Πραγματοποιήθηκαν
κατά το Νοέμβρη - Δεκέμβρη οι εκλογές για τα ΔΣ σε ΕΛΜΕ και σε ΣΕΠΕ (εκκρεμούν
κάποια σωματεία που θα πραγματοποιήσουν εκλογές σε επόμενη φάση). Οι εκλογές
έγιναν σε μια περίοδο που εξελίσσεται μια ολομέτωπη επίθεση στην εκπαίδευση:
1) με την προώθηση και
εφαρμογή της αξιολόγησης ως εργαλείο πειθάρχησης και διάλυσης των δικαιωμάτων
μέσα στο σχολείο
2) με τη γιγάντωση της
βιομηχανίας των συνδικαλιστικών διώξεων, με το βάρος της πρώτης δυνητικής
αργίας για συνδικαλιστικούς λόγους εδώ και δεκαετίες.
3) με τους συνεχείς ταξικούς
φραγμούς (και στα ΑΕΙ χιλιάδες διαγραφές και πειθαρχικά), τα Ωνάσεια σχολεία,
την προώθηση του Εθνικού Απολυτηρίου.
Αλλά και συνολικά στην
κοινωνία με το άπλωμα της φτώχειας και της πολεμικής προετοιμασίας.
Την ίδια στιγμή
ο επίσημος συνδικαλισμός έχει επιβάλλει
τη διάλυση των διαδικασιών των σωματείων, χωρίς γενικές συνελεύσεις,
χωρίς την προοπτική ενός κεντρικού απεργιακού αγώνα που είναι απαραίτητος για
την απάντηση της επίθεσης.
Παρόλη την
διάχυτη αντίθεση του κλάδου ενάντια στην αξιολόγηση και τις πολιτικές του
υπουργείου, παρόλο το στρίμωγμα της κυβέρνησης -και- από τις κινητοποιήσεις των
αγροτών, έχουν καταφέρει να επιβάλλουν μια κατάσταση διάλυσης μέσα σε
ομοσπονδίες αλλά και πρωτοβάθμια σωματεία.
Σε αυτή την περίοδο έγιναν οι
εκλογές όπου καταγράφηκε:
Α) Από τις δυνάμεις του κυβερνητικού
συνδικαλισμού, μια προσπάθεια κινητοποίησης μηχανισμών (διοίκησης, αιρετών και όχι μόνο) προκειμένου να καλύψουν τις
απώλειες των προηγούμενων χρόνων, όπου πλήρωσαν τις κατευθύνσεις των πολιτικών
τους φορέων. Είναι φανερό ότι σε μια περίοδο όπου η επίθεση ξεδιπλώνεται ο
κυβερνητικός συνδικαλισμός διεκδικεί τον νέο ρόλο του, για να φανεί χρήσιμος
στο σύστημα. Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ο ρόλος που έπαιξε η ΓΣΣΕ στην
διαμόρφωση δήθεν Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, με αντιδραστικό και
αντεργατικό περιεχόμενο, στον ιδιωτικό τομέα.
Β) Οι δυνάμεις της ΑΣΕ-ΠΑΜΕ, συνέχισαν
να επενδύουν στο αφήγημα της υπεύθυνης -προς το σύστημα- δύναμης. Έπαιξαν
πρωτοπόρο ρόλο στη διάλυση διαδικασιών του κινήματος, ειδικά στα πρωτοβάθμια
σωματεία. Αυτό, απομακρύνει επιπλέον τον κόσμο από τις ΓΣ των σωματείων -όπου
θα μπορούν να έχουν τον έλεγχο των απόψεων και των γραμμών μέσα στον αγώνα- και
σε συνδυασμό με το «κίνημα της φωτογραφίας», δημιουργούν μια εικονική
πραγματικότητα αγώνων και νικών. Δε μπορούν βέβαια να απαντήσουν πώς με τόσες
πρωτιές και «νίκες» και «ανατροπές συσχετισμών» η επίθεση συνεχίζει να
προχωράει και να εφαρμόζεται. Η γενική εικόνα εκλογικής στασιμότητας δείχνει
μείωση της ανόδου που οφειλόταν κυρίως στην υποχώρηση των κυβερνητικών
δυνάμεων.
Γ) οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ εξακολουθούν να
διατηρούν και να στηρίζονται από ένα δυναμικό με διάθεση να παλέψει.
Εγκλωβίζεται όμως με βάση τα αδιέξοδα της γραμμής τους. Όχι μόνο με τις
παλινωδίες και τον ρόλο που έπαιξε -και- ένα κομμάτι αυτού του «ρεύματος» στην
-αρνητική- έκβαση της πάλης ενάντια στην αξιολόγηση (πχ. ενιαία κείμενα).
Κυρίως μιας γραμμής που επικαλείται και αναπαράγει βασικά τη νομική κάλυψη
απέναντι στην αξιολόγηση και τα πειθαρχικά με πλειοψηφίες τους σε σωματεία να
έχουν πραγματοποιήσει μια σειρά αποκλειστικά διαδικτυακών εκδηλώσεων με
δικηγόρους. Την ίδια στιγμή που δεν φαίνονται κεντρικές προσπάθειες οργάνωσης
διαδηλώσεων και κινητοποιήσεων ενάντια σε αυτά και κοινού αγωνιστικού
βηματισμού στο δρόμο και σε συλλογικές διαδικασίες -συνελεύσεις και συσκέψεις
με άλλα πληττόμμενα κομμάτια της εκπαίδευσης (το οποίο το επικαλούνται). Με
άρνηση να δουν στην πραγματικότητα την προοπτική του κλάδου σε έναν κεντρικό
απεργιακό αγώνα (που πρέπει να προετοιμαστεί), με τοποθετήσεις που καταλήγουν
στο ότι «η Απεργία-Αποχή είναι το μόνο ισχυρό μας όπλο απέναντι στην
αξιολόγηση». Άλλωστε η επίκληση στην απεργία διαρκείας ή στις απεργίες που
πρέπει να γίνουν, πρέπει να αποκτήσει συγκεκριμένη κινηματική έκφραση, για να
μην είναι απλώς ένα σύνθημα που «ο κόσμος ή οι ομοσπονδίες δεν ακολουθούν».
Οι
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ παλεύοντας τη γραμμή της κεντρικής
απεργιακής μάχης, αλλά και μπαίνοντας μπροστά για να παραμείνει στο προσκήνιο
και να πραγματοποιηθούν κινητοποιήσεις για το ζήτημα των διώξεων, κατεβήκαμε
πανελλαδικά σε 17 σωματεία και καταγράψαμε αυξημένους ψήφους (778 από 731).
Ευχαριστούμε όλους τους συναδέλφους που στήριξαν σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες
τα ψηφοδέλτια της κατεύθυνσης του αγώνα και της αντίστασης. Αποτελούν για μας
σημαντική παρακαταθήκη που θα επενδυθεί μόνο στον αγώνα, στην κατεύθυνση
συγκρότησης κινήματος για την ανατροπή της πολιτικής του συστήματος. Που φυσικά
δε μπορεί να αφεθεί μόνο στην εκλογική διαδικασία αλλά πρέπει να γίνει ενεργή
δύναμη κρούσης μέσα στα σωματεία.
Ενημερώνουμε
ότι οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών δεν πήραν έδρα σε 5 σωματεία (ΕΛΜΕ
και ΣΕΠΕ), μόνο και μόνο γιατί οι άλλες
παρατάξεις έχουν επιβάλλει μια κατάσταση όπου δεν εφαρμόζεται η απλή
αναλογική στην κατανομή των εδρών (που κατά τα άλλα την υπερασπίζονται), αλλά
χρησιμοποιούν τις διατάξεις του ν. 1264, με βάση τον οποίο ευνοούνται οι
παρατάξεις που έχουν πάρει ήδη έδρα στο ΔΣ από την πρώτη κατανομή.
Το παραπάνω
είναι μια αντιδημοκρατική διάταξη που ευνοεί τον επίσημο συνδικαλισμό στη
διαμόρφωση των συσχετισμών μέσα στα σωματεία. Αποτελεί επίσης ξεκάθαρη νόθευση
της θέλησης και της ψήφου των συναδέλφων. Είναι ένα μικρό δείγμα της του
συνδικαλισμού που έχει επικρατήσει (της επίκλησης στην νομιμότητα του
συστήματος), και της κατάστασης που διαμορφώνεται όταν εφαρμόζονται οι
αντισυνδικαλιστικοί νόμοι μέσα στα σωματεία. Η νέα συγκρότηση των σωματείων θα
γίνει κόντρα και ενάντια σε όλους αυτούς τους νόμους (Χατζηδάκη, Γεωργιάδη
κτλ).
Έχουμε πολλές
και σοβαρές μάχες μπροστά μας. Μαζί με την επίθεση του συστήματος, έχουμε να
αντιμετωπίσουμε την διαλυτική κατάσταση μέσα στα σωματεία. Κυρίως πρέπει να
δούμε το επόμενο διάστημα πως θα παλευτεί το ζήτημα των Γενικών Συνελεύσεων και
πρωτοβουλιών που πρέπει να παρθούν. Τόσο στο πεδίο της αξιολόγησης όπου το
ΥΠΑΙΘ εφορμά σε όλα τα επίπεδα, όσο και στο επίπεδο των διώξεων, της δυνητικής
αργίας της Χρύσας, των πειθαρχικών (που από ότι φαίνεται θα είναι χρονιά
εκδίκασης πολλών πειθαρχικών για συνδικαλιστικούς λόγους).
Σε αυτήν την
κατεύθυνση η 16/1 (ημέρα που πραγματοποιείται η εκδίκαση του πρώτου Πειθαρχικού
για την Απεργία Αποχή από την Ατομική Αξιολόγηση στην Τρίπολη), οφείλει να
είναι ημέρα απεργιακών κινητοποιήσεων για τον κλάδο!
Αλλά και φυσικά
στην αντιμετώπιση όλης της αντιλαϊκής πολιτικής, τόσο στην εκπαίδευση (ταξικοί
φραγμοί, διαγραφές φοιτητών κτλ), αλλά και στην φτώχεια που εξαπλώνεται και στα
πολεμικά σχέδια που απειλούν τον λαό μας και τους λαούς όλου του κόσμου! Δύναμη και προοπτική μας ο λαός που επιμένει
να βρίσκει τον δρόμο του στους δρόμους! Που αγωνίζεται ενάντια στις πολιτικές
του συστήματος της εκμετάλλευσης και των πολέμων. ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ!
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ ΣΕ ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ (ΝΟΕΜΒΡΗΣ-ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ 2025) ΠΟΥ ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑKΑΣ
|
ΕΛΜΕ |
για ΔΣ (2025) |
για ΔΣ (2024) |
|
Α’ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΕΛΕΥΣΙΝΑ) |
25 (5,25%) |
10 (2,7%) |
|
Β’ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ |
4 (1,22%) |
- |
|
ΝΟΤΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ |
18 (2,99%) |
10 (1,85%) |
|
Β’ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ |
|
- |
|
Δ’ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ |
4(0,69%) |
7 (1,41%) |
|
Γ’ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ |
- |
4 (1%) |
|
Ζ’ ΕΛΜΕ Α’ ΑΘΗΝΑΣ |
11 (2,1%) |
6 (1,5%)* |
|
ΠΕΙΡΑΙΑ** |
238 (17,14%) -2 έδρες- |
250 (19,42%) -2 έδρες- |
|
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ*** |
137 (35,4%) -3 έδρες- |
100 (34,1%) -3έδρες- |
|
ΤΡΙΚΑΛΩΝ |
59 (14,3%) -1 έδρα- |
63 (15,1%) -1 έδρα- |
|
ΞΑΝΘΗΣ |
22 (6,9%) |
- |
|
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ |
108 (9,36%) |
101 (9,29%) |
|
ΣΑΜΟΥ |
11 (12,5%) -1 έδρα- |
7 (9,4%) -0 έδρες- |
|
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ |
18 (12,32%) |
25 (11,26%) -0 έδρες- |
|
Β’ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ |
14 (2,4%) |
33 (5,55%) |
|
Ε’ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ |
52 (5,65%) |
46 (5,02%) |
|
ΚΙΛΚΙΣ |
3 (1,75%) |
5 (2,67%) |
|
ΛΑΣΙΘΙ |
|
- |
|
ΣΕΠΕ |
για ΔΣ (2025) |
για ΔΣ(2023) |
|
ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ (ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ) |
34 (7,05%) |
24 (5,03%) |
|
ΣΑΜΟΥ |
16 (10,02%) -0 έδρες- |
24 (15,78%) -1 έδρα- |
|
ΞΑΝΘΗΣ |
4 (0,9%) |
- |
|
ΥΠΑΙΘΡΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ |
|
- |
|
ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ |
|
ΑΠΟΧΗ (2024) |
|
ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ |
- |
16 (4,7%) (2024) |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
778 -7 έδρες- |
731 -7 έδρες- |
*Το
αποτέλεσμα αφορά τις εκλογές για το συνέδριο της ΟΛΜΕ (2024), καθώς ήταν οι
πρώτες που οι ΑΚΕ παρέμβηκαν με ψηφοδέλτιο
**
Στην ΕΛΜΕ Πειραιά οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών συμμετέχουν στην
Ενότητα Αντίστασης Ανατροπής
***Στην
ΕΛΜΕ Καρδίτσας οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών συμμετέχουν στην Επιτροπή
Αγώνα
ΥΓ1: στις ΕΛΜΕ Α’ Δυτικής Αττικής (Ελευσίνα), Ηρακλείου, Χαλκιδικής αλλά και στους ΣΕΠΕ Δελμούζος και Σάμου, οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών δεν πήραν έδρα στο ΔΣ, γιατί οι υπόλοιπες παρατάξεις έχουν αποφασίσει να κατανέμουν τις έδρες, όχι με απλή αναλογική, αλλά χρησιμοποιώντας τις διατάξεις του 1264. Οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών απαιτούν να πραγματοποιούνται οι εκλογές με απλή αναλογική.
ΥΓ2: Οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών παρεμβαίνουν επίσης στις ΕΛΜΕ Λασιθίου κσι Β’ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής (οι οποίες θα κάνουν εκλογές την άνοιξη), όπως επίσης και στους ΣΕΠΕ Υπαίθρου Θεσσαλονίκης (και αυτός θα κάνει εκλογές την άνοιξη) και Καλαμαριάς «Προμηθέας». Στον ΣΕΠΕ Καλαμαριάς οι ΑΚΕ είχαν επιλέξει τη στάση της αποχής από τις προηγούμενες εκλογές μη θέλοντας να νομιμοποιήσουν τις υβριδικές ηλεκτρονικές εκλογές του νόμου Χατζηδάκη. Θα δώσουν όλες τις δυνάμεις τους για να διασφαλιστεί ότι το σωματείο θα κάνει εκλογές αποκλειστικά δια ζώσης κόντρα στους αντισυνδικαλιστικούς νόμους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου