλον τον κόσμο της εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να μείνουν έξω από τη μάχη αυτή.
Απαιτείται:

-> Κοινή δράση όλων όσων πιστεύουν στη δύναμη των αγώνων και θέλουν να παλέψουν ενάντια στην αντιδραστική αναθεώρηση.
-> Ενιαίος συντονισμός της δράσης. Σύσταση Επιτροπών Αγώνα που θα οργανώσουν και θα προετοιμάσουν την κλιμάκωση του αγώνα για να μην αναθεωρηθεί το άρθρο 16 – Συντονισμός δράσης όλων των πρωτοβουλιών που θα προκύψουν σ’ αυτή την κατεύθυνση.
-> Πολιτική και πρακτική στήριξη του φοιτητικού κινήματος στον αγώνα του ενάντια στο νόμο –πλαίσιο.

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 16 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ
ΟΧΙ στο ΝΟΜΟ-ΠΛΑΙΣΙΟ για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ, ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ
Συμμετέχουμε στις γενικές συνελεύσεις
Στηρίζουμε αγωνιστικές αποφάσεις
Στελεχώνουμε τις επιτροπές αγώνα

Δεν υπάρχουν σχόλια: