Τετάρτη, 24 Σεπτεμβρίου 2008

Οι εκπαιδευτικοί δε συναινούν! – Η κυβέρνηση ελίσσεται μέσω… τροποποιήσεων


Να ανακληθεί η εγκύκλιος προγραμματισμού της… χειραγώγησης, της αξιολόγησης και τρομοκρατίας

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Από την πρώτη στιγμή που δημοσιοποιήθηκε η εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ για το λεγόμενο «προγραμματισμό», η παράταξή μας τη θεώρησε ένα ιδιαίτερα σοβαρό επιθετικό βήμα από την κυβέρνηση και το σύστημα ενάντια στους εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές και για το λόγο αυτό προσπαθήσαμε με κάθε τρόπο να αναδείξουμε – αποκαλύψουμε το ζήτημα. Εκτιμήσαμε ότι οι διατάξεις της εγκυκλίου δεν αποτελούν μια άτυχη έμπνευση κάποιων ανόητων υπηρεσιακών παραγόντων. Αλλά μια οργανωμένη και σχεδιασμένη κλιμάκωση των προσπαθειών επιβολής ενός ασφυκτικού και αντιδημοκρατικού πλέγματος ελέγχου, χειραγώγησης και τρομοκρατίας του κλάδου.

Επειδή η μάχη ενάντια στην αντιδραστική εγκύκλιο είναι σε εξέλιξη, θεωρούμε αναγκαίο να βγουν κάποια πρώτα συμπεράσματα που θα μας βοηθήσουν στην εξέλιξη των γεγονότων:

1. Φάνηκε ότι παρά τη διαλυτική δουλειά που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια σε συνδικαλιστικό επίπεδο, ο κλάδος στη μεγάλη του πλειοψηφία κατάλαβε αμέσως τις πραγματικές προθέσεις του υπουργείου και προσπαθεί με πολλούς τρόπους να εκφράσει την αντίστασή του στην εγκύκλιο.

2. Μετά από αρκετό καιρό, μεγάλο κομμάτι των καθηγητών αναζήτησε τη γνώμη και στήριξη του σωματείου του. Οι αντιδράσεις του κλάδου έχουν διάφορες διαβαθμίσεις. Όπου λειτουργούν στοιχειωδώς οι ΕΛΜΕ βγήκαν αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων ή Διοικητικών Συμβουλίων και η εφαρμογή της εγκυκλίου έχει για την ώρα σε σημαντικό βαθμό ανασχεθεί. Σε άλλες περιοχές όπου οι συνδικαλιστικές οργανώσεις υπολειτουργούν, οι συνάδελφοι που αντιστέκονται δίνουν τη μάχη πιο «μοναχικά», ενώ εκεί ο διοικητικός μηχανισμός συμπεριφέρεται με ξεδιάντροπα τρομοκρατικό τρόπο (ανοιχτές απειλές, εκβιασμοί κλπ).

3. Η - με διάφορους τρόπους - αντίσταση του κλάδου και η σημαντική (για την ώρα) ανάσχεση της εφαρμογής της εγκυκλίου αποτελεί μια αδιαμφισβήτητη επιτυχία. Επιτυχία που αποκτά ιδιαίτερη σημασία αν αναλογιστεί κανείς ότι η ΟΛΜΕ ξεκίνησε με μισόλογα και τελικά (κάτω από την πίεση) σύρθηκε στην καταγγελία της εγκυκλίου.

4. Μετά από όλα αυτά, το υπουργείο έστειλε τροποποίηση της αρχικής εγκυκλίου. Η τροποποίηση έχει τόσο το χαρακτήρα της σχετικής υποχώρησης όσο και (βασικά) του ελιγμού. Τόσο η αντίδραση του κλάδου όσο και η «απροθυμία» τμήματος του μηχανισμού (ιδιαίτερα διευθυντές) αλλά και της ΔΑΚΕ και της ΠΑΣΚ να «στρατευθούν» στην εφαρμογή της εγκυκλίου οδήγησε το υπουργείο σε κουτοπονηριές με αξιοποίηση των διευθυντών ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ να ΠΑΙΡΝΕΙ ΠΙΣΩ την κεντρική κατεύθυνση ΕΛΕΓΧΟΥ και ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ.

5. Στη φάση αυτή πρέπει το συνδικαλιστικό κίνημα να εκμεταλλευτεί το θετικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί από τη (σε μεγάλο βαθμό) απόκρουση της κυβερνητικής προσπάθειας, να απαντήσει σε συγχύσεις που θα υπάρξουν από τον κυβερνητικό ελιγμό και να προβάλει καθαρά το στόχο της ανάκλησης της εγκυκλίου στις γενικές συνελεύσεις που θα γίνουν.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοιΟι λόγοι που οδήγησαν τον κλάδο να καταγγείλει την εγκύκλιο δεν έχουν αναιρεθεί. Ο έλεγχος (από το διευθυντή σε πρώτη φάση) των… προγραμματισμών, ο παρεμβατικός ρόλος των Σχολικών Συμβούλων, το άνοιγμα ζητήματος για την «αναπλήρωση» της ύλης, οι συγχωνεύσεις τμημάτων, οι μετατάξεις στην πρωτοβάθμια, ο προγραμματισμός εκδρομών με λίγα λόγια ΟΛΕΣ οι διατάξεις ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ ΕΔΩ!

Να γίνει Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ με θέματα:
  • Προετοιμασία του κλάδου για αγωνιστικές κινητοποιήσεις ενάντια στη λιτότητα, στα σοβαρά εργασιακά προβλήματα που έχουν προκύψει (από την εφαρμογή του νόμου ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, τις οδηγίες για αύξηση της αναλογίας των μαθητών ανά καθηγητή κ.α.) και στα μέτρα πειθάρχησης που παίρνει το υπουργείο (εγκύκλιοι για «προγραμματισμό»...).

  • Άμεσα και πρακτικά μέτρα (ισόρροπη μείωση ωραρίου, μείωση του ορίου για δεύτερο στα εργαστήρια, καμία βλαπτική εργασιακή μεταβολή) για ενιαία αντιμετώπιση του προβλήματος των συναδέλφων που κρατούνται σε ομηρία από τη διοίκηση (υπεραριθμίες, διάθεση...) εξαιτίας της εφαρμογής της κυβερνητικής πολιτικής.
Να διεκδικήσουμε τα σωματεία μας – Να τα κάνουμε όργανα πάλης

Να δυναμώσουμε την αντίσταση και το συλλογικό αγώνα

Δεν υπάρχουν σχόλια: