Αντίσταση - οργάνωση – αγώνας

Μόνιμη και σταθερή δουλειά, μισθοί, ασφάλιση-περίθαλψη, σπουδές, ελευθερίες ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Με σωματεία όργανα αντίστασης και διεκδίκησης ενάντια στην υποταγή, τη συνδιαχείριση και το συμβιβασμό

Τρίτη 3 Μαΐου 2011

ΚΑΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: το χτύπημα των δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών διευρύνεται


Τη χρήση καμερών σε σχολικά συγκροτήματα μεγάλης έκτασης κατά τις ώρες λειτουργίας τους νομιμοποιεί, κατ’ εξαίρεση, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, με οδηγία που εξέδωσε και καταργεί προγενέστερη οδηγία του 2000. Το υλικό θα αποθηκεύεται για 15 μέρες ενώ θα έχουν δυνατότητα πρόσβασης γονείς και μαθητές αρκεί να υπάρχει …αιτιολόγηση.

Η απόφαση αυτή πάρθηκε τη στιγμή που η επίθεση στο χώρο της εκπαίδευσης βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Τα αντιλαϊκά, ταξικά μέτρα προωθούνται σαν ριπές πολυβόλου. Νέοι ταξικοί φραγμοί ορθώνονται για τα παιδιά των εργατολαϊκών οικογενειών, ενώ προωθείται η πλήρης αποδιάρθρωση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών. Καζάνι που βράζει οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και γιατί όχι και οι γονείς. Καζάνι που βράζει και που αργά η γρήγορα (μάλλον γρήγορα) θα ξεχειλίσει. Η οργή και η αγανάκτηση δεν μπορούν παρά να ξεχειλίσουν.


Αυτό το ξέρει καλά το σύστημα, η κυβέρνηση και όλοι όσοι στηρίζουν την πολιτική της. Το ξέρει και το φοβάται. Γι’ αυτό και βιάζεται να προλάβει. Ετοιμάζεται και θωρακίζεται μπροστά στις επερχόμενες αντιδράσεις, στις αντιστάσεις που κυοφορούνται, στις εξεγέρσεις που θα έρθουν.


Αρχικά ήταν τα μαθητοδικεία που στήθηκαν καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς και αφορούσαν τη συμμετοχή μαθητών σε καταλήψεις ή και πορείες προηγούμενων χρόνων (πχ συλλαλητήρια – καταλήψεις για τη δολοφονία του Γρηγορόπουλου). Δεν έχει σημασία το ότι τελικά οι μαθητές αθωώνονται (μέχρι τώρα), το μήνυμα που στέλνεται είναι σαφές: να εμπεδωθεί κλίμα φόβου σε όποιον ευαισθητοποιείται, αντιδρά, συμμετέχει σε μαζικές, συλλογικές κινήσεις αντίστασης κι αγώνα.


Στη συνέχεια ήρθε η επιστολή της κ. Διαμαντοπούλου στα σχολεία που απαιτούσε την αναπλήρωση των ωρών διδασκαλίας που χάθηκαν λόγω καταλήψεων και απεργιών κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά. Η υποκρισία και το προσχηματικό του πράγματος διαφαίνεται εύκολα: φέτος ειδικά ήταν λιγότερες από κάθε άλλη χρονιά οι συνδικαλιστικές κινητοποιήσεις μαθητών /εκπαιδευτικών πανελλαδικά (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων). Δεν περιμένουμε φυσικά από την υπουργό να αποδεχτεί ότι οι κινητοποιήσεις είναι το μεγαλύτερο σχολείο για τις νέες γενιές και καμιά ώρα αφιερωμένη σε αυτές δεν είναι «χαμένη». Το προσχηματικό ωστόσο τονίζεται απ’ το ότι με απόφαση της ίδια υπουργού η λήξη των μαθημάτων φέτος έγινε τουλάχιστον μια βδομάδα νωρίτερα. Άρα και πάλι ο στόχος είναι ο ίδιος- ο εκφοβισμός, ο σωφρονισμός, η πολιτική ρεβανσισμού: «έτσι και σηκώσεις κεφάλι, θα τιμωρηθείς».


Και το αποκορύφωμα η απόφαση της Αρχής «Προστασίας» Προσωπικών Δεδομένων (ΑΠΠΔ) που επιτρέπει την τοποθέτηση καμερών παρακολούθησης στα σχολικά συγκροτήματα. Οι προφάσεις πολλές: να αντιμετωπιστούν τα αυξανόμενα περιστατικά βίας και παραβατικής συμπεριφοράς στο σχολείο, να παρεμποδιστούν υλικές φθορές και καταστροφές στα σχολικά κτίρια. Και εδώ τα πάντα λειτουργούν προσχηματικά, γιατί φαινόμενα και συμπεριφορές που οφείλονται σε οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα δεν αντιμετωπίζονται με καταστολή. Όταν το σχολείο έχει καταντήσει εντελώς απεχθές για τους νεολαίους, προφανώς δεν θα γίνει πιο αρεστό με την παρακολούθηση και την αστυνόμευση. Και δεν είναι υποκριτικό το όψιμο ενδιαφέρον από όλους αυτούς που με τις συγχωνεύσεις επιδιώκουν να δημιουργήσουν απρόσωπα σχολεία μαμούθ- γκέτο ;


Σύμφωνα με την απόφαση της ΑΠΠΔ το σύστημα παρακολούθησης θα λειτουργεί μόνο όταν το σχολείο είναι κλειστό. Βέβαια είναι γνωστό ότι οι καταλήψεις αλλά και οι ουσιαστικές μαθητικές συνεδριάσεις, εκδηλώσεις, δραστηριότητες οργανώνονται και πραγματοποιούνται εκτός ωρών μαθημάτων, όταν το σχολείο είναι «κλειστό». Εξάλλου η ίδια η απόφαση δίνει και το «παραθυράκι»: η λειτουργία των καμερών επιτρέπεται και κατά τις ώρες λειτουργίας του σχολείου, αν εστιάζουν σε απομακρυσμένα σημεία των σχολικών εγκαταστάσεων. Ποια σημεία ορίζονται ως τέτοια; Ο Μεγάλος Αδερφός καραδοκεί. Παραβιάζεται κάθε αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων, η προσωπικότητα και η ζωή μαθητών αλλά και εκπαιδευτικών.


Και είναι τουλάχιστον αφελές να πιστεύει κανείς ότι το σύστημα παρακολούθησης δε θα συνδεθεί, αργά η γρήγορα, και με την αξιολόγηση μαθητών- εκπαιδευτικών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα υπάρχει σε ρεπορτάζ των Νέων (Σάββατο 02. 04.11 Ν. Μάστορας) για το Νέο Λύκειο όπου αναφέρεται: «Στη Βρετανία η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών περνάει πλέον και στο... Ιντερνετ. Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο αναµένεται η λειτουργία ειδικής ιστοσελίδας στην οποία οι γονείς θα µπορούν να αναφέρουν αυτά που συμβαίνουν στα σχολεία των παιδιών τους. Με βάση τις καταγραφές, οµάδα επιθεωρητών σχολικών µονάδων θα επεµβαίνει άµεσα στα σχολεία για ελέγχους!» Εμπρός στο δρόμο που άνοιξε η Βρετανία!


Τέλος, το μέτρο αυτό συνδέεται άμεσα με το νέο ν/σ για την «Αναδιάρθρωση των περιφερειακών υπηρεσιών διοίκησης της εκπαίδευσης» και τις διευρυμένες αρμοδιότητες και εξουσίες που προβλέπονται σ’ αυτό για τον διευθυντή, αφού η απόφαση για την εγκατάσταση και λειτουργία του συστήματος πρέπει να λαμβάνεται από το αρμόδιο όργανο για τη διοίκηση του σχολείου. Το διδακτικό προσωπικό, ο σύλλογος γονέων κα οι μαθητικοί σύλλογοι θα… εκφράσουν απλώς τη γνώμη τους!





Κάτω τα χέρια από τα δημοκρατικά δικαιώματα και τις ελευθερίες!


Έξω οι χαφιεδοκάμερες από τα σχολεία!





Δεν υπάρχουν σχόλια: